Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Ovo su Agrokorovi pogoni i proizvodi koji bi sa stanovišta potrošača morali preživjeti krizu

Agrokorov financijski inženjering tek će izazvati dugoročne katastrofalne posljedice za hrvatsku ekonomiju, ali činjenica je da su pojedine firme u tom sustavu uspostavile iznimno vrijednu proizvodnju hrane i vina. Već sa stanovišta potrošača – a da ne govorimo o interesima lokalnih zajednica u kojima te tvrtke djeluju – bila bi golema šteta da one propadnu. Evo stoga liste Agrokorovih kompanija i njihovih proizvoda, koji spadaju u hrvatski i regionalni kvalitativni vrh.

1. BELJE

Belje je čitava Baranja. Ako Belje propadne, u Baranji će se ugastiti skoro sva radna mjesta osim onih u državnoj upravi i u seoskom turizmu. Belje je unatrag pet godina strahovito napredovalo u tehnologijama proizvodnje, kao i u kvaliteti nekih linija svojih proizvoda. Nažalost, Belje spada među one Agrokorove tvrtke koje su konstantno radile s gubicima, uglavnom zbog prevelikih investicija koje se nisu mogle vratiti iz poslovanja. Belje je stoga u osobito osjetljivom položaju, koji ne nudi puno razloga za optimizam. Ovo su beljski proizvodi koji bi iz pozicije potrošača trebali održati kompaniju.

Baranjski kulen
Baranjski kulen proizvodi se doista manufakturno. Sve faze proizvodnje obavljaju se ručno, uključujući i sušenje na dimu od pravog drveta. Radi se valjda o jednom od sasvim rijetkih domaćih suhomesnatih proizvoda koji je uz masovnu produkciju uspio zadržati zanatsku kvalitetu.

Baranjska kobasica
Baranjska kobasica predstavlja vjerojatno najbolju vrijednost za novac u kompletnom domaćem suhomesnatom portfoliu.

Dimljena slanina
Beljska dimljena slanina okusom je i teksturom superiorna većini slanina i panceta iz supermarketa, i ponešto jeftinija.

Beljska vina
Vina Belje već godinama osvajaju medalje na najvažnijim svjetskim natjecanjima. Osobito nam se sviđaju Chardonnay i Graševina iz linije vrhunskih vina, te Frankovka i Merlot iz linije Goldberg. Velika investicija u novu beljsku vinariju, jedan je od uzroka gubitaka u Belju. 
Osim suhog mesa i vina, u Belju valja istaknuti tehnološki uzornu mliječnu farmu gdje se, među ostalim, proizvodi popularni ABC sir, te staklenike sa suvremenim uzgojem rajčica.

2. PIK VRBOVEC

PiK Vrbovec nije gastro. U Piku Vrbovec svojedobno su probali ući na to područje  kroz skupu liniju Maturo steakova koja, međutim, naprosto nije bila dobra, premda su je mnogi restorani, valjda pod Agrokorovim pritiskom, uvrstili u svoje jelovnike. No, PiK Vrbovec relativno je pouzdani proizvođač svježeg mesa svakodnevne kvalitete.

3. ZVIJEZDA

Zvijezda je zadnjih godina uložila puno novca u proizvodnju i prodaju margarina, koji nam sigurno neće nedostajati ako ta firma propadne. Dapače, Zvijezda je toliko silovala tržište svojim margarinima, da je kroz niz reklamih kampanja pokušala uvjeriti kupce kako su margarini idealna masnoća za kolače, što je prilično perverzno. Margarini su u stvarnosti najgora moguća masnoća za kolače. Iz Zvijezdina proizvodnog programa po dobru ipak moramo izdvojiti liniju premium majoneza, osobito one s okusom jogurta i čilija, koje se izdvajaju od prosječne kvalitete majoneza u našim supermarketima.

4. LEDO

Ledo je de facto monopolist na tržištu sladoleda. Premda se Ledo svake godine trudi izbacivati nove sladolede s inovativnim sadržajima i u atraktivnim pakovanjima, moramo priznati da za njima nismo osobito ludi, prije svega zbog previsokog postotka šećera. Ledo je, nadalje, gotovo pa monopolist na tržištu smrznutog povrća, što također ne spada u prozivode koje osobito poštujemo: ako Ledo propadne, svi hrvatski hotelski lanci naći će se u velikim problemima, jer su hoteli i restorani najveći potrošači smrznutog povrća i smrznutog pomfrita, Jedini Ledin proizvod koji bi nam zapravo mogao nedostajati, jest skuplja linija kesten pirea. Okej, i Snjeguljica, kao sladoled uz koji su generacije odrastale više od pola stoljeća.

5. JAMNICA

Mineralna voda Jamnica također je, kao i Snjeguljica, neizostavni dio ikonografije hrvatske prehrambene industrije, još iz vremena kad se zvala Jamnička kiselica, i kad se na hrvatskom i jugoslavenskom tržištu pokušala boriti protiv onda dominantne Radenske. Jamnica je prilično dobar proizvod, definitivno bolji od većine mineralnih voda u hrvatskim dućnima. Prema raznim Jamnicama s okusom, kao i prema cijeloj liniji Jana sasvim smo indiferentni.

6. LAGUNA

Laguna, pravno gledajući, više nije u sustavu Agrokora, budući da je usred  Agrokorove krize njen većinski vlasnik postao Agram. No, Laguna će još dugo u percepciji javnosti ostati vezana uz Agrokor. Skoro kompletan Lagunin proizvodni program, dakle vina, maslinova ulja i sirevi, zaista je iznimne kvalitete, i spada u najviše dosege hrvatske vinske i prehrambene industrije. Laguna, srećom, posluje bez ikakvih problema.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.