Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

GAŠPER ČARMAN ZA VINSKI IZVJEŠTAJ 2025. Suradnja s Kleti Brda idealna je za moj projekt jer omogućuje vinifikacije malih serija u optimalnim tehničkim uvjetima 

Gašper Čarman jedan je od najznačajnijih protagonista slovenske vinske scene. Višestruki sommelierski prvak Slovenije i vlasnik eVina, vodećeg slovenskog vinskog distributera koji je ove veljače došao i u Hrvatsku, također je veoma uspješan vinar.


BESPLATNO LISTAJTE I DOWNLOADAJTE VINSKI IZVJEŠTAJ 2025.

Gospodin Čarman u proteklih je desetak godina osmislio kolekciju vina Gašper, koja sadrži niz vrlo dobrih do odličnih butelja u različitim ali uvijek prihvatljivim rangovima cijena.

Na samom se vrhu Gašperove piramide nalazi Cabernet Franc, koji na Decanterovim Svjetskim vinskim nagradama osvaja zlatne medalje. Slovenci i Hrvati često osvajaju Decanterova zlata u konkurenciji bijelih vina, oranža i slatkih vina, ali relativno rijetko u konkurenciji crnih vina i to s međunarodnim sortama, poput cabernet franca. Čarmanov Cabernet Franc simbolizira najviše dosege u slovenskoj proizvodnji crnih vina.

Gašper Čarman cijelu svoju vinsku proizvodnju koja, primjerice, obuhvaća i malvaziju, bazira na vinogradima iz Goriških Brda, vjerojatno najambicioznije i terroirski superiorne slovenske vinske regije iz koje, uostalom, dolaze Marjan Simčič i Aleš Kristančič Movia. Posebno je zanimljivo što Gašper Čarman vina proizvodi u suradnji s Kleti Brda, ogromnom zadružnom vinarijom koja surađuje s više od 200 lokalnih vinogradara. Kooperacija  velike zadružne Kleti i malog butiknog vinara kao što je sommelier Čarman, primjer je inteligentnog poslovnog modela kakav u Hrvatskoj nažalost uopće ne postoji.

Zahvaljujući otvaranju tvrtke eVino Adria i vinoteke eVino u Radničkoj ulici u Zagrebu, vina Gašpera Čarmana sada su lako dostupna i na hrvatskom tržištu. Neka od vina Gašper, poput kupaže chardonnaya i rebule, predstavljaju nevjerojatnu vrijednost za novac. Ta kupaža, osvajačica srebrne Decanterove medalje, košta manje od 10 eura.

Kako izgleda kad mali artizanski vinar započne suradnju s velikom vinarijom, kao u slučaju vaše suradnje s Kleti Brda?

Suradnja s Kleti Brda, koja jenajveći vinski podrum u regiji Goriška brda, je idealna zbog nekoliko razloga. Prvo, geografski položaj Goriških Brda je jedinstven. Alpe su udaljene 35 kilometara, dok je Jadransko more na svega 20 kilometara. Drugo, 85 posto vinograda Gašper linije su na strmom terenu, što daje preduvjete za odličnu drenažu i vrlo mali prinos po trsu.

A treće, laporasto tlo omogućava lozi da ima duboke korijene. Vinograd starosti 20 do 30 godina može u ovim uvjetima postići dubinu korijena do čak 12 metara. 

Klet Brda je zadruga koja okuplja čak 200-tinjak lokalnih vinogradara. S obzirom na stručnost vinogradara i na izvrsno grožđe, moj dio posla je odabir vinograda. Valja naglasiti visoku tehnološku razvijenost u podrumu Brda koja ponajprije omogućava male vinifikacije. To omogućava da se unutar velikog podruma radi kao što bi se radilo u nekom malom podrumu. Male vinifikacije, precizne vinifikacije, čak i vina koja dolaze iz točno odabranih vinograda, sve se to nalazi na lotu i može se provjeriti na svakoj boci. 

Dodao bih da sam imao veliku sreću što sam u Kleti Brda naišao na skupinu ljudi koji su shvatili moju viziju vina. To su Darinko Ribolica, enolog s kojim fantastično surađujemo, direktor Silvan Peršolja kao i financijski direktor Andrej Valentinčič.

