Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Dragi ugostitelji, telefonski poziv često je prvi kontakt s vašim restoranom. Zato je važno pristojno  i profesionalno odgovoriti na poziv

“Dobar dan, Bistro Esplanade, kako Vam mogu pomoći?” Tako se, u velikoj većini slučajeva, na telefon javlja osoblje Esplanadinog bistroa. To bi trebao biti profesionalni standard, osobito u zemlji gdje se većina restoranskih stolova i dalje rezervira telefonom.  Ali nije.  

Skoro svakodnevno, zbog posla restoranskih recenzenata, nazivamo restorane i rezerviramo stolove telefonom. U Hrvatskoj, naime, još uvijek premalo restorana, osobito izvan Zagreba, ima internetski sustav rezervacija. A kako smo se uvjerili prije dva tjedna, taj sustav katkad i u veoma uglednim našim restoranima može funkcionirati pogrešno.  

Stoga, da biste rezervirali stol, morate nazvati. Pa se, nažalost, susretnete sa stanovitim problemima. Ljudi koji se u restoranima javljaju na telefon često nisu sasvim profesionalni, a katkad nisu ni osobito pristojni. Kao što smo vidjeli na primjeru Esplanadinog bistroa, svatko tko u restoranu podiže slušalicu mora prvo reći dobar dan i predstaviti se u ime restorana, pa ljubazno pitati osobu koja zove što želi. To je, ponovimo, profesionalni standard ispod kojeg se ne smije ići. I taj standard omogućuje gostu da lako i bez stresa rezervira stol.  

Međutim, osoblje u čitavom nizu hrvatskih restorana ne poštuje taj elementarni profesionalni standard. Umjesto da pozdrave i predstave se imenom restorana (ili imenom restorana i osobnim imenom), u mnogim restoranima osoblje se na telefon javlja s “halo”. Gost ne zna je li dobio ispravan broj i ne zna kako da započne razgovor s nekim tko smatra da nije potrebno čak ni pozdraviti pri javljanju na telefonski poziv, što je zapravo jednako nepristojno i neprihvatljivo kao da konobar ili hostesa ne pozdrave gosta koji upravo ulazi u restoran.  

Nakon “halo”, bez pozdrava i bez predstavljanja, prvo moramo pitati jesmo li dobili taj i taj restoran, što otežava komunikaciju i stvara podsvjesnu antipatiju ili nelagodu prema restoranu u kojem pokušavamo rezervirati stol. Još je gore kada Vam se osoba koja se u restoranu javlja na telefon obraća s ti, što nam se dogodilo prošli tjedan.  

Gospodin (u redu, možda ne baš gospodin) koji se u jednom popularnom restoranu javio na telefon doslovno je rekao: “Imaš slobodan stol u jedan, pa možeš doći ako ti tad odgovara.” E sad, hrvatski konvencionalni jezik ne poznaje i ne dopušta obraćanje s ti između dvoje odraslih ljudi koji se ne poznaju. Zaista ne znamo što je mislio i gdje je odgojen čovjek koji se nepoznatim ljudima, potencijalnim restoranskim gostima, obraća s ti. Ali znamo da prilično kompromitira svoj restoran.  

Pojedini ugostitelji spajaju nepredstavljanje, manjak osnove pristojnosti u razgovoru i nedostatak profesionalizma oko same rezervacije pa se postupak rezerviranja stola pretvara u neugodne pregovore. Svjesni smo sezonskih gužvi i manjka kvalificirane radne snage. Ali ako gost ne može jednostavno i brzo rezervirati stol u pojedinom restoranu, gost neće ni doći u taj restoran.  

Idealno rješenje bilo bi da svaki restoran omogućuje rezervaciju prvenstveno internetom, uz opciju rezervacije preko mobitela ili fiksnog broja. No, u Hrvatskoj mnogo restorana i dalje nema ni web stranicu, a kamoli mogućnost rezervacije internetom. A telefonski se bonton u brojnim restoranima izgubio.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.