Istarski Studio Sonda dizajnirao je etikete koje pričaju o berbama vina. “Berbe su uvijek dio vinskih etiketa, ali koliko nas stvarno zna njihovo značenje?” pitanje je od kojega su krenuli razvijajući etiketu za vino St. Vital buzetske vinarije Piquentum.
U suradnji s Hrvatskim meteorološkim zavodom koji je osigurao podatke o padalinama u svakoj godini berbe u Piquentumovim vinogradima, napravili su klimatski prikaz tih berbi na etiketama. Krugovi označavaju količinu padalina u svakom mjesecu. Odabrani su kao standardni meteorološki simbol i prikazani krajnje jednostavno, kako bi se poslala poruka da prirodna vina kakva radi Piquentum ne trebaju dodatno ukrašavanje.
![piquentum-4](https://plavakamenica.hr/wp-content/uploads/2016/04/piquentum-4.jpg)
Krugovi na etiketi St. Vitala iz 2013. pokazuju da je berba bila problematična jer su kiše pale u rujnu kada grožđe mora postizati optimalnu zrelost za berbu, zatim očajnu 2014. u kojoj su maratonske kiše uništile grožđe i berbu, te optimalnu 2015. koja će se pamtiti ako jedna od najboljih berbi u povijesti istarskog vinarstva.
![](https://sonda.hr/wp-content/uploads/2016/04/Piquentum_05-1.jpg)
Ako znamo kakva je klimatski bila berba, razumjet ćemo kako je vinar odabrao vrijeme berbe, kako je stanje grožđa odredilo njegove odluke u podrumu i, konačno, kako je priroda utjecala na definiciju vina koje pijemo. Etiketa kontekstualizira vino i Studio Sonda odlučio je tu kontekstualizaciju iskoristiti za isticanje važnosti prirodnih procesa u nastanku vina.
![](https://sonda.hr/wp-content/uploads/2016/04/Piquentum_06-1.jpg)
Etiketom koja zorno prikazuje klimatske karakteristike berbe, pišu na svom blogu, žele ohrabriti razgovor o berbi i raspravu o vinu te olakšati usporedbu različitih berbi. “Na taj način vino, jedan od najcjenjenijih proizvoda u povijesti, postaje medij koji govori o važnosti razumijevanja Prirode”. Studio Sonda iz Vižinade dizjanirao je i packaging za Piquentumovo vino Brazda, za koji je 2015. dobio brončanu ED-Award, nagradu koja se dodjeljuje za najbolji komunikacijski dizajn u Europi.
Fotografije: Studio Sonda