Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

HENDRICK’SOV KONZERVATORIJ KOKTELA S GINOM Lekcija br.1 Gin&Tonic

hendricks-g

Dovoljno je kratko skrolanje po Instagramu da biste vidjeli kako je Hendrick’s gin jedno od najpopularnijih pića u hrvatskim klubovima i barovima. Prepoznatljive crne boce s bijelim rombovima neizbježan su detalj na stolovima najposjećenijih gradskih hotspotova. Razloge za to, naravno, prvo treba tražiti u novopronađenoj ljubavi milijuna ljudi prema ginovima i Gin&Tonicu, ali i u Hendrick’sovim inovativnim marketinškim strategijama. No, brendiranje nije jedino što Hendrick’s izdvaja na sumanuto rastućem tržištu ginova. Ovaj meki, podatni škotski gin infuziran ružama i krastavcima, sa svojim viktorijanskim motivima i kompleksnim, neobičnim okusnim profilom, bio je začetnik novog vala inovativnih craft ginova.

U ovom kratkom serijalu odlučili smo ući dublje u miksologiju ovog gina, pod stručnim vodstvom Timeova barmena Romana Rabika, koji nam je objasnio kako, ako upoznamo kompoziciju pojedinog koktela, taj koktel možemo uvijek uspješno reproducirati kod kuće, u raznim varijacijama.

Prema godini na etiketi, mogli biste pomisliti da je Hendrick’s gin prvi put proizveden 1886. Ali nije bilo baš tako. Te je godine, naime, osnovana destilerija whiskyja Grant & Sons u Speysideu, koja je gin počela proizvoditi tek stotinjak godina kasnije. Priča kaže da je Hendrick’s nazvan po omiljenom vrtlaru Janet Sheed Roberts, unuke osnivača Williama Granta. Taj je vrtlar bio ekspert za ruže, i za mladu Janet Sheed Roberts vjerojatno više od vrtlara, pa su ruže tako postale glavni aromat i simbol Hendrick’sa. Gospođa Sheed Roberts umrla je 2012. kao najstarija Škotlanđanka, u 110 godini. Prema drugoj, povijesno točnijoj priči, inspiracija za Hendrick’s bio je ružičnjak Grantove destilerke Lesley Gracey, koja je odlučila stvoriti esencijalni engleski super premium gin, toliko dobar da bi se mogao prodavati za više od 300 kuna po boci i toliko poseban da ga svi upamte po prvom kušanju. Htjela je spojiti ruže kao najengleskiji od svih engleskih mirisa s najengleskijim od svih engleskih okusa, sendvičima od krastavaca. Gracey je krajem 90-tih s Grantovim master destilerom Davidom Stewartom počela eksperimentirati na malim batchevima pokušavajući se, neobično za to vrijeme, što više odmaknuti od London Dry stila. Agresivnu aromatiku i alkohole destilata iz starih Bennet kotlova iz 1860. u tisućama su pokušajima spajali  s puno blažim, lakšim destilatom koji su dobivali iz Carter-Head kotlova, da bi dobili harmoničan gin. Lesley Grace kreirala je delikatnu kombinaciju standardnih aromata poput borovica, korijandera, perunike i korijena Angelike, dodajući im kamilicu. Prije rezanja, u gin su dodavali esencije ruže iz Damaska i krastavaca. I tako su Lesley i Stewart stvorili su Hendrick’s, kao praktički novi, poseban stil gina. Istodobno kompleksan i prijateljski, Hendrick’s je svojom recepturom, tipičnim engleskim, viktorijanskim motivima i duhovitom prezentacijom bio pionirski poduhvat, inspiracija za desetke destilerija koje danas predvode scenu craft ginova.

Hendrick’s je prvi put promoviran 2000. u New Yorku, a tri godine kasnije u Velikoj Britaniji. Odmah je postao senzacija i iste godine u američkim medijima proglašen najboljim ginom na svijetu, ali iza tog brzog uspjeha bilo je deset godina razvoja i mukotrpne borbe za tržište. 

Za Grantovu destileriju, proizvođače slavnih whiskyja poput Glenfiddicha i Balvenie, Hendrick’s je bio rizik, mogao je završiti kao ekscentrični sporedni projekt koji će trajati tri godine i potonuti u zaborav. Umjesto toga, Hendrick’s je postao Grantov veliki globalni biznis. Cijeli imidž gina razvijen je iz njegove boce, stare apotekarske staklenke za sirupe i tonike. Koristeći ekscentričnost i nadrealnost viktorijanskog doba, Hendrick’s je jednim potezom prodrmao konzervativnu kategoriju engleskih premium ginova i izbjegao zamku da postane još jedan skupi lifestyle brend. Njihovi eventi, steampunk oprema za barove, vizuali koji podsjećaju na ilustracije Terryja Gilliama za Monty Python, uvrnute akcije poput svjetskog dana krastavaca (14. lipnja) i romantični projekti poput ekspedicije u venezuelansku džunglu u potrazi za novim aromatima s Charlesom Brewer-Cariasom,“istinskom inkarnacijom old gentleman explorera”, već gotovo dvadeset godina šarmiraju Hendrick’sove poklonike. Kao i sve kod ovog gina, i početna strategija prodaje bila je neobična. Do 2008. predstavnici Hendrick’sa doslovno su pješice obrađivali grad po grad, fokusirajući se na najbolje barove i craft koktele. Onda su počeli naglo rasti. Prvo u Americi, 30 posto u 2008. i dvoznamenkastom stopom godinama nakon toga. Pretekli su puno veće konkurente, koji nisu imali živaca ni volje toliko dugo gurati nove brendove.

