
Svaki relevantan proizvod i održivi poslovni plan mora se temeljiti na kvaliteti. Međutim, brandiranje je ključan element tržišnog uspjeha. Bez obzira na vrhunsku kvalitetu proizvoda, bez ispravnog brandiranja uspjeh je vrlo teško, najčešće i nemoguć.
U Poetica destileriji taj je kompleksni posao proveden doista originalno, posebno ako se uzme u obzir da su se u veoma kratkom vremenu na zasićenom hrvatskom tržištu pozicionirali kao jedan od najzanimljivijih domaćih destilerskih brandova. Dodatni izazova Poeticinih osnivača Jelene i Drage Nosića bila je lokacija njihove destilerije u Vrgorcu, doduše pitoresknom okruženju, ali ipak izvan glavnih komunikacija.
Kako su u uspjeli i čime se kod brandiranja vode, uvijek otvoreni Nosići detaljno su nam pojasnili: “U Poetici je to fokus na kvaliteti. Kvaliteta je lako mjerljiva i usporediva kategorija za koju smo od samog početka bili svjesni kako ne dopušta kompromise”. Pogotovo kod malih proizvođača koji se moraju dokazati na praktično nepreglednom tržištu.
Kako objašnjavate da ste u prvih par godina postojanja osvojili toliko nagrada?
I nas su neke iznenadile, iako čvrsto vjerujemo u svoje proizvode. Nakon uspjeha u Berlinu prije nekoliko godina lani smo na International Wine and Spirit Competition (IWSC) u Londonu proglašeni jednom od pet najboljih svjetskih gin destilerija, a Poetica Ginuine London Dry Gin proglašen jednim od pet najboljih svjetskih ginova. Osim nagrada u kategorijama ginova i naši konceptni likeri su krenuli u velikom stilu. Na IWSC-u 2025 smo za devet proizvoda, šest etiketa gina i tri etikete likera, osvojili čak jedanaest medalja. Poetica Olive Gin osvojio je platinu i titulu Najboljeg na Sajmu GinIstra, a ostalih šest ginova je dobilo zlata, dio njih i titule najboljih u kategoriji. Dakle možemo zbrojiti da je svaki naš Poetica ocjenjivani proizvod i nositelj medalje, što aposlutno potvrđuje kvalitetu i kontinuitet.
Što po vašem mišljenju izdvaja Poetica brand u konkurenciji?
Velika prednost Poetica je iznimno bogat aromatski potencijal Vrgorskog kraja. U našim likerima gotovo sve biljke su samonikle ili uzgojene u krugu od samo dvadesetak kilometara od destilerije. Tome treba pridodati i činjenicu da u proizvodnji ne koristimo kupovnu nego isključivo dostupnu nam izvorsku vodu.
Brend Poetica inspiriran je Tinom Ujevićem. Kako je došlo do toga?
Naš brend prije svega je odredilo mjesto gdje je nastao. To je naš Vrgorac kojim se Tin Ujević iznimno ponosimo i uvijek ga isticao. Vrgorac je malo mjesto u dalmatinskom zaleđu kojeg definira brdovit krajolik, dva plodna polja i činjenica da je tamo rođen Tin Ujević, po mnogima najveći hrvatski pjesnik. Zato smo se nazvali Poetica. Važnu ulogu u brendiranju odigrala je riječka agencija Fabula. Nama je bilo logično prihvatiti širinu opusa Tina Ujevića i njegov iznimno kreativni pristup, a Fabula je to izvanredno dobro upakirala u vizualni i verbalni identitet koristeći elemente književnog
stvaralaštva, ali i proširujući priču na antičku filozofiju Ars Poetica umijeće stvaranja. Na taj način osigurali su široku platformu u koju se uklapaju različiti elementi stvaralaštva i svih oblika umjetnosti. Na ovogodišnjem natječaju IDEJA X ušli su u finale u dvije kategorije, upravo s rješenjima primijenjenima na brendiranju Poetice.
