“Svi shopping centru Dubaiju ukrašeni su raskošnim božićnim jelkama. Dubai je prepun adventskih kućica na kojima se, među ostalim, prodaje i kuhano vino. Sva alkoholna pića široko su dostupna i nisu preskupa. Općenito, ništa nije preskupo. Cijene hotela s četiri zvjezdice počinju već s 50 eura, a hotela s pet zvjezdica s 250 eura. Povratna avionska karta za direktan let uz Zagreba, koji traje oko pet i pol sati, košta 450 eura,” pričao je jučer u jednom dahu dugogodišnji poslovni suradnik Kulta Plave Kamenice, koji se upravo vratio iz Dubaija, turističkog epicentra arapskog svijeta.
Poznato je da se u Dubaiju zbog golemog broja turista Božić već godinama slavi kao bilo gdje na Zapadu, samo raskošnije. U Dubaiju, dakle, uz najbogatije zamislive dekoracije uredno rade adventske kućice s ozbiljnom hranom, vrhunski svjetski chefovi priređuju svečane božićne ručkove, organiziraju se božićni koncerti na kojima se izvode najpoznatije kršćanske pjesme, Djed Mraz je sveprisutan a posebni blagdanski programi obuhvaćaju i božićni safari u pustinji.
Zašto je Božić u Dubaiju važan? Pa zato što se božićne svečanosti održavaju usred arapskog, muslimanskog svijeta kojeg skoro cijeli Zapad smatra vjerski fanatičnim i isključivim. I sad je taj navodno vjerski fanatični i isključivi arapsko muslimanski svijet prigrlio proslavu Božića kao jednu od svojih glavnih turističkih atrakcija.
Što ustvari govori da je globalna, masovna komercijalizacija Božića pozitivan fenomen. Jer da se Božić nije pretvorio i u ogroman posao, danas gotovo nitko u arapskim pustinjama ili u džunglama i na obalama jugoistočne Azije ne bi ni znao za Božić. Ovako je Božić postao univerzalni svjetski blagdan, što je zapravo sukladno njegovim glavnim duhovnim i etičkim porukama. Kad se naš suradnik i dragi prijatelj vraćao iz Dubaija, njegov je zrakoplov bio pun Nepalaca koji su dolazili raditi u Hrvatsku.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.