Sinoć smo na 24Kitchen počeli gledati Vina svijeta (The Wine Show) emisiju koju vode kompetentni vinski i medijski profesionalci i u kojoj se razgovara o vrlo ozbiljnim vinima. Jučer se u Vinima svijeta kušao shiraz Hill of Grace, kultno australsko vino koje se s Penfoldsovim Grangeom već desetljećima tuče za titulu najvažnijeg vina down under.
Prije degustacije gledatelji su mogli doznati niz korisnih informacija o njemačkoj obitelji Henschke, koja je u 19. stoljeću utemeljila istoimenu vinariju. Hill of Grace njihovo je najvažnije vino, koje se u Zagrebu prodaje za 800 eura, što nije pretjerano. A zatim su se gledatelji morali suočiti s dojmovima voditelja o Hill of Grace, koji su zvučali otprilike ovako (sad improviziramo) “Ajme, koliko crnog ribizla. Kakva koncentracija tamnog voća. Čaša prepuna ribizla, fenomenalno! “
Promijenili smo kanal jer nismo mogli trpjeti da se jedno od najboljih crnih vina na svijetu svodi na divljenje aromama i okusima ribizla. Takva je banalizacija, koja dominira svjetskom vinskom publicistikom, potpuno nepodnošljiva. Wine Spectator, primjerice, već godinama opisuje vina kao voćne salate. Ispravno prepoznavanje okusa i aroma u vinu iznimno je važno i zbog identifikacije sorte i zbog identifikacije regije/terroira i zbog wine pairinga i privlačenja potrošača. Međutim, vino ne čine samo voćne ili neke druge arome i okusi.
Veliko vino čine struktura, tekstura, potencijal odležavanja i stalnog mijenjanja tijekom odležavanja. Vino je najkompleksniji prehrambeni proizvod na svijetu. Ne postoji ništa vulgarnije nego svoditi ozbiljno veliko vino na puno ribizla. Vino definitivno nije voćna salata i ne smije se prezentirati kao voćna salata, o čemu je Hugh Johnson, doajen svjetske vinske kritike, svojedobno napisao kratak ali ubitačan esej. Sommelieri i vinski publicisti koji misle da vino treba opisivati kao voćnu salatu u dubinskom su sukobu sa samim smislom svog posla.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.