Vaši vizuali veoma su osebujni, kako su nastali?
Pero i kule ključni su simboli Poetice i kompleksno su povezani. Kad se pažljivo zagledate u centralni vizualni element loga Poetica loga, stilizirano slovo P, primijetit ćete dva simbola. Kada ga promatrate u cjelini to je pero utopljeno u bočicu tinte, a kad se fokusirate samo na tintnu bočicu, ona postaje simbol kule.Osim ostavštine Tina Ujevića, Vrgorac je oblikovan vizualno i kulama koje su ostale iz Osmanskog vremena kad je taj mali gradić bio vanjska granica carstva. Stvarajući ovakav identitet, otvorili smo prostor svim daljnjim kreativnim elementima koji su obilježili branding Poetica proizvoda.
Pretpostavljamo da prije svega mislite na etiketu koju kupci mogu sami personalizirati?
Etikete iz Poetica osnovne linije gina moguće je personalizirati. Na svakoj od njih, u različitim književnim formama, od poezije, balade preko sonate i kratke priče, u centralnom dijelu etikete nalaze se nedovršeni stihovi. Upisom vlastitih misli u predložak, dobit ćete smisao stiha i poruku koju želite poslati.
Samo po sebi to je već izvanredno, ali genijalno je ono što slijedi. Taj dio etikete je odvojiv od ostatka i zamišljeno je da se koristi kao ‘bookmark’, a može biti i elektrostatska naljepnica. Tehnologija je unikatna, pa ju nakon korištenja možete čak ponovo vratiti na bocu. Ljepota je u tome što je originalna književna interpretacija skrivena ispod tog dijela etikete. Stihovi su pažljivo osmišljeni i nose snažne poruke o ljubavi i smislu života, a autori su često i poznati hrvatski književnici od kojih svakako treba istaknuti pisca kratkih priča Ivana Jozića koji je u samo par rečenica napisanih na etiketi Poetica Limited barrel aged gina ispričao jako puno.
Kako različiti umjetnički elementi korespondiraju s vašim proizvodima?
Umjetnost smatramo sastavnim dijelom Poetica branda. Poetica Olive gin, službeni spirit Svjetskog prvenstva u branju maslina koje se svake godine održava u Postirama na otoku Braču, ima ručno oslikanu bocu. Akademski slikar Ante Tolić svaku bocu slika motivom maslinika, u različitim interpretacijama i tako je svaka malo umjetničko djelo.
Zašto su etikete na vašim konceptnim likerima okrenute naopako?
Te “naopake” etikete su posebna priča. Naravno, etikete nisu postavljene naopako, samo su drugačije. Liniju konceptnih likera iz Poetica destilerije za sad čine Limoncello čija je specifičnost da su eko limuni obrađeni unutar 24 sata od branja što mu daje nevjerojatan okusni profil, Orancello koji je kombinacija naranče, badema i vanilije te Rubinina, jedinstveni osam-komponentni proizvod nastao po Poetica recepturi, U prezentaciji likera ostali smo dosljedni temi i odabrali smo pravokutne blago obojene boce na koje je tvornički otisnut Poetica logo. Etiketa je neuobičajeno pozicionirana, na sami hrbat boce. Kad bočno poredate boce to izgleda kao hrbati knjiga složenih na polici. Naravno da imamo i skriveni detalj. Cijela linija se zove Sonate u likerima, pa je tako sa unutarnje strane boce otisnuta sonata koja se pojavljuje kako nestaje likera u boci.
Napravili ste i vjerojatno prvo multimedijsko poklon pakiranje u Hrvatskoj, napravili ste nešto originalno u toj prilično konvencionalnoj formi. Kako ste razvili koncept?
