
G3 Spirits Grupa pozicionirala se kao jedan od najznačajnijih distributera jakih alkoholnih pića na hrvatskom tržištu. Iza tog statusa su godine rada, ali i značajnih transformacija. Pažljivo praćenje trendova i kvalitetno balansiranje premium proizvoda bila je ispravna strateška odluka i ključ današnjeg uspjeha jednog od najvažnijih hrvatskih distributera.
Od niza brandova u portfelju G3 Spirits Grupe, Jägermeister je bez sumnje tržišno najznačajniji. Ne samo u kontekstu kupaca i potrošača, nego i daleko šire. Svijest o brandu Jägermeister je gotovo stopostotna, poznaju ga i oni koji uopće ne piju alkoholna pića. Brand Jägermeister i pojam “jeger” dobrom dijelu Hrvata sinonim su za jaka alkoholna pića.
Nije rijedak slučaj da se Jägermeister upotrebljava i kao baza za usporedbe s drugim pićima, posebno biljnim likerima. Takvim statusom u Hrvatskoj se može pohvaliti svega nekoliko pića. Riječ je o “samo jednom brandu” ali o brandu koji je podignut gotovo u rang cijele kategorije, poput whiskyja ili ruma. Jägermeister, usto, posljednjih desetljeća razvija i nove varijacije, iteracije koje prate trendove ali i vješto se obraćaju širokim i ponekad posve raznorodnim skupinama potrošača. Jagermeister Orange, posljednja i jedna od najuspješnijih iteracija dosad, svojevrstan je sukus takvog pristupa, kojemu ćemo posvetiti dodatnu pažnju.
Prije bilo kakvog razgovora o strategiji i trendovima, moramo se upoznati s bazom. Odgovoriti na ključno pitanje što je to uopće Jägermeister? Vraćamo se 90 godina unatrag, u 1930-te i vrijeme kada biljni likeri doživljavaju renesansu. Aromatizirani alkoholi tada postaju lijek za sve. Ginovi, aromatizirani rumovi, a posebno biljni likeri s dozom gorčine standard su ondašnje scene jakih pića. Sredinom 19. stoljeća presudna su karika u nastanku prvih koktela. I danas su jedan od temelja koktelskog biznisa.
To se dobrim dijelom dogodilo zahvaljujući patentu destilacijskih kolona koje su omogućile stvaranje čistog, neutralnog alkohola koji postaje standard u proizvodnji pića. Većina jakih pića u tom se razdoblju i dalje prodavala u ljekarnama, kao “ljekoviti pripravak.” Od medicinskih konjaka i brandija do biljnih likera koji su bili najtraženiji.
S kompleksnom aromatikom i dozom gorčine balansirane slađenjem (šećerom ili medom najčešće), biljni likeri postali su neizostavni u domovima najšire publike, od najsiromašnijih do plemićkih i kraljevskih dvora. Premium likeri postali su znak prestiža i imućnosti.
Početak 20. stoljeća, svjetske krize, ratovi, američka Prohibicija i globalno preslagivanje dramatično su utjeclai na pad scene jakih pića. Ali s promjenama nakon velike svjetske krize i jačanjem europskih država 1930-tih, ta scena ponovno raste. Potražnja za biljnim likerima iznenađujuće raste, prije svega vođena tradicijom. Od Italije do Njemačke i srednjoeuropskih država nastalih raspadom Austro-ugarske, ljudi su duboko vezani uz biljne likere.
Još u zlatno doba biljnih likera 1878., Wilhelm Mast počeo je trgovati vinima i vinskim octom u Wolfenbüttelu, jednom od središta Donje Saske. Wilhelmov sin Curt Mast preuzeo je obiteljski biznis, s ambicijom da izađe na nova tržišta. Jedno od najprivlačnijih tržišta u Njemačkoj 1930-tih bili su biljni likeri. Tradicija lovstva, ukorijenja i u obitelj Mast, inspirirala je Curta. Godine 1934. usavršio je svoj recept, kombinaciju 56 biljaka, i godinu dana kasnije službeno ga predstavio tržištu, s titulom “majstora lovca.” Tako je nastao Jägermeister.
Logotip jelenje glave sa svjetlećim križem među rogovima posveta je Sv. Hubertu, zaštitniku lovaca. Prepoznatljiv logotip Sv. Huberta ostao jedan je od zaštitnih znakova Jägermeistera kroz sve promjene zadnjih desetljeća, kao i dio poeme Oskara von Riesenthala ispisan na etiketi. Izvorno, Jägermeister je zamišljen i prodavao se kao medicinski pripravak. Preporučivali su ga za želučane i probavne poteškoće i bolesti, prehladu, gripu, loš zadah i, dakako, kao savršeni lijek za mamurluk! U kratko vrijeme Jägermeister je postao i jedan od najprodavanijih proizvoda tada tek nastalih drogerija.
