Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

DOKAZ DEBAKLA SEZONE eVisitor kaže da smo u kolovozu imali 2 posto noćenja manje nego lani i da nam je došlo 5,8 posto Nijemaca manje nego 2024.

Nakon što je Hrvatska u srpnju ove godine zabilježila lošije turističke rezultate nego u srpnju 2024. (koji je opet bio slabiji od srpnja 2023.), loš turistički trend nastavio se i u kolovozu. Službeni državni izvor za turističke statistike, eVisitor, kaže da je Hrvatska u kolovozu ove godine zabilježila dva posto noćenja manje nego lani, uz isti broj dolazaka turista. Dakle, Hrvatska drugu godinu zaredom bilježi pad noćenja (a u srpnju i dolazaka) u dva ključna turistička mjeseca.

Skoro sve turistički orijentirane županije u kolovozu su radile s minusima. Posebno zabrinjava što je Hrvatsku posjetilo čak 5,8 posto Nijemaca manje nego lani. Radi se, opet, o drugoj uzastopnoj godini u kojoj gubimo njemačke turiste, naše najvažnije goste. Došlo nam je i manje Austrijanaca nego 2024., ali je za 4 posto porastao broj hrvatskih gostiju. Hrvatski su turisti bar donekle spasili najgoru sezonu poslije pandemije. Ovo su, nažalost, tvrde, službeno ovjerene činjenice o kojima se ne može raspravljati.

Sad je sasvim nesporno da je sezona žestoko podbacila jer je, ponovimo, riječ o drugoj godini zaredom u kojoj Hrvatska u srpnju i kolovozu bilježi pad turističkih rezultata. U ocjeni sezone potrebno je pojasniti još tri važna elementa.

Prvo, lošiji rezultati u srpnju i kolovozu ne mogu se nadoknaditi u drugim mjesecima jer je smještaj u srpnju i kolovozu znatno skuplji nego u drugim mjesecima. Hotel s pet zvjezdica, koji u srpnju i kolovozu prodaje sobu za 600 eura, u travnju i listopadu tu istu sobu prodaje za 300 eura, pa u travnju i listopadu nikako ne može kompenzirati ono što je izgubio na vrhuncu sezone. Slično vrijedi za sve oblike smještaja.

Drugo, nominalno veća potrošnja ne znači da se uistinu više potrošilo, nego da je do veće potrošnje došlo zbog inflacije. Ponovimo, guverner Hrvatske narodne banke dr. Boris Vujčić prošlog je tjedna decidirano rekao da stvarna potrošnja hrvatskih gostiju i ove godine pada i da će se taj trend nastaviti. Jasno je zašto: Hrvatska ne nudi vrijednost za novac i nema dovoljno međunarodno konkurentnih turističkih proizvoda. Posebno zabrinjava što je u kolovozu porasla potrošnja u trgovinama, a pala u ugostiteljstvu i smještaju.

I treće, državni PR toliko se snažno trudi prikriti negativne turističke trendove, da u javnost, kroz očito nekompetentne stručnjake za turizam, plasira tezu kako je turizam ionako u cijelom svijetu u krizi. Riječ je o jednoj od gorih budalaština koje smo pročitali u zadnje vrijeme. Industrija putovanja, naprotiv, doživljava pravu renesansu, o čemu svjedoče i statistike drugih mediteranskih zemalja, koje ove godine bilježe rast između 3,4 posto i 11 posto. A Hrvatska, evo, prema službenom državnom sustavu eVisitor, u srpnju i kolovozu pada.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.