Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

DESET ZAPOVIJEDI Evo što bi hrvatska turistička industrija morala poduzeti da iduća sezona bude uspješnija

rovinj-anna-church

Podaci European Travel Commission, stare i ugledne institucije kojoj pripada i Hrvatska, razbili su sve moguće domaće politikantske pokušaje da se ova godina proglasi turistički uspješnom. Podsjetimo, prema službenim podacima ETC-a za drugo tromjesečje 2024. Grčka i Španjolska ostvarile su više od 20 posto rasta turističke potrošnje u usporedbi s istim razdobljem pretpandemijske 2019. koja se uzima kao referentna točka u mjerenju turističkih rezultata.

Francuski i talijanski turizam zabilježili su rast potrošnje veći od 15 posto, dok Hrvatske uopće nema među prvih deset europskih zemalja s rastom turističke potrošnje. To su, dakle, službeni podaci za drugo tromjesečje ove godine.

Hrvatska neće bolje proći ni kad izađu statistike za treće tromjesečje, jer zasad dostupni podaci kažu da smo u srpnju imali manje gostiju nego lani. A ni lanjski srpanj nije bio briljantan. Očigledno je, dakle, da je hrvatski turizam u zadnje dvije godine postao nekonkurentan. Evo stoga liste deset esencijalnih poteza koje bi domaće turističke vlasti i cijela turistička industrija trebali poduzeti za uspješniju  2025. godinu.

1. Ne dizati cijene (ili ih blago spuštati)

2. Osigurati bolju vrijednost za novac. Usmjeriti promotivne kampanje za 2025. prema afirmaciji Hrvatske kao zemlje koja pruža vrijednost za novac.

3. Poboljšati razinu usluga u hotelima i restoranima

4. Poboljšati razinu usluga na aerodromima, u trajektnim lukama, ali i na autocestama

5. Oštro suzbijati sve oblike turističke pljačke: slučaj poput nedavne naplate 550 eura za vožnju od Splita do aerodroma u Kaštelima ne smije se ponoviti a da taj vozač i dalje vozi taksi.

6. Oštro suzbijati bilo kakvo nasilje prema strancima. Hrvatska ne smije dobiti imidž nesigurne zemlje ni zemlje koja ne voli strance.

7. Otvarati što više hotela s pet zvjezdica. Hoteli s pet zvjezdica nužni su za modernizaciju hrvatskog turizma i za veću potrošnju. Bez mnogo hotela s pet zvjezdica turistička potrošnja ne može rasti, jer gosti u jeftinijim hotelima ne mogu mnogo trošiti.

8. Onemogućavati ilegalno ponašanje u turističkoj i ugostiteljskoj industriji. Do ovogodišnjeg skandalu na Hvaru ne bi došlo da Carpe Diem godinama nije radio polulegalno.

9. Početi, i to odmah, sustavno raditi na uvođenju znanja u hrvatski turizam i ugostiteljstvo. Hrvatska, primjerice, nema središnju obrazovnu instituciju koja povezuje gastronomiju i turizam. Bez sustavnog uvođenja novih znanja u hrvatsku turističku industriju, na svim razinama, hrvatski turizam ne može postati bolji i efikasniji.

10. Hitno odustati od ideologije koja kaže da nam turistički rast više ne treba i da za rast nema prostora. Turistički i ekonomski mnogo razvijenije zemlje od Hrvatske bilježe snažan turistički rast.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.