
The Economist je najugledniji news magazin na engleskom jeziku. The Economist, koji kao ni Kult Plave Kamenice, ne potpisuje većinu tekstova (jer svi nepotpisani tekstovi odražavaju stav uredništva), jedini je news magazin na engleskom jeziku čije je tiskano izdanje preživjelo pomor papirnatih novina. The Economist se i danas, kad nitko ne kupuje novine, prodaje u nevjerojatnih više od 400 tisuća primjeraka tjedno.
Prevedeno na jezik preddigitalnog izdavaštva, to bi prije tridesetak godina vrijedilo više od četiri milijuna primjeraka tjedno. Nije loše za politički tjednik koji jedva da objavljuje fotografije, i koji se bavi isključivo ozbiljnim temama.
Londonski The Economist u najnovijem je broju objavio komentar o strateškim promjenama na internetu koje je izazvala umjetna inteligencija. Economist pretpostavlja da će pojedini segmenti interneta prirodno nestati jer umjetna inteligencija preuzima njihove funkcije.
Umjetnom su inteligencijom najviše pogođene web stranice specijalizirane za zdravstvo i obrazovanje, ali i restoranske i hotelske servisne platforme poput Tripadvisora. Pa je tako, uslijed rasta AI-a, Tripadvisor lani izgubio čak trideset posto prometa.
Zašto umjetna inteligencija ubija Tripadvisor? Razlog je sasvim jednostavan. Kad korisnici u tražilicu upišu, primjerice, “deset najboljih steakhousea u Londonu”, AI tražilice poput Perplexityja ili AI modeli poput Googleova Geminija, ponudit će im prvo svoj odgovor, a tek zatim specifične linkove na stranice poput Tripadvisora. I tako Tripadvisor gubi vidljivost na webu, osim ako ga baš posebno ne tražite.
E sad, budući da je Tripadvisor notorno nepouzdan, vrlo mnogo ljudi nema potrebu dodatno koristiti Tripadvisor nakon što su već dobili željene informacije. Umjetna inteligencija korisnicima nudi pouzdanije opcije, agregirane s niza stranica koje se bave restoranima i određenim žanrovima restorana.
Michelin je, naravno, nešto sasvim drugo; na Michelin se ide kad tražite stručne, detaljne, uistinu kompetentne informacije o pojedinom restoranu. Michelin je, pokazuju statistike, zasad korisniji od umjetne inteligencije, dok Tripadvisor postaje nekoristan i suvišan. Ako umjetna inteligencija uistinu eliminira Tripadvisor, bit će to veliki dobitak za javnu komunikaciju o restoranima.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.