
Badel je nedvojbeno jedan od najvažnijih distributera jakih pića u Hrvatskoj i regiji i jedan od najvećih proizvođača jakih alkoholnih pića i vina. Konkretno, najveća je hrvatska destilerija. No, Badel je i povijesno važan brend, jednako važan i za budućnost svoje industrije.
Badel 1862 u nazivu nosi izuzetno važnu godinu kada govorimo o brandiranju. Gotovo da nam imenom želi ispričati priču o nastanku i stasanju hrvatske scene jakih pića. Badel 1862 u svome nazivu, kako smo već naglasili, nosi jednu od doista ključnih godina za opću povijest jakih pića u ovim krajevima. Naime, te godine s radom prva zagrebačka Tvornica alkoholnih pića i likera u kojoj Franjo Pokorny (tada 34-godišnjak) započinje svoj životni put vezan uz destilate. Preuzimajući je u potpunosti i preimenovavši u Pokorny, postavlja temelje vrlo jasnog i prepoznatljivog proizvodnog identiteta. Ono što danas poznajemo kao brandiranje. Ključni i najpoznatiji proizvod Tvornice Pokorny postaje Pelinkovac odnosno gorkasti liker aromatiziran biljnim kompleksom kojim dominira biljka pelin.
Vrlo brzo Pelinkovac postaje traženo i cijenjeno piće koje će osvojiti europska tržišta 19. stoljeća, nizati medalje na svjetskim izložbama, doći i do carskog dvora Napoleona III. Riječ je osmišljenom proizvodu, pomno izgrađene formulacije i s jasnim brendingom. Pelinkovac je pravi pravcati ‘brand name’ nastao sredinom 19. stoljeća. Uspješnu formulu i brand Pelinkovac vremenom, i to kao licencirani proizvod, počinju proizvoditi i druge tvornice, poglavito poznati Arko i Patria. Nakon Drugoga svjetskog rata i dolaskom novog sustava, veliki broj tvornica se nacionalizira i ujedinjuje u Tvornicu likera i rafineriju Marijan Badel. Novonastala tvornica nastavlja s proizvodnjom poznate recepture, ali u nešto izmijenjenoj formulaciji koju danas poznajemo i kao Gorki Pelinkovac, najprodavaniji biljni liker. Badel Pelinkovac posljednjih je godina doživio i novi procvat. Nekoliko iteracija i ekstenzija od Pelinkovac Orange do Winter limitiranog zimskog izdanja, jedinstvene recepture obogaćene cimetom i klinčićem, a postao je i osnova za Badelove RTD limenke Pelin Spritzeva.
U vrtlogu rata 1940-ih godina originalna receptura Pelinkovca Pokorny nestala je pod nejasnim okolnostima. Obnovljena proizvodnja u Badelu nakon rata spravljala je Pelinkovac prema novoj, rekonstruiranoj recepturi. Naime, tadašnji tehnolozi sastavili su rekonstrukciju na osnovu doista velike vještine kušanja i organoleptičkog iskustva. Pothvat doista vrijedan divljenja. No, originalne recepture nije bilo. Sve do slučajnog nalaza zapisa, gotovo zametnutog i zaboravljenog desetljećima u arhivi Badela.
Rezultat obnovljene stare recepture koji se poklopio s proslavom 145. obljetnice Badela postao je njegova nova ikona: Antique. Cijelu formulu danas zna samo glavni tehnolog Badela i čuvana je tajna. Ono što smijemo znati je kako je riječ o više od 40 aromatičnih biljaka s naših obalnih i kontinentalnih krajeva, od lavande s Hvara i kadulje iz okolice Splita do mente iz Daruvara, koje se maceriraju i destiliraju u malim kotlovima.
