
Ove se godine često govori o ugostiteljstvu kao glavnom generatoru krize hrvatskog turizma. Spominju se visoke cijene, niska kvaliteta hrane i usluge, gastronomska neautentičnost i nekonkurentnost u usporedbi s drugim mediteranskim zemljama.
Sve je to više ili manje točno. No, stvarni glavni uzročnik hrvatske turističke krize nipošto nisu restorani, nego hoteli (uz dugogodišnju pogrešnu državnu turističku politiku). Evo zašto su hoteli odgovorni za turističku krizu.
1. U Hrvatskoj je uvjerljivo premalo hotela. Zemlja s manje od deset posto hotelskih soba u ukupnim smještajnim kapacitetima naprosto nije ozbiljna turistička zemlja. Za takvo je stanje najodgovornija država koja je do lani poreznom politikom stimulirala privatne iznajmljivače. Fascinira, svejedno, činjenica da u Dalmaciji ne postoji ni jedna velika turistička tvrtka: niti jedan hotelijer nije se uspio uvrstiti među deset najvećih dalmatinskih firmi za 2024. godinu.
2. U Hrvatskoj je premalo dobrih hotela. Hotelska se ponuda i dalje bazira na hotelima s četiri i tri zvjezdice. Takvi hoteli ne privlače goste s većom kupovnom moći, pa je hrvatski turizam nužno osuđen na prosječnost. Samo su tri velike kompanije napravile relevantan iskorak prema luksuznom sektoru: Maistra, Jadranka i Valamar, čiji bi Pical iduće godine mogao zauvijek promijeniti porečki turizam.
3. Na jadranskoj obali previše je hotela s lažnih pet zvjezdica, što trajno odbija zahtjevnije i bogatije goste. Kempinski je zabio autogol činjenicom da je angažirao nelicencirane zaštitare; Grand Brioni pate od lošeg servisa, nitko ne zna kako mediokritetski opatijski Ambasador uspijeva zadržati pet zvjezdica, i zašto je riječki Hilton Costabella dobio pet zvjezdica. Nijedan dubrovački hotel, osim Ville Dubrovnik, Bellevuea i donekle Excelsiora, ne zaslužuje pravih pet zvjezdica.
4. Brojni hrvatski hoteli ignoriraju gastronomiju kao važan segment svoje ponude. Doručak je jedna od legitimacija svakog dobrog hotela, a budžeti za doručak u brojnim su navodno luksuznim hotelima smiješno niski.
5. Na Jadran još nije došao niti jedan zaista luksuzni hotelski brend. Za hrvatski je turizam prilično tužno da Beograd ima St. Regis, a Dubrovnik, Hvar ili Split nemaju niti jedan internacionalni brend tako visokog ranga.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.