
U Trenu je sve trendy. Aronija je voće s najboljom mogućom zdravstvenom reputacijom. Svi žele jesti aroniju ili piti sokove od aronije, jer se smatra da aronija liječi. Neovisno od toga da li aronija doslovno liječi, činjenica je da aronija prepuna zdravih sastojaka, da se preporučuje za snižavanje kolesterola i ublažavanje krvožilnih i srčanih bolesti i da obiluje, što je za ovaj tekst osobito važno, veoma snažnim, ugodnim aromama tamnog bobičastog voća.
Treba još dodati da aronija odlično podnosi hladnoću, pa je dobila nadimak sibirska borovnica. Niskoalkoholna pića u zadnje su dvije ili tri godine postala globalno popularna: gotovo sva istraživanja pokazuju da mladi potrošači radije piju niskoalkoholna pića nego tradicionalna žestoka pića s visokim postotkom alkohola. Niskoalkoholni kokteli, niskoalkoholni destilati, niskoalkoholna i bezalkoholna vina čine sve veći i komercijalno važniji tržišni segment.
Zaista je neobično što ni jedan veliki hrvatski proizvođač jakih pića još nije pustio na tržište neki popularni, masovno komercijalni destilat s vrlo niskim postotkom alkohola. Naposljetku, rum je iz godine u godinu sve popularniji. Rum doživljava komercijalnu renesansu, pa se u profesionalnim zajednicama rum sve češće uspoređuje s malt whiskyjem, s tim da se malt proizvodi mnogo kompliciranije. Tren, privlačni voćni liker iz Hrvatskog Zagorja, posjeduje sve ove tri bitne trendovske odrednice. On je baziran na aroniji i to na aroniji iz vlastite proizvodnje, ima samo devet posto alkohola, što znači da je u potpunosti pogodio duh vremena i sadrži rum, koji se prilično dobro osjeti.
Tren je skoro perfektan komercijalni proizvod s vrlo snažnim mirisima i okusima tamnog voća, gladak, lakopitak, s puno svježine,ali i prilično sladak. Voljeli bismo da je manje sladak, no gotovo je sigurno da će i u ovakvom izdanju eksplodirati na tržištu, kako zbog organoleptičkih značajki, tako i zato što u žanru niskoalkoholnih likera nema baš nikakvu konkurenciju. Ne znamo ni jedan hrvatski liker sa samo devet posto alkohola. Tren proizvodi OPG Milak iz Novog Marofa. Tamara Milak po struci je modna dizajnerica a njen suprug Robert bio je pripadnik 7. Gardijske brigade Hrvatske vojske.
Godine 2012. Tamara i Robert Milak odlučili su zapušteno nasljedstvo pretvoriti u plantažu. Poslije niza uspješnih berbi tamnih bobica prepunih vitamina i antioksidansa, Robert i Tamara odlučili su pokrenuti destileriju, pa su uz pomoć konzultanata proizveli Tren. Tren je akronim članova obitelji Milak: Tamara, Robert, Elena i Nikola. Prvi se Tren pojavio na tržištu 2019. godine. Još se uvijek puni u malim nakladama od oko 3500 boca, s tim da gospođa. Milak naglašava kako ove godine imaju dovoljno voća za dodatnih 5000 boca, do iduće berbe aronije. S obzirom na komercijalni potencijal i unikatnost Trena na hrvatskom tržištu, nismo sigurni hoće li im to biti dovoljno.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.