Antique je danas pelinkovac u svom svjetskom ruhu, premium biljni liker nezaobilazan na policama barova Hrvatske i regije, ali i barova čak do New Yorka. Tajna uspjeha Antiquea, ako to tako možemo reći, jest u raznovrsnosti posluživanja, od jednostavno uz kocku leda i krišku naranče do kompleksnih koktela. S druge strane, varijacija Antique baš ne viđamo. Posve očekivano! Antique je liker koji dovoljno govori sam za sebe. Međutim, umjesto neke nove iteracije, doživio je gotovo neočekivanu formu: čokoladnu pralinu! Kraš Selectin Antique Pelinkovac Pralina dizajnirana je u stilu popularne Griotte, ali punjena Antiqueom u tamnoj čokoladi s 50% kakaa. Sjajna ideja i odvažan potez koji je od samog starta okupio sljedbu fanoval
Kolaboracija Badela 1862 i Kraša bila je samo pitanje vremena. Antique pralina otvorila je vrata novim idejama i projektima. Kraš Bajadera legendarna je poslastica. Kremasti nugat u mekanoj čokoladi generacijama uživa reputaciju prestižnog proizvoda, ‘premium prije ere premiumizacije’.
Bajadera je i dan danas gotovo nezamjenjiv poklon kada nekome želimo iskazati posebnu pažnju. S takvom reputacijom obje strane, Badel Bajadera apsolutno je najlogičnije je što se moglo dogoditi. Međutim, proizvesti alkoholni liker koji će biti identičan slatkišu nije nimalo jednostavan zadatak. Ne možete samo rastopiti bajaderu u alkoholu. Badel Bajadera morala je, u stilu suvremenog kulinarstva, prvo proći posvemašnju dekonstrukciju, a onda detaljnu novu formulaciju likera uz dugotrajne kušačke sesije. Projekt u koji je bio uključen cijeli tehnološki tim jakih pića Badela. Gospođa Mirela Krajnović, glavna tehnologinja jakih alkoholnih pića ovako je opisuje: “Badel Bajadera liker proizvodi se maceracijom vrhunskih selektiranih lješnjaka i badema, koji se prethodno prže kako bi se oslobodila njihova aroma. Prženje dodatno daje i posebnu, prepoznatljivu notu karamele. Pažljivim i vrlo delikatnim proizvodnim procesom dobiva se krem liker bogatog okusa i poznatog mirisa lješnjaka te naglašeno kremozne teksture. Izuzetno je pitak sa 16 % alkohola, a ujedno je riječ i o veganskom proizvodu na bazi kokosovog mlijeka, bez umjetnih aroma i bojila.”
Badel Bajadera liker sjajno je pogodio sve zahtjevnije tržište koje traži inovativne i premium proizvode. Do sada ni jedan liker nije tako brzo pronašao svoj put prema tržištu ne samo kao piće, već je u izuzetno kratkom roku postao omiljen i kao desert, u hladnim i toplim varijacijama servinga, shekeovima te neizostavan u pripremi ukusnih slastica bilo da je dodatak u receptu ili baza za kreaciju potpuno novog božanstvenog deserta. Legendarna Bajadera sada u formi alkoholnog likera primjer je izrazito uspješne kolaboracije dva velika branda, koja rezultira novim dodanim vrijednostima već poznatih i cijenjenih brandova.
Priča o Korlatu priča je o velikom trudu i odlučnoj viziji. Vinarija u okolici Benkovca nastala je na vinogradima doslovno godinu dana ‘otimanih’ goloj stijeni. Odlučna vizija Korlat ‘vina s kamena’ crnih sorti caberneta, merlota i syraha od samog je začetka postigla zavidnu reputaciju i prepoznatljivost. Na krilima vinskih etiketa uskoro nastaju i destilati. Posve logično, rakija od grožđa iz vinograda Korlat dozrijevana u malim hrastovim bačvama postala je začetnik tog novog branda. Korlat Loza Barrique gotovo se odmah nametnula kao ozbiljan proizvod, pokrenuvši još nekoliko rakija i likera (ruža i divlji šipak, aronija…). No, nakon više od desetljeća Korlat rakije i likeri bili su spremni ‘duboko udahnuti i okrenuti novu stranicu’. Postali su zaseban premium brand. Korlat kolekciju rakija i likera danas čini 14 biranih i pomno ciljanih rakija i likera, uključujući i prepoznatljive hrvatske, autohtone Lozu, Bisku, Teranino, Medicu i Višnju marasku, pakiranih u originalnu bocu u velikom 0,7L volumenu, ali i u atraktivnim mini bočicama i mix pakiranjima.
