Neće nas nitko optuživati za rasizam. Tako bi se precizno moglo sažeti priopćenje behemota industrije pića Diagea, u kojem je objavio da prekida sve poslovne odnose s reperom i biznismenom Seanom Combsom, poznatijim kao Diddy. Diageo je bio suvlasnik Diddyjeve tekile DeLeón i votke Cîroc. Diddy je u lipnju tužio Diageo optužujući kompaniju da zanemaruje njegove brendove zbog rasizma.
U podnesku Vrhovnom sudu države New York, koji je podnijela tvrtka Combs Wine and Spirits, poziva se na Diageove tvrdnje da kao kompanija njeguju “najinkluzivniju i najraznovrsniju kulturu koja omogućuje bolje poslovanje i bolji svijet”, i da “raznolikost koju zagovaraju potiče rast i inovacije, osiguravajući autentičnost u prodaji Diageovih brendova potrošačima.” Combs Wines and Spirits tvrdi da je “jezik različitosti i jednakosti dobar za Diageov biznis, ali je lažan”. U tužbi tvrde da je Diageo prekršio ugovor s Diddyjevom tvrtkom.
“Diageo upadljivo uključuje slike svojih crnih partnera u reklamne materijale i objave za tisak”, ali time “samo stvara iluziju uključivosti,” tvrdili su Diddyjevi odvjetnici. “Diageo je dokazao da nije voljan jednako postupati prema svojim crnim partnerima – čak i kada se to izričito zahtijeva ugovorom”.
Od 2007. Combs s Diageom ima ugovor za distribuciju Ciroc votke u Americi. Prema ugovoru koji podrazumijeva jednake vlasničke udjele u brendu, Diddy i kontrolira marketing i promociju, a Diageo sve ostalo. U vrijeme potpisivanja ugovora vrijednost Ciroca procjenjivala se na 100 milijuna dolara, a Diddy i Diageo trebali su ravnopravno dijeliti profit. Koristeći novu reputaciju u industriji pića, Diddy je 2013. osnovao svoju firmu Combs Wine & Spirits i 2014. zajedno s Diageom kupio DeLeón Tequilu.
Osobno je vodio mnoge kampanje i nastupao u njima, poput kampanje za DeLeón iz 2015. koja se obraćala mlađoj publici s “kraćim attention spanom”. S reperom French Montanom za Ciroc je pokrenuo motivacijsku kampanju kojom je htio inspirirati novu generaciju poduzetnika. U tužbi sada tvrdi da je Diageo “investirao u druge brendove (Clooneyevu tekilu Casamigos, primjerice) i širio ih novcem koji je zarađivao od Ciroca i DeLéona” a njegove je brendove istodobno zanemarivao i “tipizirao ih specifično za crnu publiku” što smatra rasističkim.
“Posvećivali su im pažnju samo kad bi gospodin Combs prijetio pravnim posljedicama,” tvrde Diddyjevi odvjetnici. Kad se 2019. požalio na tretman, otkriva Diddy, direktor Diagea Stephen Rust mu je rekao “da bi njegovi brendovi bili rašireniji da je Martha Stewart.”
Diageo je prvo odbacio sve optužbe i poručio da je “žalostan što je gospodin Combs poslovni spor odlučio pretvoriti u nešto što on nije.” Sada su objavili da raskidaju suradnju s njim. U odgovoru podnesenom sudu u New Yorku u utorak, Diago tvrdi da je Combs iznio “lažne i bezobzirne optužbe protiv kompanije i njenih viših rukovoditelja, uključujući brojne klevetničke i omalovažavajuće optužbe za rasizam.” Tako im, dodaju,”nije ostavio drugog izbora nego da odbace njegovu neutemeljenu žalbu i prekinu poslovni odnos”.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.