Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Kako je mladi azijski konobar iz Royal Indije razvalio mlade hrvatske konobare iz dva ugledna i skupa zagrebačka restorana

konobar

U posljednjih sedam dana susreli smo se s nevjerojatnim primjerima konobarskog amaterizma i nemarnosti u dva renomirana zagrebačka lokala. Jedan je već desetljećima poznat po besprijekornom servisu, a drugi po dobrom i prijateljskom pristupu gostima. Oba restorana zasad nećemo imenovati zbog njihovih dosadašnjih zasluga u unapređenju ugostiteljstva u Zagrebu i Hrvatskoj. No, ako se ovakve prakse nastave, definitivno ćemo ih imenovati.

Prvi slučaj – prošla srijeda

U restoranu u kojem jedemo barem jednom tjedno, sjeli smo za naš uobičajeni stol i naručili šampanjac za aperitiv. Nakon što smo popili šampanjac, naručili smo čašu Erdoro Sauvignona uz juhu od graška. Inače ljubazna konobarica nije se pojavila 14 minuta, a mi smo već pojeli juhu uz koju smo morali piti Jamnicu. Napokon se kraj stola pojavio mladi konobar kojeg dosad nismo vidjeli. Nije rekao ni dobar dan, šutke je natočio čašu Sauvignona, okrenuo se i otišao. Takvu razinu nepristojnosti ili zbunjenosti nismo vidjeli ni u kafićima u Dubravi. Ukratko, osoblje restorana koji je u trenutku našeg posjeta bio tri četvrtine prazan, dopustilo je gostima da 14 minuta čekaju dvije čaše vina, a vino je na kraju donio konobar koji goste ni ne pozdravlja. Ovaj mali skandal ukazuje na drastičan pad standarda servisa u uglednom restoranu u centru Zagreba.

Drugi slučaj – ponedjeljak

Jučer smo s legendarnim chefom Zlatkom Marinovićem Noštromom imali sastanak u jednom od najpoznatijih zagrebačkih lokala, koji je oduvijek simbolizirao najviše standarde ugostiteljskog servisa. Na sastanak dogovoren za 15 sati došli smo nešto ranije, u 14:40. Sjeli smo na terasu, na kojoj je bilo još sedam gostiju. Do 14:51 niti jedan konobar nije izašao na terasu. Jedna gošća se ustala i očito iritirana otišla negdje drugdje. Važno je reći da je blagovaonica tog restorana bila gotovo prazna – tek su tri stola bila zauzeta, a u smjeni su radila trojica konobara, od kojih se nitko nije sjetio izaći na terasu. Vidjeli smo ih kako kroz ostakljena vrata ćaskaju za šankom. Kad se napokon pojavila šefica smjene, pitali smo što se događa, jesu li konobari u štrajku. Uvijek uljudna gospođa, koja zna svoj posao, ispričala se i rekla da u smjeni ima dvojicu novih konobara koji tek uče.

Treći slučaj – mladi Azijac koji je nadmašio mlade Hrvate

Danas smo lagano ručali u Royal Indiji, jedinom zaista dobrom zagrebačkom indijskom restoranu. Konobar, mladi Azijac koji dobro govori engleski, stalno je stajao na vratima terase. Riječ je o osnovnoj konobarskoj proceduri: konobar mora stalno stajati na vratima sale ili terase i pratiti goste. Ne smije provoditi vrijeme naslonjen na šank, okrenut leđima prema gostima. Mladi Azijac iz Royal Indije nije propustio nijednog gosta. Svi su posluženi u rekordnom roku. Vina nismo čekali 14 minuta kao u popularnom restoranu u Teslinoj, nego pola minute do minutu. Mladi Azijac iz relativno jeftinog indijskog restorana u Tkalčićevoj žestoko je nadmašio mlade hrvatske konobare iz skupih restorana u centru Zagreba, koji bi trebali ozbiljno razmisliti žele li se uopće baviti konobarskim poslom.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.