Zagrebački bar ALL IN odnedavno je uveo growlere. Točeno pivo za van nije novost, ali što jest novo je masovna popularnost growlera, povezana s eksplozijom craft piva. A u eksploziji domaće craft scene, ALL IN je pronašao novu definiciju. Najjače mjesto za craft piva u Hrvatskoj trenutno je zagrebački Craft Room. ALL IN se želi pozicionirati kao glavno referentno mjesto za domaća craft piva. Growleri, kao i sve što rade, tu imaju svoju točno određenu ulogu. Uz kauciju od 15 ili 20 kuna, nova točena piva Zmajskog, Nove Runde, uskoro Varionice i drugih hrvatskih craft pivovara, možete piti i doma, ne samo na šanku u Draškovićevoj ulici.
Vlasnici caffe bara ALL IN tvrde da ide odlično. Neka od najpopularnijih craft piva poput Nove Runde i Križevaca, u maloprodaji nema u bocama i jedini način da ih pijete kod kuće je da odnesete svoju bocu u bar da ih natoče. “Problem je što boca može biti nečista i pivo vam se pokvari”, kaže Denis Brečić, jedan od četvorice osnivača, “Da spriječimo to, u dogovoru s pivarima, uveli smo standardizirane growlere s kojima možemo garantirati kvalitetu piva koje iznosite odavde”. Da bi stvarno mogli garantirati, growlere s keramičkim čepovima testiraju sa svakim novim pivom: natoče pivo, ostave growlere u frižideru pet do šest dana na oko 6 stupnjeva i kušaju. Tvrde da su dosada sva piva ostala svježa. “Ipak, preporučujemo konzumaciju unutar 36 sati”, kaže Brečić.
Pivari smatraju da bi zapravo bilo idealno svježe pivo prodavati u “crowlerima”, limenim bačvicama koje su u zadnje vrijeme masovno popularne u Americi, jer pivo u njima nema nikakvog kontakta sa svjetlom i zrakom i savršeno ga čuvaju. U Hrvatskoj se, kažu u ALL INu, crowleri vjerojatno neće tako skoro pojaviti jer je oprema za točenje u njih vrlo skupa, moraju biti pod pritiskom i zapečaćeni kao prave pivske bačve.
Brečić kaže da na početku ALL IN-a nisu planirali postati specijalisti za domaća craft piva. “Počeli smo u drugom žanru, kao wine bar i specijalisti za kavu. Ali brzo smo, baš na primjeru Nove Runde, vidjeli kakvu jaku publiku imaju domaća craft piva. Ljudi, naravno, vole njihov puniji okus i karakter, ali rekao bih da još više vole autentičnost i osobnost, činjenicu da znaju tko radi to pivo koje piju i to što je pivo domaće. Ta su piva skuplja, ali ako im se sviđaju spremni su platiti veću cijenu.”
ALL IN je trenutno jedino mjesto u Hrvatskoj koje toči šest domaćih craftova. Nijedno novo craft pivo ne stoji dulje od pet dana, većina se, kažu popije u dva do tri dana. U šest mjeseci istočili su 12 domaćih craft piva. “Kad je Nova Runda izbacila svoje pivo C4, u jedan dan popilo se 1000 litara, mi smo 25 litara prodali u dva sata”, priča Brečić. Ljubitelji craft piva gorljivo prate svoje omiljene pivare, znaju i uspoređuju svako novo punjenje i lojalni su dok pivari drže kvalitetu. To je brza scena, tajming je jako važan. Craft pivo mora doći u barove čim se proizvede, barovi moraju dobro ciljati publiku da ga što prije prodaju. “Craft pivari koji su danas najjači u hrvatskoj ulažu enorman trud u tehnologiju i kontinuitet kvalitete, dovoljne su vam dvije loše šarže i ispali ste iz igre, ljudi prelaze na drugo pivo”, kaže Brečić.
U ALL IN-u je pet do šest domaćih craftova uvijek u stalnoj ponudi, trenutno listu predvode Zmajsko, Nova Runda i Križevačko, drugi dio liste mijenja se kako izlaze nova svježa piva, o kojima velik dio gostiju obavještavaju direktno. “Čim dobijemo novo pivo, ljudi dolaze, točno znaju kakva je bila prošla šarža, uspoređuju i analiziraju”. Drugi dio strategije su cijene, drže ih nešto nižima da bi omogućili kušanje više piva. Pivari petkom u ALL IN-u vode kušanja svojih novih piva. Zadnji su bili San Servolo iz Buja, predstavili su svoje lagere kao točena piva i APA-u i IPA-u u bocama. Službeno, to je trinaesti domaći točeni craft u ALL IN-u. Scena hrvatskih craft piva raste i raste, Zmajska pivovara već drugi put povećava proizvodni pogon, veliki industrijski pivari pokušavaju konkurirati svojim craftovima. “Svakome tko poznaje scenu craft piva u Hrvatskoj ovo nije neko veliko iznenađenje”, kaže Brečić, “Već godinama imamo sjajne garažiste, ali činjenica je da to sada postaje ozbiljan posao, očekuje se da u idućih godinu dana craft zauzme 5 posto tržišta u Hrvatskoj i morat će biti velikih promjena, okrupnjavanja, mnogi će otpasti, pitanje je što će poduzimati velike pivovare…” ZA ALL IN to znaći nova craft piva iz domaće proizvodnje, i planiraju ‘Craft beer to go’ proširiti s većom ponudom ambalaže i mogućnosti dostave craft piva na kućnu adresu.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.