Svake godine Drinks International anketira barmene s liste World’s Best Bars kako bi sastavio listu najprodavanijih koktela. Ta lista puno govori o trendovima i stvarnim preferencijama publike nasuprot marketingu i buzzu koji stvaraju barska industrija, mediji i društvene mreže. Tako se recimo Gin Mule, za koji posvuda možemo čitati da je među najpopularnijim koktelima, nalazi pri dnu liste, dok je zaboravljeni Mojito na visokom desetom mjestu.
Godina iza nas na određeni je način označila kraj prvog vala povratka craft koktela i craft barova. Zbog lockdowna ali i prirodnog razvoja trendova, donijela je jednostavnije i praktičnije ali još uvijek dovoljno inovativne i kompleksne koktele, prebatched koktele i uspon malih neovisnih proizvođača i suradnji koje proširuju tradicionalne definicije u industriji pića. Sve je to i žanr klasičnih koktela učinio zanimljivijim i donio mu novu publiku. Evo kakva je trenutno situacija na terenu.
S usponom craft koktela Mojito je pao u drugi plan. Što ovaj kubanski klasik nije spriječilo da uđe među deset najprodavanijih koktela na svijetu. I najveći koktel snob mora priznati da priroda rijetko rađa trio kakav su bijeli rum, limeta i menta. Bio on guilty pleasure ili naprosto legitimni užitak, Mojito je u četvrtini svjetskih barova i dalje među deset naprodavanijih koktela.
Neuništivi talijanski aperitivni koktel, u trećini barova na svijetu je među najprodavanijim koktelima, a tko zna što bi bilo da se zbroje i barovi izvan liste World’s Best, kafići, beach barovi… Aperol Spritz je pokrenuo trend spritzeva i trajni je podsjetnik na talijanski poučak o jednostavnosti i visokom stilu.
Jedno vrijeme podcijenjen, Manhattan je popularnost počeo vraćati zahvaljujući trendu odležanih koktela koji je kao stvoren za njega, ali i novim malim proizvođačima vermuta i small batch rye whiskeya s kojima su barmeni otkrili nova lica ovog klasika. Manhattan i dalje ne može stići Old Fashion kada se govori o koktelima na bazi whiskeya, ali u 36 posto barova je među deset najprodavanijih koktela, a u 10 posto među tri najprodavanija.
Povijesni koktel prvi put se proslavio u knjizi Jerryja Thomasa iz 1862. Otada je nezaobilazan u svakom dobrom baru. Nikad najprodavaniji, ali uvijek među prvih deset najtraženijih. O nadahnutim varijantama whiskey soura da ne govorimo.
Nikad nismo razumjeli popularnost Espresso Martinija, ali koktel sa sloganom “to wake you up and fuck you up” ne može loše kotirati ni na jednoj listi. Espresso Martini je moderni klasik, izmišljen 80-tih kao piće s votkom i jakom kavom. U gotovo 40 posto najboljih barova na svijetu je među deset najprodavanijih koktela, a u 5 posto najprodavaniji.
S obzirom na popularnost tekile Margarita bi mogla biti i višlje na ovoj listi. Dok čeka da ga reinventaju, ovaj meksički klasik čvrsto drži poziciju. U 46 posto barova je među deset najprodavanijih koktela, a u 17 posto među pet najprodavanijih. Urednici liste kažu da su u anketi odvojili Margaritu i Tommy Margaritu, pa su možda i zato obje malo lošije plasirane.
Vjerojatno najsofisticiraniji od svih koktela, Dry Martini se ne miče s vrha liste. U pola barova na svijetu je među deset najprodavanijih koktela, a oni u kojima je najprodavaniji zaista su posebna mjesta.
Daiquiri vjerojatno nikada neće biti najprodavaniji koktel, ali fenomenalno se drži. Kubanski klasik s bijelim rumom i limetom u gotovo trećini anketiranih barova je u samom vrhu po prodaji.
Sedam godina koliko Drinks International provodi ovu anketu, ovaj talijanski klasik je konstantno na drugom mjestu. Ali ove godine ima značajan skok, umjesto 13 posto godinu ranije, ove godine 22 posto barova izjavilo je da im je Negroni bio najprodavaniji klasični koktel.
Old Fashioned je po tko zna koji put potvrdio primat. Old Fashioned je prakoktel koji još uvijek drži primat i inspirira barmene. Četvrtina (23 posto) anketiranih barova prijavila je da je Old Fashioned bio najprodavaniji njihov koktel. Godinu ranije Old Fashioned bio je bio hit u čak 35 posto barova. Ovaj silazni trend možda najavljuje promjene u vrhu iduće liste.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.