Svatko tko se razumije u restoransku prodaju vina zna da vina ne prodaju vinske karte, nego sommelieri i konobari. Stoga je stalna edukacija restoranskog i barskog osoblja osnovna pretpostavka za bolju prodaju vina. Konobar koji se ne razumije u vino teško može prodavati vina, kao što ni zaposlenik u autosalonu koji ne zna voziti baš i ne može prodavati automobile.
To je naprosto tvrda činjenica zbog koje, uostalom, ozbiljni svjetski fine dining restorani, ali i bolji vinski barovi, zapošljavaju po nekoliko sommeliera, a restoranske i hotelske grupe obavezno imaju fiksno, važno radno mjesto direktora vinskog programa. U Hrvatskoj se i dalje, nažalost, misli da će dobra vinska karta uz pomoć pokojeg sposobnog konzultanta bitno povećati prodaju vina. Radi se o naivnoj, dobronamjernoj zabludi.
Porečki Valamar najveća je hrvatska hotelska tvrtka. Jako je dobro što se Valamar, grupacija s vrlo mnogo restorana (a taj će se broj drastično povećati iduće godine otvaranjem hotela Pical s pet zvjezdica i osam restorana i barova) odlučila njegovati profesionalni odnos prema prodaji vina. Pa je tako Valamar prije nekoliko dana organizirao interno sommeliersko prvenstvo.
Natjecanje je priređeno u porečkom hotelu Diamant, u suradnji sa sve aktivnijim Hrvatskim sommelier klubom. Na Valamarovo interno sommeliersko prvenstvo prijavila su se 22 natjecatelja, a šest ih je ušlo u polufinale. Finalisti su bili Sanja Mofardin iz fine dining restorana Spinnaker, Ivan Blažević iz konobe Bokoon, Zoran Prnjić iz Lacrome, Luka Švelić iz spektakularnog restorana talijanske Michelinove braće Cerea, Miramare by Fratelli Cerea, Daniel Knapić iz restorana Momenti u Isabella Resortu i Marija Damjanović iz five star hotela Marea.
U finale su ušli Sanja Mofardin, Ivan Blažević i Luka Švelić. Finalisti su se nadmetali u ispravnom posluživanju pjenušca, slaganju vina uz meni, dekantiranju i posluživanju crnih vina i u brzom rastakanju pjenušca u više čaša. Pobijedila je Sanja Mofardin iz Spinnakera, ispred Luke Švelića iz Miramare by Fratelli Cerea i Ivana Blaževića iz Bokoona.
Mislimo da bi i druge velike hotelske tvrtke trebale priređivati slična natjecanja, jer tako potiču svoje sommeliere i konobare da konstantno uče o vinu, što je preduvjet uspješnog vinskog servisa.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.