U posljednjih osam mjeseci zagrebačka restoranska scena nalazi se u pomalo paradoksalnoj situaciji: premda plaće u Zagrebu i Hrvatskoj realno rastu, potrošnja po gostu kontinuirano pada. To govori o strahu od recesije, ali i o zanimljivom fenomenu osviještenog potrošača. Osviješteni potrošač je osoba s dovoljno novca, ali ne želi plaćati cijene koje smatra neopravdano visokima.
Poslovni ručkovi osobito su podložni trendu pada potrošnje po gostu, jer poslovni ljudi prirodno moraju paziti na troškove: vrijeme predugih i preskupih poslovnih ručkova davno je iza nas. Aktualna etiketa poslovnih ručkova usmjerena je protiv razmetljivosti i pretjerivanja.
Nadalje, na poslovnim se ručkovima pije manje vina nego ranije, jer se danas u mnogim tvrtkama naprosto ne smije doći u ured pod utjecajem alkohola, čak ni minimalnim.
Relativno je lako definirati aktualna pravila poslovnog ručka:
• Hrana mora biti dobra, raznolika i komunikativna: fine dining nije žanr za poslovni ručak.
• Cijene moraju biti prijateljske. Cijene postaju odlučujući faktor u izboru restorana za poslovni ručak.
• Servis mora biti barem korektan, a interijer uredan i ugodan.
• Servis mora biti brz: današnji poslovni ručkovi traju između 45 i 90 minuta.
• Restoran koji nije u strogom centru mora imati parkiralište.
Evo devet zagrebačkih restorana koji uglavnom zadovoljavaju kriterije za suvremeni poslovni ručak:
Carpaccio je restoran s lako razumljivom hranom koja uglavnom predstavlja dobar omjer cijene i kvalitete. Odlično uređen, s pouzdanim servisom, Carpaccio je najsnažniji restoranski brend u Zagrebu.
Batak i dalje nudi vrlo niske cijene s obzirom na kvalitetu i količinu. U najbolje uređenim restoranima gostima pruža puno restoransko iskustvo za pola uobičajene cijene.
Kiyomi omogućuje brz i pomalo egzotičan ručak za dvadesetak eura (bez pića). Posebni meniji za ručak precizno ciljaju ono što poslovni gosti žele platiti. Hrana može biti odlična.
Maredov meni nudi neke od najboljih vrijednosti za novac: tartar biftek za 14 eura, bečki za 17 eura, lasagne s wagyuom za 12 eura. Restoran ima veliko parkiralište i jednu od najljepših terasa u Zagrebu.
Zelendvor nudi širok raspon cijena. Možete dobro ručati za dvadesetak eura, ali i potrošiti stotinjak eura na bijelu ribu i rakove. Snažan tradicionalni brend.
Tekka naizgled ulazi u višu kategoriju cijena, ali samo ako birate najskuplje namirnice. Kod “normalne” hrane Tekka je vrlo povoljna, a servis uzorno profesionalan.
Kombinacija tradicijskih mesnih jela i modernih, sezonskih kreacija chefa Kristijana Godinića omogućuje da se gosti različitih ukusa osjećaju podjednako dobro.
Matsu pruža vjerojatno najbolju vrijednost za novac među zagrebačkim fusion restoranima. Za Matsuov business lunch ponekad se čeka u redu.
Ovdje smo već u relativno skupoj zoni. Le Bistro uspješno funkcionira kao otmjeni restoran za posebno važne poslovne ručkove. Kuhanje i servis su uvijek prvorazredni.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.