
Slobodna Dalmacija u nedjelju je objavila velik članak o ljetnim poslovnim rezultatima splitskih restorana. Splitski ugostitelji tvrde da su ti rezultati veoma loši.
Prema navodima u tekstu Slobodne Dalmacije, prometi u splitskim restoranima ovog su ljeta 20 do 30 posto niži nego lani. A lanjska godina nije bila ni blizu senzacionalnoj.
Splitski restorateri tvrde da se izgubila kritična masa gostiju koji su restoranima omogućavali normalno poslovanje. Budući da u restorane dolazi manje gostiju, splitski su restorateri odlučili dodatno podići cijene, da bi nadoknadili minuse zbog manjka potrošača.
Stvar je, međutim, u tome što dizanje cijena kad vam ide loše nije rješenje nego spirala smrti, jer će gostiju biti još manje. I što ćete onda? Dizati cijene do posljednjeg gosta?
Stvarni problem splitskih i 80 posto jadranskih restorana jest da uglavnom ne valjaju, da ne nude dobru vrijednost za novac i da nisu međunarodno konkurentni.
Restoran koji prodaje bazni Dom Perignon za 860 eura rekao je zbogom konkurentnosti. Restorani koji prodaju mlada hrvatska vina za 60 ili 70 eura ne uništavaju samo sebe nego i hrvatske vinare. Tko bi normalan platio bocu mlade malvazije, rosea ili pošipa 450 do 500 kuna?!?
Splitski chefovi i ugostitelji predlažu državi da spusti PDV na restorane, jer bi to dovelo do stabilizacije cijena. Radi se o dosta nerealnom prijedlogu.
PDV na hranu u restoranima u Hrvatskoj iznosi 13 posto, a PDV na alkohol 25 posto. PDV na hranu u restoranima u Portugalu iznosi 13 posto, a PDV na alkohol 23 posto. Dakle, isto i gotovo isto. Međutim, restorani u Lisabonu, ne računajući Michelinove, tridesetak su posto jeftiniji od splitskih. O većini dubrovačkih restorana da ne govorimo. I to je problem.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.