Rijeka je nekad bila jedno od glavnih industrijskih središta čitave regije. Alit to nije poanta ovog teksta. Industrija je devastirana i to svi znaju. Problem je što već nekoliko godina Rijeka nije dovršila tranziciju iz industrijskog grada bez posebne ljepote ali punog šarma i karaktera, u turistički grad koji bi se otvorio prema moru i znatiželjnicima. Pa je nekoliko desetljeća bila grad ničega. Ni industrije ni turizma. Što je Rijeku, naravno, koštalo.
Rijeka nema dobrih hotela, donedavno nije bilo nijednog dobrog restorana, a svi koji su se otvarali sličili su jedni na druge. Uglavnom su to bili gril restorani, protiv kojih nemamo ništa osim ako se cijelokupna ponuda jednog velikog grada svodi samo na njih. U Rijeku nije dolazio nitko tko se želio odmoriti, provesti, pojesti, opustiti ili prošetati, Rijeka sadržajem nije privlačila goste. Grad bez autobusnog kolodvora, grad bez hotela boljih od običnih spavaonica, bez kafića s dobrom energijom, bez barova, bez šopinga i tako u nedogled. Nakon pandemije nešto se ipak promjenilo.
Sve je veća želja za turizmom u Rijeci, a u infrastrukturu se dosta ulaže. Ovdje treba biti oprezan. Riječani su zadnjih nekoliko mjeseci dosta frustrirani i imaju pravo. Centar grada je ubijen i raskopan bez naznaka da će radovi uskoro završiti. Rokovi se konstantno probijaju i pomiču. Grad se mora razvijati, ali nastavi li ovaim tempom neće se razviti do kraja stoljeća. Tako u centar grada nikome nije više gušt ići ako baš ne mora. Što je s ostalim ulaganjima u novu Rijeku, novi grad koji bi trebao spojiti turizam, trgovinu u riječkoj luci i biznis? Prvo i najvažnije je nova ACI marina koja bi drugi najveći grad na hrvatskoj obali trebala otvoriti prema moru.
Marina je velebni projekt koji će promjeniti srce i dušu grada i pretvoriti ga u nešto što nikad nije bio, grad s pravom rivom na kojoj će Riječani rado boraviti, umjesto sadašnjeg sramotnog Molo Longa s derutnim i napuštenim skladištima i hrpom smeća. U Marini se najavljuju ugostiteljski objekti, pristanište za jahte, nove tehnologije, wellness, šetnice, parking i sve što je potrebno za transformaciju središta Rijeke. I ova suradnja ACI-ja i obitelji Lurssen, najveća investicija u hrvatski turizam u povijesti vrijedna više od 50 milijuna eura, probila je naravno već sve rokove. Upravo zbog Lurssena smo i skeptični, jer su godinama prisutni na Kvarneru a svi hoteli i nekretnine koje su kupili stagniraju. Prema sadašnjim rokovima cijela marina trebala bi biti gotova 2027. godine.
Sljedeći projekt trebao bi riješiti jedan od najvećih riječkih problema, glavni autobusni kolodvor. Radovi na kolodvoru su započeti, stare zgrade i skladišta izbrisani su sa zemlje i grade se temelji. Novi kolodvor koji je projektirao studio 3LHD, trebao bi promjeniti dosad sramotno zapušteni dio grada i gosti koji dolaze u Rijeku više prvi dojam o gradu neće stjecati na sramotnoj Žabici. Novi kolodvor uz novu marinu drastično bi promjenio morsku vizuru grada, pogotovo kad se gleda s mora. Navodno bi novi kolodvor trebao biti završen krajem ove godine, ali sudeći po sadašnjem izgledu gradilišta i taj rok će biti probijen.
Jednom kad se naprave novi kolodvor, marina i ostala prometna infrastruktura, gosti bi trebali negdje i spavati. Rijeka u ovu godinu ulazi bez dobrih hotela, a postojeći su u katastrofalnom stanju. Najavljene investicije izrealske kompanije Brown Hotels u hotele Continental, Jadran, Neboder i Bonavija zasad ostaju samo- najave. Navodno bi Cont trebao postati Accor, Jadran bi uskoro mogao biti pod brendom Marriott, na Korzu bi se trebao izgraditi butikni hotel a o ostalima se još razmišlja i vijeća. Novi, renovirani hoteli u Rijeci trebali bi biti dio lokalne zajednice s vrhunskim barovima i restoranima. Ostaje za vidjeti hoće li novi vlasnici imati sluha za takve potrebe grada koji čitavu vječnost nije imao dobrih ugostiteljskih sadržaja.
Tu su još i ulaganja u renoviranje paviljona tržnice koji bi trebao postati zanimljivi gastronomski projekt pun kućica i lokalne hrane, kao i onaj na Gatu. Ukoliko ova ulaganja prođu po zadanom planu Rijeci će trebati i određena restoranska renesansa. Iako je u segmentu bistroa Rijeka prilično jaka, nedostaje joj istinskih fine dining restorana s ambicijama za Michelinove zvjezdice. Takvi restorani obično su generator ponude i privlače raznolike goste, kao što je primjerice slučaj s vrhunskim restoranima u Rovinju. Vizija nove Rijeke, koja nije samo tranzitni grad za putnike u Istru i Dalmaciju, može se ostvariti već za nekoliko godina. Rijeka može postati punokrvna destinacija sa solidnim rasponom ponude. Riječani su navikli na ovakve najave i vjerujemo da su neki već otupjeli na pompozne projekte. Hoće li Rijeka uhvatiti zadnji vlak za transformaciju? Ostajemo blago optimistični.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.