Kako to vrlo jasno objašnjava gđa. Vesna Jurak, master distiller i direktorica proizvodnje jakih alkoholnih pića: ”Kad smo krenuli razvijati liniju Korlat rakija i likera, cilj je bio jasan – stvoriti nešto više od ‘još jedne rakije’. Željeli smo ponuditi kolekciju vrhunskih proizvoda koja ujedinjuje tradiciju i suvremene trendove. Ipak, ono što Korlat čini doista posebnim i drugačijim jest proces nastajanja branda. Uz Badelove stručnjake po prvi puta uključili smo i vanjske stručnjake te suradnike. Zajednički smo kroz tri kruga slijepih kušanja u kojima su sudjelovali barmeni, chefovi, profesori i brojni gastro znalci osigurali da se svaki od proizvoda dovede do što savršenijeg mirisa i okusa. Na osnovu njihovog mišljenja i komentara recepture su se prilagođavale i dorađivale kako bi se došlo do najboljih rješenja i vrhunskih rezultata.” Ta odluka o uključivanju velikog stručnog tima u razvojni proces potez je bez presedana u hrvatskoj praksi. Pristup izgradnji premium branda uz širok spektar komentara pokazao se esencijalnim za uspjeh Korlat Kolekcije.
Jedan od vjerojatno najvažnijih rezultata razvoja uz široki stručni tim i različite poglede jest da Korlat rakije i likeri nisu stvoreni samo za klasično ispijanje. Njihov je prirodni teren suvremeni bar, gdje barmeni od Korlata stvaraju nove signature koktele. Teranino je vrlo brzo postao jednom od zvijezda miksologije – podjednako uvjerljiv u jednostavnom Teranino Tonicu s indian tonikom i limetom, kao i u klasičnom Souru s limunom i bjelanjkom.Smokva s rogačem odlično se slaže s citrusima, dok Šipak i divlja ruža nudi sofisticiranu aromu koja koktelu daje osobnost
Identitet Korlata zaokružuje sasvim jedinstveni projekt. Korlat Klub loyalty program koji povezuje ljubitelje vrhunskih vina, rakija i likera. Klub nije zamišljen samo kao sakupljanje bodova, nego i zajednica strastvenih poznavatelja vrhunskih Korlat proizvoda. Nakon što se pokazao izuzetno uspješnim među ljubiteljima vina, Korlat Klub proširen je i na Korlat rakije i likere – čime je započelo novo poglavlje. Klub je usmjeren podjednako i na krajnje potrošače kao i ugostitelje i profesionalce iz HoReCa svijeta. Čep vina, rakija ili likera donose bodove i specijalne pogodnosti isključivo za članove kluba, a HoReCa partneri imaju i poseban program kroz mjesečne i godišnje liste. Članovi tako kroz jednostavnu aplikaciju mogu unositi bodove, pratiti status u razredima Bronze, Silver i Gold i ostvarivati jedninstvene nagrade kao primjerice arhivska Korlat vina u jerobam boci, ili Korlat Loza Barrique/Teranino u volumenu 3 litre. No, ono što Korlat Klub uistinu gradi je osjećaj pripadnosti – okuplja ljude koji uživaju u vrhunskim pićima, prepoznaju njihovu vrijednost i žele biti dio Korlat priče.”, napominje Lovro Vučković direktor marketinga.
Highball čašu napunite ledom, dodajte Korlat liker Šipak divlja ruža, sirup limete, sirup grenadine i nadopunite tonikom i ukrasite tvistom od limuna.
U ohlađenu čašu za spritz stavite kocke leda, dodajte Korlat liker Teranino, tonik i svježi sok limete, promiješajte, poslužite s kriškom limuna
U čašu za miješanje stavite led i sve sastojke, promiješajte, u coupe čašu stavite jednu veliku kocku leda, ulijte koktel u čašu i ukrasite svježom smokvom.
Govoriti o Badelu 1862 kao zaokruženom identitetu nemoguće je bez najvećeg njihova projekta pokrenutog u kontekstu brandiranja, i više od toga. Badelova veza s koktelskom scenom duga je i čvrsta. Korlat Kolekcija rakija i likera u baru je posve prirodna, Antique je barski favorit od prvoga dana. A pravu, dubinsku vezu Badel je izgradio na specifičan i inventivan način.
