Novi Tjedan restorana počinje u petak 4. ožujka i traje do nedjelje 13 ožujka. Osim Asia House, ne sudjeluje nijedan važniji zagrebački restoran. Kad je prije šest godina ta vrijedna manifestacija pokrenuta, bilo je obrnuto. Sudjelovali su svi osim tri restorana (Mana, Takenoka i Marcellina).
Asia House je na listi jer vlasnica smatra da svoju izvrsnu panazijsku kuhinju treba dodatno promovirati, restoran je službeno otvoren tek u prosincu. Ali nema Vinodola, Carpaccia, Takenoka, ne sudjeluju ManO ni ManO2, Dubravkin put, Mundoaka, Bistro Apetit, Rougemarin, Time ni Lari&Penati, kao ni Royal India ni Okrugljak. Izvan Zagreba, situacija je još gora. Nema Plavog podruma ni Bevande u Opatiji, nema konobe Bujšćine, Giannnina ni Adriatica u Istri, nema Pelegrinija u Dalmaciji, Zinfandela ni Cadene u Splitu, a ni Paradigme.
Što se u međuvremenu toliko promijenilo? Glavni razlog je što su vlasnici restorana shvatili da im sudjelovanje u Tjednu restorana ne donosi realni dobitak. Restoran mora pripremiti meni s tri slijeda za sto kuna koji će biti u skladu s njegovom redovitom ponudom. To znači da u najboljem slučaju može računati da će završiti na nuli, neovisno o tome koliko bude popunjen. Restoranske marže su vrlo male, 8 do 9 posto i restoranima koji zapošljavaju više ljudi i rade sa sastojcima visoke kategorije jednostavno se ne isplati prodavati menije za 100 kuna.
Drugi razlog sudjelovanja u Tjednu restorana je promocija, ali i tu su iskustva relativno loša. Restorateri i kuhari kažu da se gosti koji kod njih prvi put dođu na Tjedan restorana, uglavnom ne vraćaju i to je neizbježno. Prema istraživanju provedenom 2014. godine, 93 posto Hrvata nikad ne jede u restoranima (pizzerije i fast food nisu bili obuhvaćeni). Na takvom tržištu jedan tjedan ne može mobilizirati značajniji broj novih stalnih gostiju.
Ipak, Tjedan restorana je važan događaj koji bi trebalo jače podržati, posebno u ekonomiji u kojoj većina ljudi ne izlazi u restorane jer su im naprosto preskupi. U Tjednu restorana mogu izići i provesti se u društvu za malo novca ili probati restorane u koje inače ne bi išli. Zbog pomalo razočaravajuće proljetne ponude Tjedna restorana, ove godine preporučujemo samo šest adresa.
1. Asia House – Vlaška 9, Zagreb
Asia House je najbolji kineski i panazijski restoran u Hrvatskoj. Pečeni mesni ravioli na kori od reduciranog temeljca su malo remek djelo dim suma. Nigiri s jeguljom ne zaostaje za Takenokom, jegulja na žaru u umaku od sakea jedno je od najboljih jela u Zagrebu, morski plodovi u curryu prebacit će vas na Tajland a kineska patka u Hong Kong. U jedan od tri menija koja nude za 100 kuna uvrstili su i slasnu hrskavu patku i ramstek u crvenom curryju, što je jako fer s obzirom na cijene.
2. Kantinon – Obala Aldo Rismondo bb, Rovinj
Kantinon je prekrasna rustikalna krčma u kojoj kuhaju autentična lokalna jela s modernim pristupom i hrana je bolja nego igdje u Rovinju. U meniju za 100 kuna vrijedi probati dagnje i pljukance s kokoši, a inače je za preporuku doslovno svako jelo, od kamenica i pršuta do sipe s graškom i grdobine s kobasicama. U Kantinonu stvarno vole hranu.
3. Mala Hiža – Balogovec 1, Mačkovec (Čakovec)
Mala Hiža je vrlo dobra obiteljska gostionica koju vodi marljiva i draga obitelj Tomašić. Uobičajeno netočan godišnji izbor Dobre hrane promovirao je Malu hižu među 5 najboljih hrvatskih restorana, što ona još ne zaslužuje ali je sigurno jedan od najboljih restorana u ovoj ponudi. U skladu sa svojom reputacijom velikodušnih ljudi, vlasnici Male hiže za 100 kuna doista nude puno, na meniju su smuđ, ramstek i pečeni vrganji.
4. Bolfan Vinski vrh – Gornjaki 56, Hrašćina
Tomislav Bolfan najbolji je zagorski vinar i gorljivi poklonik organske lokalne hrane. Bolfanova klet s koje se pruža krasan pogled na njegove vinograde, može se pohvaliti vrlo dobrim kuharom. Njihov meni za Tjedan restorana jedna od rijetkih gastronomskih atrakcija na listi. Domaći sir s vrhnjem, iskošteni kopun s organskom heljdom i teleće pečenje s vrganjima, trgancima i bućinim košticama djeluju stvarno privlačno a imaju i jedan vegetarijanski meni.
5. Agava – Tkalčićeva 39, Zagreb
Momci iz Agave, osviještenog turističkog restorana s valjda najboljim pogledom na Tkalčićevu, potrudili su se i u meniju za 100 kuna zadržati profesionalne standarde. Ravioli punjeni bivoljom ricottom i tagliata od striploina otvaraju apetit.
6. Bistro Pod Zidom – Pod Zidom 5, Zagreb
Bistro Pod Zidom trebao bi biti zvijezda zagrebačkih zalogajnica. Ljudi koji se uspijevaju prodavati koštanu moždinu s tostom, spajaju klasični rižoto s krvavicama, serviraju ružičasto pečeni lungić i sve to naplaćuju kao bolja pizzerija, zaslužuju puno komplimenata. Njihovi meniji za 100 kuna sastavljeni su od najpopularnijih jela s trenutnog menija. Najtoplije preporučujemo.
Da bismo pružili najbolje iskustvo, koristimo tehnologije poput kolačića za čuvanje i/ili pristup informacijama o uređaju. Suglasnost s ovim tehnologijama će nam omogućiti da obrađujemo podatke kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj web stranici. Nepristanak ili povlačenje suglasnosti može negativno utjecati na određene karakteristike i funkcije.
Funkcionalni
Uvijek aktivni
Tehničko skladištenje ili pristup je striktno neophodan za legitimnu svrhu omogućavanja korištenja određene usluge koju izričito traži pretplatnik ili korisnik, ili u jedinu svrhu izvršenja prijenosa komunikacije preko elektronske komunikacijske mreže.
Postavke
Tehničko skladištenje ili pristup su neophodni za legitimnu svrhu čuvanja podešavanja koje ne traži pretplatnik ili korisnik.
Statistika
Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u statističke svrhe.Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u anonimne statističke svrhe. Bez sudskog naloga, dobrovoljne suglasnosti od strane vašeg dobavljača internet usluge ili dodatnih zapisa treće strane, informacije sačuvane ili preuzete samo za ovu svrhu obično se ne mogu koristiti za vašu identifikaciju.
Marketing
Tehničko skladište ili pristup su potrebni za kreiranje korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na web stranici ili na nekoliko web stranica u slične marketinške svrhe.