
Mi kritiziramo restorane. To je naš glavni posao. Kritiziramo restorane zato što mislimo da svaki gost ima pravo znati sve što se može znati o lošim stranama restorana, baš kao što i svaki kupac mobitela ili auta ima pravo znati što više o svom telefonu ili automobilu. Restoranska industrija tu ne smije razlikovati od drugih industrija.
Ali, mi ne želimo zatvarati restorane. Stoga povremeno prešućujemo najekscentričnije ekscese koje smo doživjeli u restoranima, jer bi izvještaji o tim ekscesima vrlo vjerojatno zauvijek zatvorili te restorane.
Evo liste osobito čudnih ekscesa i podvala, bez navođenja imena restorana (neki od njih ionako su se zatvorili ili promijenili vlasnike, drugi i dalje rade punom parom).
Prije dva tjedna ručali smo u jednom starom zagrebačkom restoranu. Oko dva popodne, na smeđem radijatoru pojavila se zelena gušterica, koja je polako i samouvjereno gmizala po toplom metalu. Restoran nije blizu Save ili bilo kojeg zagrebačkog jezera. Gušteri se hrane kukcima, poput žohara. Što je, pobogu, zelena gušterica tražila u zatvorenoj blagovaonici velikog zagrebačkog restorana, ako ne svoju hranu, insekte i kukce? Što sugerira riječ ili dvije o higijeni u tom restoranu.
Prije pet ili šest godina netko nam je poslao prvu poruku, a zatim s druge adrese i video, u kojem se jasno vidi da konobari navodno uglednog zagrebačkog restorana pune boce Jane vodom iz slavine, pa ih onda ponovno zatvaraju. Radi se o najglupljoj prevari u povijesti ugostiteljstva. Koliko možete uštedjeti na vodi? Restoran koji je prodavao falsificiranu Janu nedavno je promijenio vlasnika.
Baš uoči početka pandemije u jednom smo se vrlo popularnom zagrebačkom restoranu otrovali sirovom ribom iz sushija koji se prodavao kao chefov izbor. Nije se radilo o uobičajenoj histaminskoj reakciji koju može izazvati sirova tuna, nego o dosta ozbiljnijem trovanju. E sada, restoran nikad nije odgovoran za trovanje kamenicama jer na to ne može utjecati. Ali restoran je uvijek kriv za trovanje sirovom bijelom ribom jer nije kontrolirao higijensko stanje ribe koju poslužuje gostima. Restoran se u međuvremenu preselio na lošiju lokaciju. U zadnje je vrijeme uglavnom poluprazan.
Prije dvadesetak godina često smo jeli u jednom od najpopularnijih zagrebačkih restorana, koji je imao veliku vitrinu s ribama. Lijepog ljetnog poslijepodneva svratili smo u restoran na lagani riblji ručak. Chef, s kojeg smo i privatno poznavali, rekao nam je sasvim iskreno: “Danas vam ne smijem dati ni jednu ribu. Sinoć nam je veliko društvo otkazalo rezervaciju, pa nam je ostalo puno kvarljivih kovača, škrpina i trilja. Vlasnik je naredio da sve zamrznemo, jutros odmrznemo pa prodajemo kao svježu ribu. Vama to ne želim poslužiti.” Pošteni chef napustio je restoran pola godine poslije ovog događaja. Restoran je zatvoren prije dvanaest godina.
Prije osam godina javio nam se kuhar popularnog međimurskog restorana, koji nije imao niske cijene. Čovjek nas je detaljno izvijestio o tome da kuhinja tog restorana za svoj specijalitet, smuđ iz Drave, koristi jeftine smrznute poljske smuđeve. Ovaj nam je slučaj posebno neobičan i nerazumljiv, jer pravi svježi, lokalni smuđ u Hrvatskoj nije nedostupan.
Prije desetak godina u zagrebačkom restoranu koji inače servira vrlo dobre bifteke, jedna je gošća u našem društvu zamolila medium pečeni biftek. Umjesto mediuma dobila je blue, gotovo potpuno sirovi steak. Nema problema, greške se događaju. Zamolili smo konobara da nam donese novi, malo jače pečeni file. Dobili smo, međutim, dopečeni biftek. Biftek koji je gošća razrezala i vratila u kuhinji su spojili, dopekli i tako razrezanog vratili nam ga za stol. Crveni karton i za konobara i za kuhinju. Restoran i dalje radi, ali čini se da neće još dugo.
Prije desetak godina jedan je, nekada ugledni kuhar, gostovao u popularnom zagrebačkom restoranu. Na meniju je lijepo pisalo da se kao glavno jelo poslužuje srednje pečen steak. Međutim, umjesto mesa gosti su dobili šuplje kosti s moždinom. Chef se ispričao. Rekao je da su je u kuhinji nestalo struje pa nije mogao ispeći steakove. Radila je samo pećnica, pa je ispekao kosti. Chef već dugo ne kuha u restoranima, a restoran u kojem se dogodila ova katastrofa zatvorio je blagovaonicu gdje je chef posluživao svoju “fine dining” večeru.
Fotografija/Ilustracija
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.