Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

NIJEMCI NAS VIŠE NE VOLE? U srpnju 2025. imali smo 8 posto njemačkih dolazaka manje nego lani. A u srpnju 2024. 6,9 posto manje nego u srpnju 2023.

Brojke iz naslova su nažalost nemilosrdne. Broj gostiju iz naše najvažnije emitivne destinacije solidnom se brzinom urušava drugu godinu zaredom. Postoji i jedna brutalnija brojka. U svibnju ove godine broj njemačkih turista izjednačio se s brojem njemačkih turista u svibnju pandemijske 2022. U redu, ovaj je svibanj bio izrazito loš i zbog neugodnog, kišnog vremena. Ipak, vjerojatno nitko tko se bavi turizmom nije očekivao da ćemo se u bilo kojem trenutku vratiti na pandemijske brojke.

Hrvatska je turistička industrija prilično ovisna o Nijemcima. Usprkos ovako drastičnom padu dolazaka, Nijemci su i dalje naši najbrojniji gosti: ovog je srpnja Hrvatsku posjetilo 1,7 milijuna njemačkih turista. Nadalje, Nijemci su zaslužni za više od 20 posto turističke potrošnje u Hrvatskoj. Njemačke se goste, dakle, ne može nadoknaditi. Pad broja njemačkih gostiju pogotovo ne mogu kompenzirati hrvatski gosti, čiji broj dolazaka i noćenja drastično raste, što govori o rastu kupovne moći u Hrvatskoj.

Nijemci nas, očigledno, više ne vole. Jasno je i zašto nas Nijemci više ne vole. Njemačka zadnjih nekoliko godina pleše na rubu recesije. Primjerice, prije manje od dvije godine, uoči Božića 2023., najbolji i najskuplji berlinski restorani bili su toliko prazni da je Rutz, koji ima tri Michelinove zvjezdice, u večeri kad smo ga posjetili morao zatvoriti cijelu gornju blagovaonicu, a ni donja nije bila prepuna.  U takvoj ekonomskoj situaciji njemačkim je gostima presudna vrijednost za novac, a Hrvatska unatrag dvije godine ne predstavlja dobru vrijednost za novac. To je materijalna činjenica, s kojom se slaže čak i hrvatska Vlada, zadnji institucionalni apologet sadašnjeg stanja u hrvatskom turizmu.

Hrvatski turizam ne može privući ni one Nijemce koje zanima luksuz, jer na Jadranu nema dovoljno luksuza, ni kad je riječ o hotelima ni kad se radi o gastronomiji. A shoppinga uopće nema, kao ni velikih kulturnih evenata zanimljivih globalnoj publici. Nadamo se da ministar turizma i direktor Hrvatske turističke zajednice upravo razrađuju masterplan za povratak Nijemaca na Jadran. U suprotnom će brojke u srpnju 2026. biti još depresivnije od ovogodišnjih.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.