Prije mnogo, mnogo godina izbor za hrvatskog predstavnika na Pjesmi Eurovizije bio je središnji društveni događaj Opatijske rivijere. Živo pamtimo biranje hrvatskog predstavnika za Eurosong 1995. godine, kad je uz natjecanje održan i niz popratnih manifestacija, uključujući promociju svojedobno hiperuspješnog tinejdžerskog magazina OK na kojoj je nastupila tada slavna nizozemska voditeljica MTV-a Carolyn Lilipaly. Toga su vikenda baš svi opatijski restorani bili prepuni, a Carolyn Lilipaly i njeno društvo negdje iza ponoći otrovali su se kamenicama u jednom od najpoznatijih kvarnerskih restorana, kojeg nećemo imenovati jer restorani načelno ne mogu biti krivi za trovanje kamenicama. I idućih je godina izbor za pjesmu Eurovizije punio opatijske restorane brže nego Valentinovo. Pa nas je zanimalo kako Dora danas utječe na promet opatijskih restorana i luksuznih hotela. Čini se, nažalost, da ne utječe, što govori i o gastronomskim sklonostima ali i o financijskim ograničenjima brojnih protagonista hrvatske estrade.
Ovoga tjedna Opatiji se u dvorani Marino Cvetković održava Dora, izbor za hrvatsku pjesmu na Eurosong. Dora je uvijek bila event koji okuplja ogroman broj ljudi i koji je punio opatijske restorane u ovo dobra godine. Čini se da to više nije slučaj. Povratak Dore u Opatiju mnogi su pozdravili. Dora jest u jednu ruku sinonim za Opatiju i uvijek govorilo da je taj festival odlična reklama za grad, dok su se vlasti hvalile turističkim brojkama koje su rasle iako nije sezona. Ali korespondiraju li brojke sa stvarnim stanjem na terenu i ima li Dora ikakvog utjecaja na popunjenost restorana u Opatiji?
U petak smo kontaktirali nekoliko boljih restoratera s Opatijske rivijere koji su rezignirano potvrdili da Dora nije imala utjecaj na njihove promete zadnjih nekoliko dana. Možda je još prerano. Neki ugostitelji poput Daniele Kramarić, vlasnice Plavog Podruma u Voloskom, smatraju da će najveće gužve tek doći u nedjelju. “U petak je u Opatiji bilo lijepo i živo, ima Austrijanaca, Slovenaca i naravno naših gostiju. Mislim da je to više povezano s Karnevalom i lijepim vremenom. Finale Dore je u nedjelju, tada očekujemo veći dolazak posjetitelja s Dore. Barem je tako uvijek bilo,” rekla je gospođa Kramarić.
Drugi pak podsjećaju da su izvođači i ljudi povezani s Dorom smješteni u jednoj velikoj opatijskoj hotelijerskoj firmi i tamo im je sve osigurano pa nemaju potrebe izlaziti u restorane. Vlasnica Bistroa Yacht Club Verica Stanić također smatra da Dora nema preveliki utjecaj na poslovanje restorana, jedan od boljih ribljih restorana na Opatijskoj rivijeri može očekivati gužve kadgod je lijepo vrijeme. Neki ugostitelji su pak sarkastično komentirali da ne znaju jedu li sudionici Dore kod njih jer ih ne bi prepoznali, na Doru dolazi velik broj široj javnosti nepoznatih izvođača. Svejedno, postavlja se pitanje gdje jedu i gdje izlaze estradnjaci u Opatiji ovih dana ako ih nitko nije vidio u svojim ugostiteljskim objektima? I jeli održavanje u Dore u Opatiji, osim prihoda za nekoliko hotela, samo TV reklama za kvarnersku destinaciju.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.