Hendrick’sov okusni profil, u kojemu umjesto borovica i začina dominiraju citrusi, cvijeće i krastavci, prve je fanove našao među Amerikancima, jer oni nisu bili osobiti fanovi klasičnih London Dry ginova. Za današnje ljubitelje novih craft ginova Hendrick’s spada među klasike, ali treba zamisliti kako je to bilo prije petnaestak godina, kad je glavna asocijacija na gin bio, recimo, Beefeater, a Bombay Sapphire se smatrao inovacijom.

Kada ga pijete čistog, prvo što privlači pažnju kod Hendrick’sa su kombinacija mekoće i svilenkastosti, i odsustvo onog povratnog alkoholnog udara tipičnog za London Dry ginove. Ni borovica ni korijander ne guraju se u prvi red. Prvi nastupaju citrusi, slađi mirisi limuna i limete, pa stiže nježni, opojni ružičnjak, slijede svježi zeleni mirisi zrelog, sočnog krastavca, onog koji malo miriše i na zelenu dinju pa onda začini, ali više slatki začinski mirisi poput zvjezdastog anisa, i tek na začelju stižu borovica i korijander u mekšem, prigušenijem izdanju. Na okusu, ova se parada ponavlja gotovo istim redoslijedom. Barmeni vole Hendrick’s zbog njegove mekoće i versatilnosti. Hendrick’s funkcionira dobro u bazičnim Gin&Tonicima, u ekscentričnim koktelima i baza je za neke od najnježnijih koktela koje smo ikad probali.

U prvoj lekciji na ovogodišnjem Hendrick’sovom konzervatoriju koktela s ginom, naravno, bavili smo se osnovama – Gin&Tonicom.

“Čini se kao da je u svijesti ljudi ostalo nešto od one stare percepcije gina i tonica kao lijekova”, počeo je predavanje barmen Roman Rabik, “popiti Gin&Tonic jednostavno nikad nije prekršaj. Gin&Tonic svoju popularnost može zahvaliti prirodnom skladu herbalnih okusa gina i tonika i osvježavajućim okusima koje prati bogata aromatika. Gin&Tonic ima sve što trebate od koktela. Razumljiv je, ali može biti vrlo kompleksan. Ima praktički neograničeni broj varijacija. Osim toga, riječ o highball koktelu, a to znači da ga možete dobiti brzo i dobro se pije bilo kada tijekom dana i večeri.”

Mogućnosti Gin&Tonica ispitali smo na Rabikovom koktelu Gin&Tea Time. “U varijaciji G&Tea Time spojit ćemo klasični omjer sastojaka za Gin&Tonic s glavnim Hendrick’sovim inspiracijama, a to su ruže, krastavci i romantizirana slika viktorijanske Engleske. Ovo je meki, pomalo dekadentni koktel pun ruža, kojemu dim daje kompleksnost i dubinu. S druge strane, možete ga napraviti i kao speakeasy koktel i poslužiti ovako u šalicama, kako je bio čest običaj u vrijeme prohibicije. Kad koktele radite kod kuće, uvijek je zabavnije raditi ih tematski, a ovaj je baš pogodan za to.”

G&TEA TIME

  • Hendrick’s gin
  • Thomas Henry Tonic Water
  • ledene kocke od krastavaca i ruža
  • dim od piljevine jabuke
  • led
  • poslužiti u čajniku, sa šalicama za čaj

Kocke od krastavaca i ruža

Krastavce očistite od sjemenki, stavite u juicer i napravite sok. Stavite u kalupe i smrznite. Za kocke od ruža prvo napravite sirup od ruža. Najbolje je koristiti male sušene perzijske ruže iz Damaska, koje se mogu naći u boljim trgovinama sa začinima. Hendrick’s se infuzira esencijom ovih ruža. Ako nema damašćanskim ružama dobre su i indijske. Ruže namočite u vodi i od njih skuhajte obični sirup (omjer šećera i vode 1:1). Pomiješajte jednaku količinu sirupa od ruže i vode i smrznite. Umjesto s ovim kockama, ruže u koktelu možete naglasiti ružinom vodicom.

Dim

Rabik je koristio mali barski smoker i piljevinu od jabuke, ali kod kuće ćete vrlo sličan efekt postići ako iznad čajnika ili šalice za koktel  stavite cjedilo i u njemu brenerom ili upaljačem zapalite crni čaj.

Postupak

U čajnik stavite led i Hendrick’s gin. Zadimite čajnik i nekoliko puta zaokružite s njim da gin dobro upije dim. U šalice stavite kocke od krastavaca i ruže, ulijte zadimljeni Hendrick’s, pa ulijte tonik. Poslužite s malo dehidriranih krastavaca.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.