Hrvatska gastronomija pati od sličnog strukturalnog problema kao i hrvatsko vinarstvo. Ona je globalno anonimna. Mi si možemo utvarati što god hoćemo o navodno visokoj svjetskoj reputaciji hrvatske hrane i hrvatskih vina, no na globalnoj smo razini i dalje uglavnom nepoznati i kao gastronomska i kao vinska destinacija, uz svega nekoliko nišnih iznimki.
Dolazak Michelinovih zvjezdica u Hrvatsku tek je jedan od alata za promjenu takve percepcije koja je, među ostalim, posljedica loše turističke politike (naša turistička politike ne prepoznaje Hrvatsku kao vinsku destinaciju, dok kroz poreze čini sve što može da bi onemogućila razvoj ozbiljne restoranske industrije) .
Nadalje, Hrvatska je naprosto mala, pa je logično da je njene proizvode teško prepoznati. Naposljetku, Hrvatska se ne natječe u inozemstvu: izvrsno je kad naša vina dobiju desetak zlatnih i platinastih medalja na Decanterovim Svjetskim nagradama, ali dok se ta vina češće ne pojavljuju u redovitim ocjenjivanjima i na vinskim kartama važnih restorana, ona i dalje zapravo ostaju anonimna ili poluanonimna.
S restoranima je još gore i teže, jer se oni načelno baš i ne mogu izvoziti. Primjer Ane Roš pokazuje nam, međutim, da se vrijednim radom u inozemstvu, na raznim sajmovima i natjecanjima ,pa kroz gostovanja i networking, u jednom malom Kobaridu, jedno tisuću puta nepoznatijem od Hvara, Dubrovnika ili Istre, može stvoriti svjetski fenomen. Ana Roš danas je zasluženo velika zvijezda svjetske gastronomije, te se zbog njene globalne prepoznatljivosti o Sloveniji počinje pisati kao o vrućoj gastronomskoj destinaciji.
Hrvatskoj restoranskoj industriji upravo je neophodan međunarodno poznati chef koji će je spektakularno reprezentirati, i tako učiniti internacionalno poznatom. Zbog toga se emisija koju je Batelinin chef David Skoko dobio na 24 Kitchen može pretvoriti u prekretnicu u vanjskom pogledu na hrvatsku gastronomiju. 24 Kitchen dovoljno je masovni kanal da bi Skoku mogao učiniti internacionalnom zvijezdom.
A ako Skoko zaista postane međunarodna zvijezda, uslijedit će i nove emisije, producentski ambicioznije, koje će prikazivati hrvatsku hranu u stvarnim, živim ambijentima. Skoko pri svom dolasku na 24 Kitchen ima dvije strateške prednosti. Prvo, iznimno je televizičan. Drugo i važnije, on je mnogo bolji chef od većine kuhara koji vode slične formate na 24, koji se uglavnom bave prosječnim prezentiranjem trećerazrednih recepata.
Skoko ima šansu iskočiti jer je drukčiji, jer zaista zna vrhunski kuhati, i jer će njegova hrana biti uistinu autentična. David Skoko na 24 Kitchen može pokrenuti novu fazu u razvoju hrvatske gastronomije. On može pokrenuti prvu njenu stvarnu širu međunarodnu afirmaciju, što je za jednu turističku zemlju neprocjenjivo korisno. Prva epizoda emitira se 16. studenog. Jedva čekamo.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.