Prošlog smo tjedna dobili jedan neobičan mail, koji je stilizacijom, kompozicijom i vokabularom nesnošljivo asocirao na najmorbidnija izdanja hrvatskog novinarstva, poput Slobodnog tjednika. U mailu se tvrdilo da je jedan poznati gastronomski brend upravo bankrotirao, da prekida proizvodnju i zatvara trgovine. Mail je sadržavao i niz ružno intoniranih glasina i neprovjerljivih podataka o vlasniku tog brenda.
Pa smo otišli provjeriti je li točno da su se trgovine zatvorile i da je proizvodnja prekinuta. U proizvodnom smo pogonu zatekli normalan radni proces, a sve trgovine rade i sedam dana poslije maila u kojem se tvrdilo da se proizvodnja prekida i dućani zatvaraju.
Riječ je o očigledno zlonamjernom pokušaju neke neodgojene osobe iz hrvatske prehrambene i restoranske industrije, koja nije osobito inteligentna. Prilično je bedasto tvrditi da je netko propao, kad se za pet minuta može vidjeti da i dalje normalno radi.
Sve to ne bi bilo vrijedno osobite pažnje da ne govori o ozračju koje vlada dijelom hrvatske gastronomske i vinske scene. Pojedini protagonisti hrvatske gastronomske i vinske industrije spremni su učiniti sve da bi naštetili svojim rivalima, potencijalnim konkurentima ili naprosto ljudima koji im se ne sviđaju.
U hrvatskim profesionalnim zajednicama vezanima uz hranu i piće već dugo postoji kultura podmetanja, mržnje i nesnošljivosti, koja katkad kulminira fizičkim sukobima, kao lani kad je vlasnik Carpe Diema pretukao Garifulovog kuhara, a češće u pokušajima javnog kompromitiranja.
Hrvatska gastronomija ne može osobito napredovati dok je god obilježena kulturom nesnošljivosti, mržnje i podmetanja.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.