Hrvatska Vlada, HNB i turističke institucije upozoravaju da je Jadran postao nekonkurentno skup. Riječ je, nažalost, o procesu koji traje već pet ili šest godina i koji je naposljetku doveo do imidža Hrvatske kao jedne od najskupljih zemalja na Sredozemlju.
Taj je imidž velikim dijelom netočan: grčka turistička industrija puno više pljačka goste od hrvatske turističke industrije. Ali turistički ugled Hrvatske definitivno je na rubu, s velikom opasnošću da padne na krivu stranu. U ovom smo tekstu nabrojali nekoliko tipičnih primjera piratskog ugostiteljstva na Jadranu, kakvi su ekscentričnim cijenama vrlo ozbiljno kompromitirali ugled hrvatskog turizma. Svi ovi primjeri, a ima i mnogo drugih gotovo podjednako drastičnih, zapravo pokazuju da pohlepa uništava održive poslovne modele.
Margherita je najjeftinija pizza koja ne bi trebala prelaziti cijenu od 10 eura. Nonno u Puli nas je ipak uspio iznenaditi. Njegova najjeftinija pizza stoji 15 eura, a ne vrijedi ni da vam je daju besplatno. Treba podsjetiti da je Nonno najgore ocijenjeni restoran na Tripadvisoru i da se nalazi u samom centru Pule.
Burgeri su poslije pizze jedno od najpopularnijih jela na svijetu. Burgeri također mogu biti manje ili više skupi. Ali burger od 150 eura sasvim sigurno spada među najveće ugostiteljske ispade na Jadranu. Najskuplji jadranski burger sastoji se od mesa hlapa, kavijara, govedine i raznih drugih sastojaka, a vlasnik je nakon prve sezone bio najavio da će cijenu burgera morati udvostručiti.
Jedan kafić u središtu Korčule prodavao je bazični Moët et Chandon za 300 eura. To je skoro dvostruko skuplje nego u najluksuznijim pariškim hotelima poput Bristola. Taj korčulanski eksces, koji nije usamljen na Jadranu, izazvao je pozornost i čuđenje čak i u francuskoj središnjici Moëta. Politika varanja na cijenama šampanjca u zadnje je dvije godine drastično srušila prodaju šampanjca u jadranskim lokalima.
Opatija već dugo nema dobro mjesto za popiti kavu. Izbor se uglavnom svodi na hotelske kavane. Što ne bi naravno bio problem da su cijene normalne. Međutim, pojedine hotelske kuće u Opatiji naplaćuju kavu četiri, pet, šest, osam i više eura ovisno o vrsti. Što naravno dovodi do efekta praznih terasa čak i za lijepog vremena.
Prije dvije ili tri godine svi su mediji izvještavali o tome da neki tip na Hvaru prodaje pizze iz pekarnice za više od 500 kuna. Nemamo više komentara.
Prije dvije godine posjetili smo novootvoreni Hard Rock Cafe u Dubrovniku. Koji je usred sezone zjapio prazan. Razlog? Burgere su umjesto za 12 ili 13 eura kako preporučuje franšiza, prodavali za 22 eura. Konačni račun s nachosima, dva burgera i dvije zašećerene limunade platili smo 71 euro. Ekscentrično skupo čak i za visoke dubrovačke standarde.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.