Što vi donosite u taj aranžman, a što donosi Klet Brda? Što od njih očekujete? 

Ja donosim jasnu ideju šoa će biti u boci. Sva vina, svih različitih etiketa, zapravo su odraz mog razmišljanja o vinu, odraz mog 25-godišnjeg rada u vinskoj industriji i toga što želim pokazati ljudima u cijelom svijetu da se može napraviti u Goriškim Brdima. Klet Brda za svoje linije rade drugačije. Darinko apsolutno poštuje moj način razmišljanja tako da je za mene to win-win suradnja. I ono što na kraju ne smijemo zaboraviti jest da kupcu možemo stvarno ponuditi fantastičnu vrijednost za novac. Kada bih sam obrađivao svojih 30 hektara apsolutno ne bih mogao ponuditi cijene koje mogu sada. 

Tko fizički proizvodi vina, vi ili enolozi iz Brda ?

Za proizvodnju vina brinu Darinko Ribolica i njegov sin Luka. Ja po struci nisam enolog i zato to prepuštam Darinku. Velika mi je čast da Darinko uzima u obzir moje prijedloge. Takva suradnja rezultira vrhunskim vinom.

Tko se brine oko vinograda? U kakvom su režimu uzgoja vinogradi? 

O vinogradima se brinu njihovi vlasnici koji sada već deset godina uzgajaju grožđe za moja vina. Kad imam kupce iz inozemstva, a najčešće su to top sommelieri i kupci iz Engleske, vodim ih u posjet vinogradu. Uvijek obilazimo vinograde s vlasnikmo, jer tu ništa ne krijemo. Mi ne krijemo da ja nemam vlastiti vinograd, mi ne krijemo naš način rada. Bitno mi je da s ponosom pokažem te vinograde, koji imaju nizak oprinos, koji su na strmim terenima, gdje se sve više ili manje mora odrađivati ručno, tu nema strojnog branja. U cijeloj je priči u vinogradima je možda bilo i najmanje mog inputa. To su stoljeća rada ljudi koji žive u Goriškim Brdima i koji najbolje poznaju svoju zemlju, svoj vinograd i klimu.

Kako biste željeli, stilistički gledajući, da izgledaju vaša vina? 

Stilistički želim da su moja vina elegantna, jasna i balansirana, dakle sva tri elemena koja čine velika vina. Ako uzmemo za primjer naše najnagrađivanije vino a to je Cabernet Franc, točno se vidi da idemo na eleganciju a ne na robusnost. Glavne karakteristike su definitivno svježina i pitkost, dok s druge strane imamo dugi završetak. Sve ovo je odraz Darinkovog znanja o vinima. 

Tko vam je ciljana publika? Gdje ćete sve prodavati vina? 

Naša ciljana skupina su svi vinski zaljubljenici i mogu reći da smo u tome uspjeli jer mlađa, srednja i starija generacija uživa u našim vinima. Zadovoljan sam što možemo ponuditi kupcima vino za pristupačnu cijenu. Zahvaljujući tome naša su vina ulistana u trgovinama, restoranima visoke i srednje klase, a pronašla su mjesto i u restoranima koji nude svega par vinskih etiketa. Ponosan sam na činjenicu da se naša vina prodaju na više od 20 tržišta po cijelom svijetu. Upravo sam u Poljskoj, gdje smo imali kušanje za našeg uvoznika kroz koje su shvatili stil vina iz Goriških Brda. Slovenija nije najpoznatija vinska sila na svijetu, ali naša zadaća je u suradnji sa sommelierima promovirati vina iz Slovenije. S jasnom vizijom, Slovenija će u budućnosti biti na svim vinskim listima. 

Što je sve važno da bi se danas proizvelo vrhunsko autorsko vino? 

Znanje. Potrebne su tisuće popijenih boca, potrebno je preći stotine tisuća kilometara da biste posjetili sve vinske regije i svijetu i mnogobrojni sati razgovora s raznim ljudima iz vinske industrije, da biste shvatili što biste na svojoj lokaciji, u svojoj regiji mogli napraviti i ponuditi svijetu kao najbolje. 

Koji rang cijena smatrate optimalnim za vaša vina? 

