Dvije su mogućnosti. Ili hodate gradom čudnim putanjama pogleda fiksiranog na smartphone ili se pitate što je taj Pokémon Go. Nintendova ideja da uskrsne legendarnu franšizu koristeći tehnologije mobilnog interneta i proširene stvarnosti, pokazuje se poslovno dosta genijalnom (vrijednost dionica narasla im je 50 posto prošlog tjedna). Prema jučer objavljenim podacima, Pokémon Go – igra u kojoj igrači traže i skupljaju Pokemone kao u crtiću samo što se sve odvija u njihovu stvarnom okruženju – ima veći postotak dnevnih aktivnih korisnika od Twittera, veći angažman korisnika od Facebooka i instaliran je na duplo većem broju smarphonea od Tindera.
Igra je izvukla ljude iz kuća na ulice, koje njihovi avatari istražuju tražeći Pokemone, skupljajući nagrade na PokeStopovima, udružujući se u timove za obranu teritorija i boreći se s drugim timovima u Gymovima. Još jedno masovno ludilo koje ćemo brzo zaboraviti, zabavno dok traje i sjajno za vlasnike lokalnih kafića i restorana koji se znaju snaći.
Prema prvim istraživanjima, pokazuje se da promet značajno raste kafićima, pizzerijama i fast food restoranima koji su se našli između dva PokeStopa. PokeStopovi su najčešće gradske atrakcije, muzeji, znamenitosti, shopping centri, ali autori igre (koji su se proslavili igrom Ingress), naravno, nisu ostavili mogućnost pregledavanja lokacija. Tu prazninu popunjavaju sami igrači, listama koje objavljuju na internetu i na kojima je, naravno, sve više kafića i restorana.
Neki su jednostavno imali sreće pa ih je igra odredila kao PokeStop ili Gym. Ali mnogi vlasnici kupuju virtualne novčiće u igri i zamjenjuju ih za “mamce”, module koji u igri funkcioniraju kao signali za privlačenje Pokémona i korisnika. Mamci traju 30 minuta i privlače rjeđe i vrijednije Pokémone pa ih vlasnici kafića postavljaju na PokeStopove u blizini svojih lokala. Jer što je Pokémon jači i što ga je teže naći, više će ga igrača željeti, a barem dio će usput kupiti kavu ili nešto pojesti. Vlansici tvrde da im je u roku nekoliko minuta od postavljanja mamca u lokal ušlo nekoliko desetaka ljudi.
Koliko je poznato, status PokeStopa i Gyma se ne može kupiti, ali vlasnici pronalaze načine da iskoriste igru. Ako im je lokal označen kao Gym, ne trebaju raditi gotovo ništa, igrači će sami dolaziti boriti se za svoj tim i takva mjesta svoj marketing odrađuju običnim natpisima na kojima piše koji tim trenutno vlada Gymom ili nude popuste članovima tima. Ali neki su prihvatili mobilnu strategiju. Food truckovi, štandovi s kavom i kućice s hranom niču u blizini PokeStopova i Gymova u parkovima i na prometnim ulicama
Najčešća je ipak strategija društvenih mreža. Lokali dijele besplatna pića ili hranu igračima koji kod njih pronađu Pokémona i to propisno tagirano objave na svojim profilima. Neki reklamiraju promotivne cijene za članove određenog igračkog tima bez obzira nalaze li se u blizini Gymova. Prosječno, Pokémon Go povećava promet 10 posto, i čini se da je rast povezan s brojem zaposlenika lokala koji ga aktivno igraju.
Ali nisu svi vlasnici oduševljeni fenomenom. Neki lokali izvjesili na natpise “No Pokémon Go Players.” Ne izbacuju nikoga, ali žale se da im puno ljudi ulazi i samo stoji u lokalu pokušavajući uhvatiti Pokemona a ništa ne kupuju. “Ne mogu vjerovati da uopće moramo stavljati ovakav natpis,” izjavio je jedan vlasnik i ujedno dao najbolji komentar cijele priče.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.