ABC svježi krem sir, jedan od najpoznatijih hrvatskih mliječnih proizvoda uz koji odrastaju generacije potrošača, ovih je dana u tvornici u Belom Manastiru obilježio 45. obljetnicu postojanja.
ABC sir nastao je 1980. godine s ciljem pametnog iskorištavanja viška mlijeka s baranjskih farmi. Tehnolozi koji su osmislili ovaj najprodavaniji hrvatski sir svojedobno su opisali razloge i proces njegova nastanka: “Željeli smo od domaćeg mlijeka s naših farmi napraviti poseban, zaista jedinstveni proizvod, koji će okusom i mazivošću privući što više potrošača. Prvo smo od našeg domaćeg mlijeka napravili fino vrhnje, zaslužno za punoću okusa, a zatim dodali malo sitne morske soli. Poslije nekoliko javnih kušanja zaključili smo da imamo proizvod. Početne reakcije kupaca bile su fantastične. Mislimo da je tajna bila u jednostavnosti. ABC je imao, kao što i danas ima, samo tri sastojka: mlijeko, vrhnje i sol.“
Izvorna receptura ABC sira temelji se na domaćem mlijeku s farmi Belja, farmi Vupika i farmi kooperanata. Zanimljivo je da krave na Beljevim farmama žive s telićima u klimatiziranim štalama s tuševima i masažerima. ABC sir se već 45 godina proizvodi po praktički istoj recepturi, a ime ABC simbolizira upravo tu jednostavnost i esencijalnu formu svježeg sira, bez ikakvih dodataka.
Na obilježavanju 45. rođendana ABC sira u Belom Manastiru, Davor Doko, predsjednik Uprave Podravke Agri i član Uprave Podravke (novog vlasnika Belja), istaknuo je ABC sir kao primjer uspješne finalizacije domaće poljoprivredne proizvodnje i naglasio: „Na vlastitim farmama osiguravamo mlijeko potrebno za proizvodnju asortimana ABC svježih krem sireva i našeg cjelokupnog mliječnog programa. Naša velika prednost je kontinuitet proizvodnje domaćeg mlijeka od kojeg stvaramo vrhunske mliječne proizvode. Za to su zaslužni svi u lancu proizvodnje, od pripreme kvalitetne hrane za životinje, svakodnevne brige o više od 6.000 krava na našim farmama i kod kooperanata, pa sve do proizvodnje finalnih proizvoda i njihovog plasmana na tržište. Tajna uspjeha ABC sira bila je i ostala u jednostavnosti. Od samo tri sastojka stvaramo vrhunski mliječni proizvod za sve generacije, a 56% ukupne godišnje proizvodnje izvozimo na dvadeset šest tržišta širom svijeta.“
Tvornica mliječnih proizvoda Belje jedina je hrvatska mljekara koja u sustavu ima i proizvodnju mlijeka na vlastitim farmama, što znači da je proizvodnja od polja do stola potpuno sljediva, omogućavajući kontrolu i kontinuitet visoke kvalitete. Od 2006. godine počeli su razvijati cijelu liniju ABC sireva s raznim okusima, pa su danas na tržištu dostupni ABC sirevi Šunka, Kulen, Vlasac, Tuna, Čili te dva najnovija okusa – Mediteran i Tartufi. Za sve okuse koriste se autentični sastojci: komadići tune, narezani kulen, sjeckana šunka, usitnjeni vlasac, čili pasta s komadićima paprike, odnosno masline i sušene rajčice te mješavina crnih i bijelih istarskih tartufa. Sve to čini golemu razliku u okusima ABC sireva u usporedbi s konkurencijom.
ABC svježi krem sir tržišni je lider u segmentu mliječnih i sirnih namaza u Hrvatskoj, a prepoznat je i omiljen na svim tržištima regije. Svojom kvalitetom i okusom inspiracija je za sendviče svih vrsta, a sve više je i sastojak kulinarskih delicija kojima daje posebnu aromu i punoću okusa.
Od samih početaka proizvodnje, kažu u Belju, cilj je bio napraviti poseban i jedinstven proizvod od domaćeg mlijeka, kremasti sir koji će svojim okusom i mazivošću oduševiti potrošače. Među brojnim međunarodnim nagradama i priznanjima koje je ABC sir osvojio u proteklih četrdeset i pet godina posebno se izdvajaju Crystal Taste Award koju dodjeljuje International Taste and Quality Institute Brussels i treće mjesto na World Championship Cheese Contest, najvećem svjetskom ocjenjivanju sireva koje se održava u SAD-u. Uz to, ABC sir je nositelj Best Buy Award, Superbrands titule i oznake Hrvatska kvaliteta.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.