Službene statistike hrvatskog turizma za svibanj su gore od najgorih prognoza. U svibnju nas je posjetilo 1,9 milijuna turista, što je značajno manje nego lani, a ostvareno je 6,6 milijuna noćenja, što je frapantnih 14 posto manje nego prošle godine.
Riječ je o najvećem padu hrvatskog turističkog prometa od početka pandemije do danas. Kumulativno gledano, Hrvatska je ove godine u minusu za jedan posto dolazaka i šest posto noćenja a posebno brine to što se broj njemačkih turista, simbolički govoreći, prepolovio. Sve druge europske turističke destinacije, osim Islanda, bilježe snažan rast.
Ovogodišnja katastrofa hrvatskog turizma vezana je uz niz činjenica na koje se upozoravalo dulje od dvije godine. Riječ je o uvredljivoj razini cijena i mediokritetskoj ponudi, što je Hrvatsku učinilo nekonkurentnom i antipatičnom.
Za aktualni turistički debakl odgovoran je svaki bahati ugostitelj koji je pokušao prodavati Moët & Chandon za 300 eura, svaki nadobudni pečenjarski koji je tražio 200 eura za hamburger, i svaki neambiciozni hotelijer koji je lošu sobu u hotelu s četiri zvjezdice naplaćivao 400 ili više eura. Game over.
No, za ovogodišnje turističke brojke najodgovornija je hrvatska Vlada, koja je prije dvije godine usvojila suicidalnu Strategiju turističkog razvoja.
Što sada učiniti? Prvo, ukinuti Strategiju koja podrazumijeva pad umjesto rasta. Drugo, premijer Plenković mora hitno smijeniti ministra turizma, koji već godinu dana javno laže o stanju hrvatske turističke industrije. Ova dva poteza predstavljaju neophodan preduvjet za početak promjena duboko neuspješnog hrvatskog turističkog modela.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.