Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

KAKO UBITI RESTORANSKI BREND Što pobogu Michelinov fine dining restoran Noel radi na Asian Street Food Festivalu u Zagrebu?

Batak je grill restoran sa širokim stilskim zahvatima i puno ekstenzija. Ali Batak je definitivno roštiljski restoran, koji ni mrtav ne bi nastupio na festivalu azijskog street fooda. Carpaccio je talijanski restoran s dosta netalijanskih jela, ali Carpaccio ni mrtav ne bi nastupio na festivalu latinoameričke hrane. Maredo je steakhouse s dosta lakših jela koji, međutim, ni mrtav ne bi sudjelovao na smotri vegetarijanskih restorana.

Identitet čini restoran. Gosti moraju znati gdje idu i što očekuju u određenom restoranu. I zato Batak nikad ne bi došao na azijski street food festival, zato Carpaccio nikad ne bi sudjelovao na manifestaciji posvećenoj latinoameričkoj hrani i zato Maredo nikad ne bi postavio štand na vegetarijanskoj restoranskoj smotri.

I zato su, među ostalim, Batak, Carpaccio i Maredo godinama iznimno uspješni: oni imaju jasan identitet, prepoznatljivu žanrovsku definiciju i znaju što njihovi gosti očekuju. Kad treba mobilizirati nove goste, ti restorani šire svoje menije izvan strogih okvira žanra, ali nikad, baš nikad ne narušavaju svoj identitet.

Noel je fine dining restoran utemeljen na europskim, jednim dijelom francuskim gastronomskim tradicijama, o čemu govori i njegovo francusko ime. Noel, fine dining restoran s Michelinovom zvjezdicom, upravo sudjeluje na Asian Street Food Festivalu u Zagrebu. Štoviše,  jedan je prilično čitani portal Noelovu hranu proglasio najboljom na Asian Street Food Festivalu.

Što je sada Noel, poslije očito uspješnog nastupa na festivalu azijskog street fooda? Restoran ulične hrane, restoran azijske hrane, restoran jeftine hrane? Što Noelovi gosti, koji plaćaju večeru s vinom minimalno 500 eura za dvoje, mogu misliti o identitetu Noela?

Žele li Noelovi gosti koji plaćaju minimalno 500 eura za dvoje, zaista večerati u restoranu koji je u javnosti u ovom trenutku najpoznatiji po sudjelovanju na Asian Street Food Festivalu?

Savršeno razumijemo motive novih vlasnika Noela. Oni su lani nekako uspjeli dovesti restoran na pozitivnu nulu poslije višegodišnjih gubitaka, pa im ulični festivali služe kao injekcija brze gotovine .

Ali dugoročno govoreći, nastupima na Asian Street Food Festivalu a zatim, sasvim moguće i na Burger Festivalu i na Pizza Festivalu, Noel gubi identitet i žanrovsku definiciju. I postaje jedno golemo ništa.

Noelov nastup na zagrebačkom Asian Street Food Festivalu tipičan je primjer ubojstva brenda iz nehata. Što nam je žao i zato što smo godinama snažno podržavali Noel, i zato što je  Noel prije samo nekoliko godina bio jedan do četiri gastronomski najambicioznija restorana u Hrvatskoj. A sada se, gotovo preko noći, iz Mercedesa pretvorio u Kiu. Što samo po sebi ne mora biti loše, ali zahtijeva sasvim druge kupce/goste, sa sasvim drukčijim očekivanjima.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.