Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Hrana u bosanskoj Sofri u praktičnom shopping centru Point u Vrbanima, funkcionira kao McDonald’sovi hamburgeri

Vrbani su jedan od novijih zagrebačkih kvartova, koji se počeo formirati početkom 80-tih godina 20. stoljeća izgradnjom stambenih zgrada oko Rudeške ceste i uz ulicu Hrvatskog sokola pod “radnim” nazivom Vrbani I. Devedesetih godina nastavljena je gradnja zapadno od potoka Vrapčak prema Prečkom. To su, čini mi se, Vrbani 2. Početkom 21. stoljeća počela je treća faza gradnje južno od Horvaćanske ceste, kojom su se zgrade proširile do sportsko-rekreacijskog centra Jarun (pogađate: Vrbani III). 

To novo naselje je 1985. dobilo prvi javni objekt, robnu kuću Nama koja je kasnije postala trgovački centar Vrbani, a danas hotel Grand Casino Admiral. Negdje 1995. godine Vrbani su dobili drugi zagrebački trgovački centar Getro, a naselje je poznato i po jednom od prvih McDonald’sa u Zagrebu.

Godine 2013. u srcu Vrbana, a zbog toga sve ovo i pišem, otvoren je moderni trgovački centar Point koji i nakon deset godina, osim susjeda s Vrbana, sadržajem privlači i stanovnike susjednih kvartova a pogotovo Jaruna. Stanovnici Jaruna oprostili su im čak i to što su zbog Pointa nakon više desetljeća ostali bez pošte u ulici Hrgovići jer se ona preselila u novootvoreni trgovački centar. Isto su, naime, učinili i oni ali i mnogi drugi stanovnici obližnjih kvartova poput Španskog ili Prečkog.

Pa evo i ja sam jučer iz centra grada potegnuo do tog Pointa za koji sam odmah shvatio da je izvrstan primjer, a moguće i jedini takav u gradu, uklopivosti shopping centra u kvartovski život lokalne zajednice.

Elem, sjedio sam na trećem katu centra na jednom od nekoliko stolova postavljenih u hodniku ispred ulaza u restoran Sofra, a odakle sam imao pregled na sve niže katove i dijete koje mi je kao da ga je đavo obuzeo skakalo po trampolinu u dječjoj igraonici prekoputa.

Zato sam, uostalom, i otišao u tu Sofru pa onda i u Point. Nema naime praktičnije lokacije za brzinski ručak s djetetom. Auto se parkira u garaži koja nudi tri sata besplatnog parkinga, jede se za stolom koji ima nesmetan pogled na igraonicu, a malo dijete može sasvim samostalno dolaziti i odlaziti do stola bez da pritom smeta bilo kome od ostalih gostiju. Restoran Sofra je također praktičan za brz, jednostavan i povoljan ručak. Iako već dosta dugo nije tako dobra kao što je bila onih prvih godina kad  se otvorila, prvo na Borovju 2006. a onda i u Green Goldu, Sofra i dalje sjajno funkcionira kao neka vrsta ogromnog restorana u kojem će uvijek biti mjesta, gdje će vas konobari profesionalno i ljubazno poslužiti, atmosfera će biti ugodna a hranu ćete dobiti jako brzo i ona, nota bene, neće biti loša.

Baš kao hamburger u McDonaldsu!

Velika je to razlika od onoga kakva je hrana tamo prije bila, a to je dobra (!), pogotovo jer se to od bosanske kuhinje očekuje, ali uz sve ove ostale navedene prednosti Sofre i to da hrana nije loša sasvim je dovoljan razlog da ih se povremeno posjeti. Pri tome valja reći da su im čorbe i somuni jako dobri, a imaju i Sarajevsko pivo koje je, pogotovo na Vrbanima gdje su dobro poznati problemi koje su svojevremeno imali s vodom, najbolji izbor za utažiti žeđ. Jedno oko držao sam tako na djetetu a drugo na ostatku shopping centra Point, čija se najveća prednost i razlog uspjeha, skriva u činjenici da nije prevelik. Svi oni glomazni centri, naime, ne mogu egzistirati u kvartu. Njima su mjesta na nekim obilaznicama i izlazima s autocesta, a Point se svojom idealnom veličinom ali i pametno osmišljenom ponudom koja zadovoljava svakodnevne životne potrebe ljudi iz kvarta, u Vrbane uklopio kao neki novi susjed koji je sa svima dobar i od kojega svi mogu imati koristi.

U tom duhu valja spomenuti i da često organiziraju glazbene nastupe, od zborova do solističkih svirki ispred centra, a održavaju se i radionice za djecu, što ga uz gore spomenutu igraonicu čini odličnim za obitelj. Nije na odmet ni pohvaliti štandove sa suhomesnatim proizvodima i voćem domaćih OPG-ova te cvjećarnicu koja se nalazi u prizemlju centra.

Upravo tamo, primijetio sam, stvarale su se i najveće gužve, što dovoljno govori i o klijenteli koja posjećuje ovaj centar.

——-

Shopping centar Point napustio sam za manje od šezdeset minuta otkako sam parkirao auto u njegovu garažu, a za to vrijeme sam uspio ugodno i povoljno ručati, dijete se izigralo do te mjere da je kući malo i odspavalo čim smo došli, a uspio sam obaviti i svu nužnu kupovinu.

To mi se, usput budi rečeno, nikada nije dogodilo niti u jednom drugom centru. Drugdje u pravilu ne mogu ostati manje od dva do tri sata, pola stvari koje kupim uopće mi ne trebaju, a od hrane mi se nudi samo ona poslužena u kartonskim kutijama. O gužvama i nervozi koje prevladavaju u tim većim centrima bolje da ni ne govorim ili, evo, pišem…

Upravo zato je Point na Vrbanima već više od deset godina uspješno ispunjava svoju dvostruku ulogu – dobrog susjeda kod kojeg ćete skoknuti samo po malo šećera, ali i centra koji vam nudi sve što imaju i drugi veći centri, a da pri tome ni ne šteti kvartovskoj dinamici ili životu lokalne zajednice.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.