Da, standardnoj formama poklon pakiranja s destilatom i čašama, dodali smo novi element. Poklon kutija sadrži zvučni modul koji reagira na svjetlost i kad se otvori započinje recitirati poeziju. Koliko god smo vjerovali u ideju, pitali smo se hoće li biti kontroverzna za tržište. Pokazalo se suprotno, kupci su oduševljeni. Poklon kutija konceptnih likera, pak, slavi kreativnost. Prvi dojam kad je držite jest da vam je u ruci knjiga. Kad je otvorite uvodno možete pročitati par stranica o filozofiji umijeća stvaranja, pozdrav autora Poetice, ponešto o liniji Sonate u likerima i stranicu zahvala svima koji su sudjelovali u produkciji. Kupcima se najviše sviđa je zadnja stranica, gdje se uz bocu likera nalazi svilena marama oslikana motivima voća i trava od kojih ne napravljen. Autorica je Maya Beus, poznata modna i event sketcherica.
Osnovno je izdanje Poetice i njihova najproizvođenija etiketa. Osnovu Poetica Ginuine London Dry gina čine biljke i trave vrgoračkog kraja, prije svega ključni sastojak borovica koji dobavljaju iz sela Majići te čista voda s obronaka Biokova. Profilom prevladavaju arome zelenog kardamoma i indijskih začina s pozadinskim notama citrusa uz snažno tijelo izuzetno balanirano suhim herbalnim karakterom. Na International Wine and Spirit Competition (IWSC) u Londonu 2024. godine Poetica je nominirana u kategoriju jedne od pet najboljih svjetskih gin destilerija, a Poetica Ginuin London Dry Gin proglašen jednim od pet najboljih svjetskih ginova s osvojenih 96 bodova.
Etikete iz Poetica osnovne linije gina moguće je osobno, kreativno personalizirati. Na svakoj od njih u centralnom dijelu etikete nalaze se nedovršeni stihovi u različitim književnim formama od poezije i balade preko sonate do kratke priče. Upisom vlastitih misli u predložak, dovršava se smisao stiha i poruku koju sami želite poslati. Taj dio etikete odvojiv je od ostatka i zamišljeno je da se koristi kao ‘bookmark’, oznaka za knjige. Ujedno je i elektrostatska naljepnica koju nakon korištenja možete ponovo vratiti na bocu.
Voćni liker Rubinino nastaje kombinacijom destilata i macerata od četiri vrste voća: jagode, višnje, breskve i smokve. Kombinacija destilata i macerata omogućuje pažljivo balansiranje intenzivnih aroma s voćnim kiselinama i slatkoćom. U toj osam-komponentnoj alkoholnoj bazi zatim se dodatno maceriraju aromatske trave s Biokova i to ružmarin, vrijesak, kadulja, lavanda i menta. Profil Rubinina doista je kompleksan od početnih nota bobičastog voća na koje se nastavlja intenzivna herbalnost predvođena kaduljom uz ugodnu i odmjerenu herbalnu gorčinu koja je u finišu balansirana slatkoćom i prepoznatljivom likerskom teksturom.
Dizajn konceptnih likera zamišljen je, počevši od kvadratastih boca do neuobičajeno bočno postavljenih etiketa, tako da poredane izgledaju poput knjiga posloženih u policu. I specijalno poklon pakiranje stvara prvi dojam kao da u ruci imate knjigu u kojoj kada ju otvorite uvodno možete pročitati par stranica o filozofiji umijeća stvaranja, pozdrav autora Poetice, ponešto o liniji Sonate u likerima i stranicu zahvala svima koji su sudjelovali u produkciji. Na kraju knjige se uz bocu odabranog likera nalazi i svilena marama oslikana motivima voća i trava koji su korišteni u proizvodnji likera, autorice Maye Beus. Kako se čitava linija zove Sonate u likerima, s unutarnje strane boce otisnuta je sonata. Skriveni element koja se pojavljuje kako se troši liker, odnosno smanjuje razina tekućine u boci.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.