Sredinom 2020. sve je preko noći stalo zbog covid lockdowna. Industrija pića i hrane, a posebno ugostiteljstvo, dobili su lokot na vrata. Dok smo svi čekali što će biti, Badel 1862 krenuo je u riskantan, ali sudbonosan projekt. Usred opće blokade pokrenuo je Badel Masterclass, višetjedni online edukacijski program u kojem su sudjelovala neka od najvažnijih imena hrvatske scene pića, hrane i hospitalityja. Tada snimljeni video materijali i danas su standard, a presudan je bio enorman odaziv polaznika i pratitelja.
Prve godine Masterclassu se priključilo 3.000 polaznika, a 2021. čak njih 5.000 iz cijele regije. Vrhunac Badel Masterclassa bilo je online natjecanje u izradi koktela. Tisuće kandidata u kućnim je uvjetima snimilo izradu svojih autorskih koktela. Nakon senzacionalnog uspjeha Badel Masterclass je postao live event Badel Masterclass Cup i najveće natjecanje barmena u regiji, s dotad neviđenim odazivom vrhunskih barmena i profesionalaca.
Badel Masterclass je u pet godina evoluirao u suvremeni, medijski format. Cocktail Master – Badel Masterclass postao je regionalni fenomen. Izvrstan realizirani TV show u formi realityja na platformi Voyo i dalje je dostupan za gledanje. Izbor kandidata u borbi za prestižnu titulu Cocktail Mastera i spektakularnu nagradu od 30.000 eura odvijao se kroz tri kruga s više od sto prijavljenih vrhunskih barmena, od čega 20 iz Hrvatske.
Prvi krug obuhvatio je online teorijske ispite, a druga dva kruga posvećena su natjecanjima održanim u pet regionalnih centara – Zagrebu, Beogradu, Ljubljani, Sarajevu i Skopju. Za veliko finale izabran je Zagreb. U žiriju Cocktail Mastera našlo se troje doista vrhunskih imena barske scene; zagrebački barmeni Filip Lipnik i Mario Majcen, ambasadori Badel Masterclassa, i beogradska barmenica i edukatorica Tijana Klajn.
Kao jedna od najvećih vrijednosti Cocktail Mastera upravo su i kratki sudački komentari. Jasni, stručni i jednostavni, bez podilaženja masovnoj publici. Točno ono što je potrebno barmenima kao putokaz. I ne samo natjecateljima nego i svima koji prate show, a posebno onima koji će tek postati barmeni. Cocktail Master – Badel Masterclass pokazao se kao zabavan, dinamičan, duhovit, ali istovremeno ozbiljan i nadasve fokusiran TV show. A prije svega odradio je uspješan, suvremeni kontakt Badela 1862 i brandova sa širokom publikom. Priča koja je započela davne 1862. godine nastavlja se 160 godina kasnije pod okriljem Badela 1862, nastavljajući svoj put u 21. stoljeću.
Badel 1862 je, uz golemi proizvodni opus jakih pića, i distributer respektabilnog portfelja. Pallini Limoncello odlično se uklapa u takvu sliku kao dio već drugu godinu za redom fantastičnog trenda limoncella i spritz koktela, ali i kao liker koji izvrsno zaokružuje identitet Badelovog portfelja. Pallini limoncello proizvodi se od 1875., punih 150 godina, u obiteljskoj i danas jedinoj aktivnoj destileriji u Rimu. Spravlja se od zrelih sfusato limuna izrazite slasnosti i niskih kiselina koji se mogu konzumirati i svježi, poput jabuka. Limuni se dobavljaju iz nasada Amalfi zone i nose oznaku zaštićenog geografskog porijekla (Limone Costa d’Amalfi PGI). Čitav proces i danas se provodi tradicionalno, od ručnog branja s terasastih voćnjaka do maceracije u čistom alkoholu i zaslađivanja šećerom iz šećerne repe, uz dodatni korak dodavanja limunskih ulja, specifičan upravo za Pallini. Limuni su pritom uzgajani bez upotrebe pesticida. Liker je guste i lagano zamućene nježno žute boje dok aromama dominiraju izražajne cvjetno-limunaste note svježih korica Amalfi sfusato limuna, bogatih esencijalnim uljima. Viskozne je i gotovo kremaste teksture te balansirane citrusne kiseline i slatkoće, uz puno tijelo i 26% alk./vol. jakosti. Pallini limoncello na samom je svjetskom vrhu najprodavanijih limoncella s globalnim tržišnim udjelom od čak 15 posto.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.