Hrvatska narodna banka ovih je dana predstavila analizu učinka bojkota supermarketa na primjeru Konzuma. Analiza HNB-a pokazuje da bojkot nije utjecao na Konzumovu politiku cijena. Cijene su nastavile rasti kao prije bojkota. Hrvatska narodna banka u svojoj je analizi posljedica bojkota koristila dva kriterija.
Prvi je kriterij učestalost promjene cijena u Konzumovu asortimanu koji sadrži više od 11 tisuća artikala. HNB je ustanovio da su se i poslije bojkota cijene u Konzumu nastavile mijenjati, što je uglavnom značilo da su rasle, jednako često kao i prije bojkota.
Drugi kriterij obuhvatio je inflaciju prije bojkota i inflaciju poslije bojkota. Konzum je podjednako dizao cijene i prije 24. siječnja kad su potrošači prvi put bojkotirali supermarkete, i poslije 24. siječnja. Procjena je HNB-a da se inflacija u supermarketima nije smanjila poslije bojkota. Bojkot je očigledno propao. To je bilo jasno onoga trenutka kad je Halo, inspektore megalomanski pokušao proširiti bojkot na restorane, kafiće, banke i sve moguće usluge, što se pretvorilo u jači sukob sa zdravim razumom. Međutim, još je važnije da nas trgovački lanci, ne samo Konzum, pokušavaju uvjeriti da su spustili cijene a ustvari ih i dalje dižu iz dana u dan.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.