Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

OD VELIKOG TRGOVIŠĆA DO RITZA Kako je manja zagorska tvornica postala veliki igrač na globalnom restoranskom i hotelskom tržištu.

Londonski Ritz jedan je od najluksuznijih hotela u Velikoj Britaniji. Londonski je Ritz toliko aristokratski hotel da u njegovu kavanu navečer ne možete ući bez kravate, u što smo se i sami uvjerili: zaustavili su nas na ulazu u kavanu i ponudili širokim izborom kravata za goste koji su se usudili ući u Ritz otvorenog ovratnika, pa nam je garderobijerka vješto vezala kravate koje su se dobro složile s našim sakoima i košuljama. Hakkasan je, pak, jedan od najboljih gastrotainment restorana na svijetu. Prvi je Hakkasan otvoren u Londonu prije dvadesetak godina. Ondje smo u neobično efektnoj kombinaciji klupskog i restoranskog ambijenta svojedobno večerali genijalne lasagne s abaloneom, jedno od najboljih jela sa školjkama svih vremena.

Hakkasan, London

Godine 2011. gotovo smo podjednako dobro jeli u Hakkasanu u Miamiju: Hakkasan je već dugo ultimativni globalni brend gastrotainment restorana koji, naravno, ima ekspozituru i u Las Vegasu 

Claridge’s je u još luksuzniji londonski hotel od Ritza. Claridge’s, smješten u srcu Mayfaira, ima valjda najefikasniju concierge službu u Velikoj Britaniji, koja će vam lakoćom pronaći stol u restoranu s tromjesečnom listom čekanja i karte za najvruće kazališne premijere na West Endu. Bečki hotel Sacher svima nam je poznat po torti Sacher. Ali Sacher je i danas jedan od pet ili šest najluksuznijih bečkih hotela palača, svakako u rangu s obližnjim Bristolom. E sada, što je osim visokih cijena, fenomenalnog servisa i odličnih vinskih i koktelskih karti zajedničko Ritzu, Hakkasanu, Claridge’su i Sacheru, ali i nizu restorana s potpisom Gordona Ramseya, pa Caesar Palaceu u Las Vegasu ili britanskom upmarket restoranskom lancu The Ivy? Zajednička im je Hrvatska.

Gordon Ramsay, London

Hrvatska im je zajednička kroz naizgled skromnu tvrtku iz rodnog mjesta prvog predsjednika Republike dr.  Franje Tuđmana.

Riječ je o Tvornici tekstila Trgovišće, s lako pamtljivom skraćenicom TTT.

TTT se nije specijalizirao samo za najuglednije internacionalne klijente, nego i za renomirane hrvatske restorane i hotele. Pa tako rade s velikim korporacijama poput Maistre i Blue Suna, ali i s malim hotelima kao što je istarski San Rocco. TTT također posluje s nekima od najboljih hrvatskih restorana. Šakotin Nav, Korak, Monte, Dubravkin put i Pelegrini s Michelinovim zvjezdicama kao i svakodnevni restorani poput Vinodola, Korčule, Johnsona, Bota Šare ili Zlatne školjke, redovito surađuju s TTT-om.

Tvornica Tekstila Trgovišće, proizvodi stolnjake i ubruse za restorane, i razne važne tekstilne proizvode, prvenstveno stolno i posteljno rublje za hotele. I ove godine slavi 101. rođendan.

Godine 1924. Felix Pollack von Parnegg u Zagrebu je osnovao Tvornicu za pamučnu industriju (Tvorpam) i to na mjestu gdje se danas nalazi famozna Lauba, dom suvremene umjetnosti i velikih hrvatskih vina. Lauba je ustvari bila jedna od proizvodnih hala Tvornice za pamučnu industriju. Godine 1964. Tvornica za pamučnu industriju mijenja ime u Tekstilni kombinat Zagreb.

A Tekstilni kombinat Zagreb 2008. godine preselio se u Veliko Trgovišće, gdje je izgrađena nova tvornica s najvišim sigurnosnim i ekološkim standardima u tekstilnoj industriji. U Velikom Trgovišću i danas se odvija cjelokupni proizvodni proces uključujući tkanje, krojenje i šivanje: TTT ne kupuje gotove tkanine u Aziji kao što to rade mnoge europske tvornice tekstila. 

Tvornica u Velikom Trgovišću zapošljava više od sto radnika i izvozi 75 posto ukupne proizvodnje. Najveća su im izvozna Engleska, Njemačka , Sjedinjene Američke Države, Švicarska, Kanada  i Austrija. Zašto je sve ovo važno za hrvatsku ugostiteljsku i hotelsku industriju?

Zbog dva razloga.

Prvo, sentimentalno-patriotski: lijepo je čuti da se tvornica iz Hrvatskog Zagorja afirmirala u svjetskoj restoranskoj i hotelskoj Ligi šampiona, i to u njenom najužem vrhu.

The Ritz, London

Drugo, puno značajnije.

Ubrusi i stolnjaci legitimacija su dobrog restorana, baš kao i vinske čaše, tanjuri i beštek. Ne želite potrošiti  ozbiljniji novac u restoranu s debelim nezgrapnim vinskim čašama i ružnim tanjurima, jer sve to uništava restoranski doživljaj. Isto tako, jeftini ubrusi koji se zgužvaju čim ih dotaknete, stolnjaci koji izgledaju kao da su plastični ali i tanki, isprani, grubi ručnici u hotelima koji koštaju 500 eura na noć, ili pretanke jastučnice, naprosto rastjeruju goste. Hrvatski ugostitelji i hotelijeri u pokušajima da uštede često štede na krivim elementima. Investicija u vrhunske ubruse, stolnjake, ručnike i posteljinu zapravo je smiješno niska u usporedbi s investicijom u primjerice bezokusnu ali preskupu zamrznutu hranu. 

Ne postoji vrhunski restoran bez zaista vrhunskih ubrusa i stolnjaka. To je jedan plus jedan, baš kao što ne postoji vrhunsko vino s jeftinim čepom. Zato je zaista ohrabrujuće da se u Hrvatskoj može kupiti vrhunska tekstilna oprema za restorane i hotele, koja je verificirana na najprestižnijim svjetskim adresama i koja je de facto, prilično povoljna.

Tvornica Tekstila Trgovišće u svijetu je izgradio veoma snažan, pouzdan i sve traženiji brend. 

U Hrvatskoj će se taj brend u potpunosti afirmirati tek kad nacionalni restorateri i hotelijeri prihvate da ukupno restoransko iskustvo zahtijeva najbolje ubruse, baš kao i prvoklasne čaše. Sve je to, budimo optimistični, samo pitanje vremena. Vjerujemo da već za nekoliko godina nikome neće padati napamet da gostima uz gastronomsku večeru ponudi ubrus iz najjeftinijih azijskih dućana kao što se to danas nažalost redovito čini.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.