Boca Jägermeistera jedan je od najprepoznatljivijih dijelova identiteta. Curt Mast je tražio dizajn koji će se isticati i biti istovremeno praktičan. Pragmatično rješenje našao je u ikoničnoj plosnatoj boci čiji je značaj višeznačan. Izgled boce je veoma sugestivan. Prije svega podsjeća na lovačke pljoske, čuturice. No, podsjeća i na tradicijske ljekarničke boce u kakvima su se likeri stoljećima čuvali, samo što su na Jägermeisterovim bocama svi kutevi i prijelazi stranica naglašeno zaobljeni. Takav dizajn pogodan je za transport, maksimalnu iskoristivost prostora i smanjuje sudaranje boca. Zaobljenja dodatno smanjuju lomljivost koju je Mast, prema pričama, osobno testirao bacajući boce na tvrdi hrastov pod svoga ureda.
Tamna zelena boja stakla također nije slučajna. Zatamnjeno staklo štiti obojanu tekućinu od svjetla što čuva prepoznatljivu tamno jantarnu boju Jägermeistera a i razlikuje ga od uobičajenih boca od smeđeg stakla. Tamnozelena boca je skuplja i, još jedan važan detalj, Jägermeister povezuje s prirodom, što je Curtu Mastu bilo posebno važno. Pravokutna boca Jägermeistera dan danas, nakon punih 90 godina, prepoznatljiva je u barovima i nezamjenjivi dio branda. U svijetu jakih pića, Jägermeisterova je boca ikona u punom smislu.
Točna formulacija Jägermeistera tajna je. Uvijek je i bila. Zna se tek da su među 56 biljaka koje je sačinjavaju bilje, cvjetovi, voće, korijenje i začini. Herbalni kompleks tjednima macerira u razblaženom, najčišćem neutralnom alkoholu. Pažljiva selekcija i sustavno praćenje maceracije daje visoku ekstraciju aromatičnih ulja i odmjerenu, kontroliranu gorčinu koja mora dati karakter likeru ali ne smije dominirati. Ekstrakt potom dozrijeva godinu dana u hrastovim bačvama. Dozrijevanjem svježe i oštre herbalne note omekšavaju, gorčina i kiseline se zaobljuju, a arome sljubljuju.
Zreli ektrakt balansira se finim šećerom, boja karamelom, a intenzitet i prepoznatljiv karakter Jägermeistera podešava se dodavanjem alkohola do ciljane jakosti od 35% alk./vol. Na kraju se puni u prepoznatljive pravokutne zelene boce.
Jägermeister je fenomen. Potaknuti izuzetnim uspjehom i pozicioniranjem na vrh u samo godinu dana, okreću se širenju portfelja. Već 1936., godinu dana nakon promocije, na tržištu se pojavljuju novi proizvodi pod okriljem Jägermeistera. Mocca Double liker s kavom, Jägergeist macerat s rumom, sve u svemu do 1960-tih oko 40 različitih proizvoda pod etiketom Jägermeistera.
Dolazak Curtovog nećaka Güntera Masta na čelo kompanije 1952. sve će to promijeniti. Iz korijena! Njegova era označit će tranformaciju Jägermeistera u jedan od najuspješnijih i najpoznatijih brandova likera u Njemačkoj. Günter 1964. donosi jednu od presudnih odluka koja će imati dalekosežne rezultate. Ukida apsolutno sve iteracije, sva ostala pića iz portfelja, ostavljajući na životu isključivo formulu od koje je sve krenulo; Jägermeister liker od 56 biljaka.
Mudra i dalekosežna odluka Günthera Masta pokrenut će nezaustavljivi Jägermeisterov uspjeh. Jägermeister postaje svjetski brand. Sedamdesetih godina toliko je popularan da postaje simbol najboljih noćnihp rovoda. Europska glazbena scena 1980-tih nezamisliva je bez “Jägera ili “Meistera”. Gotovo da nema festivala 1990-tih na kojem prisutan, a status neizostavnog pića zadržao je do danas. Jägermeister je danas jedan od najjačih simbola globalne popularne kulture.
