U petak i subotu u Šibeniku je održana konferencija o turizmu Beep up Putni Kofer, koju je podržala i lokalna Turistička zajednica.
Najistaknutiji govornik na šibenskoj konferenciji bio je Rudolf Štefan, chef i vlasnik Pelegrinija, drugog hrvatskog restorana koji je dobio Michelinovu zvjezdicu (prvi je bio rovinjski Monte). Pelegrini je lani osvojio drugo mjesto u izboru za Restoran godine Kulta plave kamenice. Gospodin Štefan također je osvojio drugo mjesto u našem izboru za Chefa godine.
Donosimo najzanimljivije Štefanove izjave sa šibenske konferencije.
O Michelinu:
U životu ne dobijete nešto kad vi to želite, nego kad ste spremni da to dobijete. Tada to što želite dođe samo od sebe. Meni, osobno, u ovom trenutku, Michelinova zvjezdica nije bitna, ali bitna je za moj rodni kraj i bitna je za moju domovinu. Michelin je ipak najmeritorniji restoranski vodič na svijetu. Michelinove zvjezdice pozicioniraju Hrvatsku na svjetsku gastronomsku kartu.”
O glavnim problemima hrvatskog turizma:
Najveći problem hrvatskog, osobito dalmatinskog turizma svakako je visoka sezonalnost. Kad imate tako kratki interval poslovanja, nitko dugoročno ne vidi svoju karijeru u turizmu. A kad ne vidite svoju karijeru u određenom poslu, ne postoji ni razlog za stalno školovanje, ne postoji motiv da sve karte bacite na taj posao. Nadalje, svi mi u hrvatskom ugostiteljstvu i turizmu moramo što više zajednički nastupati. Pogledajte samo Dalmaciju. Podijeljeni smo na četiri županije, s četiri budžeta, s četiri različite turističke strategije, a cijela Hrvatska ima manje od četiri milijuna stanovnika. Želimo li biti uspješni, moramo nastupati zajedno, kao jedan tim.
O odnosu prema gostima:
Za mene je gost najvažniji. Svi mi živimo od gosta. I ova današnja konferencija održava se, zapravo, isključivo radi gosta… a ne, primjerice, radi Michelina. Svi mi moramo zadovoljiti gosta. Kad je gost zadovoljan, mi smo obavili svoj posao. Meni je osobno najveće zadovoljstvo kad gost iz Pelegrinija izađe zadovoljan, a to se uvijek vidi na gostovu licu. Da se bavim ovim poslom radi Michelinovih zvjezdica, već bih odavno zatvorio restoran. Jer, zvjezdice vam ne mogu dati onu emociju, koju vam pruža zadovoljan gost…. Šire govoreći, svi mi moramo definirati koji nas to posao čini sretnim. Ako je to turizam, moramo znati što želimo postići, moramo znati kako da zadovoljimo gosta i kako da gostu damo najveću moguću vrijednost za novac.”
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.