Luksuzno hotelijerstvo polako postaje sve važniji segment hrvatske turističke industrije, ali i identiteta. Gradovi se pamte i po hotelima, pa je tako Ritz jedan od prepoznatljivih simbola Pariza, a Savoy Londona (kao što je Esplanada dio zagrebačkog identiteta). U Hrvatskoj se, međutim, tek stvara know how o vođenju luksuznih hotela s pet zvjezdica. Gotovo je tipično da vlasnici investiraju u samu zgradu, interijere pa i sobe, ali ne žele investirati u važne detalje i u znanje, što domaće five star hotele često čini poluproizvodima koji ne opravdavaju cijene što ih postižu zbog trenda stalnog turističkog rasta. Evo liste deset usluga i proizvoda, koje bi morao imati svaki pravi hotel s pet zvjezdica. Lista počinje gostovim dolaskom u hotel.
- Hotel se mora pobrinuti za auto, koji gosti ostavljaju pred ulazom.
- Hotel mora odmah, čim gosti izađu iz svog automobila (autobusa, taksija), preuzeti brigu o njihovoj prtljazi i donijeti je u sobu. U hotelu s pet zvjezdica nedopustivo je da gost nosu prtljagu.
- U brojnim svjetskim resortima uobičajeno je da se goste dočeka pićem dobrodošlice. Međutim, to piće ne smije biti najjeftiniji pjenušac iz supermarketa, kao što nam se to dogadjalo u Hrvatskoj.
- Soba mora imati vrhunske madrace i puno jastuka. Preporučuje se posebni meni za jastuke.
- U minibaru trebaju biti barem premium brandovi: generička pića poput Ballantinesa ili Johnnie Walkera već su odavno neprihvatljiva, kao što su neprihvatljive čokoladice iz supermarketa.
- Hotel,ako je veći, mora imati i pravog miksologa i pravog sommeliera. Prvi stupanj sommelierskog tečaja nije dovoljan.
- Hoteli s pravih pet zvjezdica ne smiju kuhinju bazirati na procesuiranoj industrijskoj hrani.
- Hotelski bar ogledalo je hotelskog ukusa. Na baru ne smiju prevladavati masovna, generička pića, nego pića viših kategorija koja nisu široko dostupna. Isto vrijedi i za izbor šapmanjaca. Hotel u kojem je bazični Moët kućni šampanjac (što je često i u svijetu) i sam odaje dojam masovnog proizvoda. A gost uz udobnost danas želi jedinstveni doživljaj.
- Kupaonice moraju barem pokušati impresionirati gosta, kako izgledom tako i funkcionalnošću. Dovoljna količina debelih mekih ručnika jedan je od preduvjeta.
- Izbor hotelske kozmetike značajno svjedoči o karakteru hotela. To je segment u koji zaista vrijedi ulagati.
- Doručak mora trajati barem do 11 sati, a u hotelima na moru preporučuje se da traje do podneva. Ne želimo tjerati goste da se rano dižu i da budu pod stresom jer žure na doručak.
- Naravno, brzi wi fi i kablovska televizija sa svim glavnim news, zabavnim i sportskim kanalima, već se dugo podrazumijevaju.