Za mene je cijena vrlo bitan faktor u proizvodnji vina. Kupac za svoj novac uvijek dobije više nego što je mislio, kod bijele etikete koja se prodaje u trgovinama za sedam do osam eura ili Cabernet franca koji košta 35 eura. Cabernet franc može ići na slijepo kušanje s bilo kojim poznatim vinom iz svijeta koje košta po nekoliko stotina eura. Cijena je vrlo bitna i vrlo je precizno definirana. 

Što je glavni problem u prodaji vina u restoranima: nedostatak dobrih sommeliera koji znaju prodavati vina, relativna nezainteresiranost mlađe publike za vina, previsoke cijene vina u ugostiteljstvu (ovo zadnje tipično je za hrvatsku restoransku scenu) ili nešto drugo? 

Da bi restoran dobro prodao vino, prije svega mu treba dobar sommelier ili netko tko je vinski educiran. Drugo je svakako ponuda. Ljudi uvijek kažu “a ovo vino nemamo jer ovo neće ići.” Pa kako znaš da neće ići kad ga nemaš na vinskoj karti? Treće, treba imati dobar prostor za čuvanje vina, jer ako se vina ne čuvaju u optimalnom prostoru, bilo da je to podrum ili hladnjak, onda cijela vinska ponuda nema smisla. Treće, prave čaše. Riedel je tu lider u svijetu i Riedel čaše su za mene must u najboljim restoranima. I četvrto je, jasno, cijena. Mi vinski trgovci odgovorni smo samo za cijene po kojima restorani kupuju vina. Problem je u načinu na koji neki restorani određuju cijene vina. Ne može se maržirati tako da se u restoranu naprosto multiplicira nabavna cijena. Boca koja u nabavi košta 20 eura ili ona koja u nabavi vrijedi 500 eura zahtijevaju isto vrijeme rada i isti alat. Ako restoran vino koje je kupio za deset eura prodaje za tri puta skuplju cijenu pa vino košta 30 eura, to je razumno. Ali kad nabavi vino za 500 eura i utrostruči cijenu, tu će bocu teško netko kupiti. 

Nedavno ste ušli na Hrvatsko tržište. Što očekujete od eVina Adria?

U veliko veselje mi je s eVinom ulazimo u Hrvatsku, jer izuzetno poštujem hrvatsko tržište. To je tržište s velikim potencijalom. Samo ako pogledamo obalu od koje na svijetu nema ljepše i potencijal vinske scene, to je nešto što me godinama nerviralo u pozitivnom smislu i totalno sam uzbuđen da s dolaskom u Hrvatsku ljudima možemo ponuditi vina za koje je, kako sam prije rekao, proputovano dosta kilometara, pročitano dosta knjiga i odrađeno mnogo razgovora s vinarima. 

eVino Adria bit će odraz našeg razmišljanja o vinu koje ćemo kupcima prenositi putem web shopa i kroz  vinoteku u Zagrebu, ali i restoranima koji bi željeli od nas kupiti neko zanimljivo vino koje zastupamo za sada na slovenskom, a dobili smo i ekskluzivu za hrvatsko tržište. 

NAJBOLJA VINA

Cabernet Franc 

Cabernet Franc s 96 Decanterovih bodova, koji znače zlatnu medalju i to samo bod do platinaste, monumentalno je vino koje pokazuje da se i Slovenci i Hrvati trebaju ozbiljnije baviti cabernet francom. Cabernet sauvignon baš i ne uspijeva u našim krajevima, ali njegov otac cabernet franc može dati zanosna, opojna vina neusporedive kvalitete.

Rebula Selekcija

Gašper Rebula Selekcija iz srednje linije vina vodećeg slovenskog sommeliera i distributera, odležava nekoliko godina, veoma je čvrste strukture, glatke teksture i bogatih voćno-citrusnih okusa s dugim, lijepim, mineralnim završetkom tipičnim za Brda. Riječ je o vrlo dobrom, multifunkcionalnom gastronomskom vinu.

Malvazija

Istarska malvazija Vina Gašper proizvedena u slovenskim Goriškim brdima, jedan je od originalnijih iskaza ove sorte. Malvazija Gašper prvorazredni je multikulti cuvee, s čvrstim tijelom vina iz Brda i zavodljivim cvjetnim i herbalnim aromama klasične istarske malvazije. Vino je smiješno jeftino za svoju kvalitetu.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.