Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Trošimo li previše za Božić i je li nemoralno trošiti toliko novca za blagdane? Zapravo nije

Prvo brojke. Hrvatski građani ove će godine, prema  službenim procjenama, potrošiti oko 3,3 milijarde eura za Božić i Novu godinu. Riječ je o uvjerljivo najvećem iznosu u povijesti Republike Hrvatske. Brojni zagrebački restorani obaraju sve rekorde posjećenosti i iznosima računa.

Vikend uoči Božića Asia na Zvijezdi imala je po 400 couverta dnevno. U Vinodol se već tjednima ne može ući bez rezervacije kao ni u Carpaccio. U Kiyomiju smo pokušali rezervirati stol za večeru  prošlog četvrtka. Rekli su nam da nemaju ništa slobodno do kraja blagdana. Theatrium tijekom blagdana prima i grupe. Kad smo ondje prošle srijede jeli s Giannom i Gianfrancom Kozlovićem, blizu nas sjedilo je društvo od petnaestak ljudi. Pošto su ti gosti otišli, konobari su počeli postavljati stolove  za još jednu podjednako veliku grupu. Gužve se stvaraju i u Franko’s Pizza & Baru u Darwinovoj ulici, premda u tom kvartu  nema nikakvog blagdanskog ugođaja.

Goleme su gužve do jučer vladale u shopping centrima: mediji su javljali da je u dva trgovačka centra kolabirao  parkirališni sustav. Redovi su se danima  formirali i pred nizom samostalnih dućana.

Podatak da je Torterie Macaron prodala sedam tona božićnih kolača, zvuči gotovo nestvarno. Rekordna potrošnja nastavlja se i poslije Božića. Još početkom mjeseca pokušali smo za 31. prosinca rezervirati sobu u novom opatijskom Hiltonu. Sve su sobe za taj datum već bile bukirane, kao i u svim drugim boljim opatijskim hotelima.
U javnosti se često govori o pretjeranoj komercijalizaciji Božića: biskupi iz godine u godinu propovijedaju protiv shoppinga jer navodno narušava duh Božića, dok se javni intelektualci zgražaju nad navodnom nezajažljivošću hrvatskih građana kad dođe prosinac.
Je li, dakle, nemoralno i neodgovorno trošiti mnogo novca za Božić? Uvjereni smo da nije. Zbog dva glavna razloga. Prvo, visoka potrošnja pokreće ekonomiju. Potrošnja je jedan od generatora rasta BDP -a. Drugo, darovi vesele i one  koji ih primaju i one koji ih daju. Gužve u restoranima stvaraju veselu  atmosferu; obiteljski ručkovi i večere za punim stolovima dobre hrane također pridonose boljem raspoloženju.

A veselje je esencijalni element duha Božića. Naravno da se božićna  radost ne smije temeljiti samo na materijalnim stvarima, ali materijalne stvari svakako pridonose  onom posebnom božićnom osjećaju.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.