Koliko god se odluka o fokusiranju iz 60-tih činila reduktivnom, ona nije zaustavila inovativnost u Jägermeisteru. Proboj na nova tržišta, prije svega američko, donio je sasvim nove poglede. Rastuća scena barova i koktela početkom 1990-tih inspirirala je inovativni Jägermeister Tap Machine, točionik koji hladi liker na ciljanih ledenih -18 stupnjeva Celzija, u dozama od jednog shota, doslovno je preko noći lansirao Jägermeister u klubove, barove i evente. No, i dalje su imali jedan jedini prozvod, Jägermeister liker od 56 biljaka. Prave promjene stigle deset godina kasnije.
Punih pedeset godina Jägermeister je značio jednu i samo jednu formulu. Jedna jedina etiketa u portfelju. Posve ispravna odluka za drugu polovicu 20. stoljeća bila je sprema za iskorak u novu inovativnost. Ovoga puta nije bila riječ o novim vrstama proizvoda nego iteracijama. Klasična formula 56 biljaka doživjela je nova, suvremena viđenja. I namjerno ne spominjemo trendovske promjene. Takvi trendovi u tom trenutku zapravo ne postoje, Jägermeister je taj koji ih je počeo postavljati. Jägermeister i čitava scena doživjeli su posvemašnju transformaciju.
Godine 2013. na tržište dolazi Jägermeister Spice, prva ekstenzija nakon pola stoljeća, standardna formula s naglaskom na arome vanilije i cimeta. Kroz desetljeća niz novih iteracija izmjenjuje se u portfelju. Od Manifesta, Scharfa do Cold Brew Coffee ciljane na različite skupine sve šire publike, osluškujući, ali i diktirajući trendove. I sve bazirane na jednoj, jedinoj legendarnoj formuli Jägermeisterovih 56 biljaka.
Prva četvrtina 21. stoljeća donijela je dosad neviđenu publiku. Nove, vrlo mlade potrošače koji propituju, žele i žive drugačije, traže nešto novo i originalno. Jaka pića ulaze u razdoblje kada snaga i alkoholna jakost nisu presudni za prodaju. Publika sve više traži niskoalkoholne koktele, uz osvježavajući intenzitet. Citrusni likeri danas su svjetski trend, a spritz kokteli postaju cjelogodišnji hit.
Jägermeister Orange formuliran je upravo kao odgovor na te nove zahtjeve, odvažni odgovor koji ne podilazi trendovima već jača brend Jägermeister. Kao hrabri vrhunac višedesetljetnih inovacija i transformacija.
Baza je i dalje prepoznatljiva, jedna i jedina formula 56 biljaka, cvjetova, voća, korijenja i začina, maceriranih u najčišćem alkoholu. Nakon višetjedne kontrolirane maceracije dobiveni ekstrakt dozrijeva do godinu dana u hrastovim bačvama, omekšavajući sljubljujući okuse i arome. Ta se klasična formula oplemenjuje prvoklasnim sicilijanskim citrusima, koji dodaju novi sloj kompleksnosti. Eterična ulja iz korica svježe guljenih naranči i mandarina aromatična su nadgradnja izvornog karaktera Jägermeistera koji i dalje ostaje prepoznatljiv. Svi se citrusi nabavljaju od certificiranih organskih proizvođača i imaju sljedivost od voćnjaka do čaše. Time je Jägermeister ostao vjeran postulatu osnivača Curta Masta. Svi sastojci Jägermeistera potpuno su prirodni.
Nastanak Orangea prošao je temeljito osmišljen put prema tržištu. Gunar Splanemann, globalni direktor inovacija i dizajna objašnjava kako je: “Jägermeister Orange razvijen kao odgovor na potrebe potrošača i spravljen s visokom razinom tržišnog uvida. Naša posvećenost potrošačima kao središtu razvojnog procesa jasno se odražava u Orangeu. On je osvježavajući liker citrusnih aroma s herbalnim temeljima za one koji žele nešto novo.“ Jägermeister Orange predstavljen je početkom prošle godine, prvo u Češkoj i Slovačkoj. Rezultati su uvelike nadišli očekivanja i proširili su Orange na ciljana tržišta srednje i sjeverne Europe, a globalno u travel retail shopove zračnih luka od Južne Amerike do Azije.
Jägermeister Orange podatna je i osvježavajuća iteracija njihova klasičnog herbalnog likera. On je logični i očekivani vrhunac transformacije branda koju pratimo već gotovo čitavo stoljeće. Uravnoteženi, citrusno-herbalni i intenzivni Jägermeister liker uz tek minimalno nižu jakost od 33% alk./vol.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.