Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

REVOLT PROTIV RESTORANSKIH CIJENA NA MORU Gosti ne troše i zato što ne žele plaćati ono što smatraju duboko nepoštenim

U nedjelju smo objavili podatak iz Slobodne Dalmacije o tridesetpostotnom padu potrošnje u splitskim restoranima. Zatim smo u Dubrovačkom vjesniku pročitali da se i dubrovački ugostitelji žale na drastičan pad prometa. Dubrovački ugostitelji tvrde da restorani i pizzerije bilježe drastično manje prometa nego lani, dok fast foodovi i pekarnice idu odlično. 

Dubrovnik i Split su dva najjača restoranska grada u Dalmaciji. Ako se drastičan pad potrošnje u restoranima događa u ta dva grada, riječ je, definitivno, o dominantnom trendu na dalmatinskoj restoranskoj sceni.

Taj je trend počeo lanjskog ljeta kada se, primjerice, stol u Michelinovu dubrovačkom restoranu 360 mogao dobiti i na dan slanja molbe za rezervaciju, dok su se 2022. i 2023. za večeru u 360 formirale duge, višednevne liste čekanja. Ovog je ljeta pad potrošnje u restoranima kulminirao. Ali ne samo zbog nemogućnosti gostiju da plaćaju uistinu visoke cijene u glavnim dalmatinskim turističkim središtima.

Ovdje se, zapravo, radi i o revoltu onih koji mogu plaćati i koji znaju što plaćaju. Nitko tko se razumije u šampanjce ne želi platiti bocu redovnog izdanja bijelog Dom Perignona (dakle, ne P2, ne Rosé) 860 eura, koliko Dom Perignon košta u jednom od najpoznatijih dubrovačkih restorana, jer tu cijenu smatra uvredljivom. Gotovo nijedan racionalan gost ne želi restoranu tolerirati da na jednoj boci Dom Perignona zaradi više od 600 eura! Nabavna cijena Dom Perignona u Hrvatskoj iznosi nešto manje od 200 eura plus PDV.

Jednako je uvredljivo što mlada, svježa hrvatska vina u Dubrovniku i Splitu mogu koštati između 55 i 80 eura. Jeste li ikad pomislili da ćete mladu malvaziju, malvasiu, pošip ili maraštinu ili rosé plaćati između 450 i 600 kuna!? Neovisno o inflaciji, restoranske cijene mladih hrvatskih vina koje smo ove godine vidjeli u Dalmaciji, prešle su granicu zdravog razuma.

Isto vrijedi i za zamrznute velike rakove koji se prodaju po cijeni živih velikih rakova, ili za uzgojenu ribu koja se ponegdje prodaje po cijeni divlje ribe. Na Jadranu vjerojatno ljetuje dovoljno ljudi koji bi sve to mogli platiti. Ali ne žele, jer se ne žele osjećati prevareno. Eksplozija restoranskih cijena izazvala je masovni revolt gostiju. I zato se dubrovački i splitski ugostitelji usred sezone žale na dvoznamenkasti pad prometa.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.