Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Španjolski Matsu, koji prodaje više o 1,2 milijuna butelja godišnje, primjer je važnosti dizajna i brendinga za komercijalni uspjeh vina

Matsu nije tipična vinarija. Matsu je dio velikog projekta španjolske grupe Vintae koja je nastala krajem 20. stoljeća u Rioji, da bi se proširila na Toro s brendom Matsu, Navarru s brendom Aroa, Riberu del Duero s brendom Bardos, kao i na Galiciju i Baskiju, gdje se pod brendom Atlantis pune bijela vina. Osim toga, Vintae je aktivna i u Kataloniji gdje kupuje velike količine crne garnache. Matsu iz Tora najprodavaniji je proizvod grupe Vintae, s oko 1,2 milijuna butelja godišnje.

Matsu je do 2018. godine punio tri crna vina: El Picaro, El Recio i El Viejo, napravljena od tinte de toro, grožđa koje je genetički gotovo identično tempranillu ali se u Toru stalno ističu njegove posebnosti: visoki alkoholni potencijal i dobro podnošenje suše i vrućine.

U Matsuovom komercijalnom uspjehu glavnu je ulogu odigrao brending a ne sama vina. Prvo, na razini dizajna španjolska agencija Moruba ispričala je priču o bezvremenosti vina kroz tri generacije “vinogradara” predstavljene na fotografijama Bele Adler i Salvadora Fresnede. Picaro, na čijoj se etiketi nalazi mladić, mlado je, temperamentno vino. Recio, na čijoj se etiketi nalazi zreli muškarac, zrelo je, punokrvno, balansirano vino. Viejo, na čijoj je etiketi portret starca, veliko je, malo dulje odležano vino.

Koncept brendiranja usklađen je s konceptom cijena: Picaro je prilično jeftin, košta manje od deset eura. Recio košta između 12 i 17 eura, a Viejo između 30 i 40 eura. Budući da je riječ o srčanim, bogatim, tehnički kompetentnim crnim vinima, Matsu predstavlja dobru vrijednost za novac.

Za uspjeh Matsua zaslužni su, znači, brending, dizajn i prihvatljive cijene. Brending je osobito bitan zato što se korporacijsko vino s objektivno niskim cijenama i visokom nakladom efektno i efikasno promovira kao autentični zanatski proizvod koji povezuje naraštaje obiteljskih vinogradara. Vina nisu loša, Recio je ugodno, korektno , krepko crno vino s 14,5 posto alkohola ali s dosta svježine, Viejo je vrlo, vrlo dobar, s raskošnim bouquetom punim crnog voća, kave i čokolade i s dugim intenzivnim okusom  koji korespondira s bouquetom a Viejo, koji ima 15 posto alkohola, tipično je vino za steakove i janjetinu s ražnja. Picaro je uistinu malo premlad i nezaokružen, ali se lako pije  s obzirom na 14 posto alkohola.

Uz tri crna, pod etiketom Matsu od 2018. godine proizvodi se i vrlo zanimljivo bijelo vino La Jefa, bazirano na malvaziji (španjolske malvazije nemaju nikakve veze sa istarskom malvazijom). Vina Matsu u Hrvatskoj distribuira zagrebački Lu Ma Ekskluziv.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.