
Slobodna Dalmacija javlja da je u petak u Splitu otvoren Spuddy. Vlasnici su jedan 23-godišnjak i jedan 24-godišnjak koji se bavi TikTokom. Na ideju su, kažu, došli prije godinu dana kad su u Engleskoj probali punjene jacket potatoes. Spuddy napadno podsjeća na zagrebački Spud Bud. Cijene su gotovo iste, od 9 do 12 eura, kao i nadjevi za pečeni zdrobljeni krumpir: tu su chilli con carne, trgana svinjetina, prženi grah i tone cheddara.
Ovog se mjeseca u Osijeku otvara Spud Lega, lokalna verzija zagrebačkog Spud Buda, a u Rijeci Spud Food. Pečeni zdrobljeni krumpir s punomasnim nadjevima pretvorio se, dakle, u kulturološko gastronomsku pandemiju bez presedana u Hrvatskoj, za što postoje i jači razlozi od TikToka.
Zašto Spud Bud i njegove ekstenzije nisu samo jedan od brojnih društveno generacijskih ekscesa povezanih s hranom? Zato što Hrvati, kao i mnogi narodi, obožavaju krumpir i sad su, napokon, u obliku brze hrane dobili krumpir koji nije pomfrit i čips.
Drugo, Spud Bud pametno je spojio najkomercijalnije comfort food okuse i teksture s pečenim krumpirom: obilje rastopljenog sira, mljeveno meso, grah, prženu svinjetinu. Treće, spudovi su zasitni kao pizza. Oni na prvi pogled nisu jeftini: zašto bi netko dao 10 ili 12 eura za jedan veći pečeni krumpir? No, vlasnici splitskog Spuddya tvrde da je jedna njihova porcija teška između 600 i 700 grama. A 600 do 700 grama pečenog krumpira s puno sira, masnijeg mesa i/ili graha daje jednako ili više kalorija nego da ste pojeli ozbiljnu pizzu.
Što znači da se spudovi zapravo isplate, ako je gostu glavni cilj da se žešće najede, neovisno o nutricionističkoj štetnosti takve hrane. Spudomanija je, naravno, prolazni trend, koji će se za neko vrijeme smiriti i postati tek jedan od brojnih segmenata fast food scene. Ali, spudovi su nam ipak mnogo simpatičniji od grozno precijenjenih i preslatkih Dubaija.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.