Jedno od esencijalnih pravila profesionalnog ugostiteljstva jest da restoran mora učiniti sve što može kako bi se gost osjećao dobro. Zato se, uostalom, o posjetu restoranu često govori kao o doživljaju. To podrazumijeva da restoran mora sve goste tretirati bar donekle ravnopravno.
Gost se nikad ne smije osjećati zanemareno i drugorazredno. Naravno da je u praksi često nemoguće postići posve isti odnos prema svim gostima. Svugdje u svijetu restorani razvijaju posebne procedure za goste koje smatraju posebno važnima.
Bitno je, međutim, da se druge goste istodobno ne ignorira. Kad, primjerice, veliki baskijski chef Martin Berasategui na kraju servisa izlazi uz kuhinje da bi pozdravio goste, on obilazi baš sve stolove i razmjenjuje rečenicu dvije za svakim gostom, neovisno od toga radi li se o novim gostima ili o stalnim posjetiteljima njegova restorana u blizini San Sebastiana.
Isto vrijedi za Alaina Passarda, Pierrea Gagnairea i mnoge druge slavne svjetske chefove i restoratere. Čitateljica Kulta Plave Kamenice poslala nam je kratko ali jezgrovito i važno pismo koje pokazuje da se gosti osjećaju poniženo ako osoblje, a posebno chef, vlasnik ili voditelj restorana jedne posjetitelje tretiraju s puno više osobne pažnje nego druge posjetitelje. Naša čitateljica zaključila je da se zbog takvog ponašanja vlasnika više neće vratiti u inače “solidan” u centru Zagreba. Pismo donosimo u cijelosti.
Poštovani, vođeni vašom recenzijom za japanski restoran u Berislavicevoj pošli smo istu večer na večeru. Solidna hrana, cijene prema višima naspram par restorana sa sličnom ponudom. Mlada ugostiteljica (vjerojatno u srodstvu s vlasnikom) izuzetno pristupačna, više nego susretljiva.
Sav taj sklad ruši očito vlasnik koji je svu pažnju svijeta poklonio stolu, možda dva do nas, bez riječi upućene nama kao gostima. Izuzetno ponižavajuće iskustvo. Apsolutno me ne zanima vlasnik i njegova srdačna riječ, ali naspram takvog okruzenja i pažnje prema drugim gostima, jedino što se može osjetiti jest susramlje…i nikad se ne vratiti..
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.