Hrvatskim trgovačkim lancima potrebna je, čini se, hitna pouka iz osnova javnog komuniciranja u kriznim situacijama. Sredinom tjedna news mediji objavili su, naime, da trgovci razmatraju podizanje tužbi protiv organizatora bojkota. Podizanje tužbi protiv organizatora bojkota bio bi, međutim, najbedastiji i najštetniji potez koji trgovci mogu poduzeti. Svako spominjanje tužbe protiv organizatora bojkota, a pogotovo stvarno podizanje tužbe, čini tužitelja antipatičnim u očima najvećeg dijela javnosti. A ako želite napuniti dućane, ne smijete biti antipatični: ovo je jedan plus jedan. Potpuno je nerazumljivo da bilo tko iz trgovačkog miljea ne razumije ovo bazično jedan plus jedan pravilo.
No, spominjanje tužbi nije jedini komunikacijski autogol koji su trgovci zabili u zadnja dva tjedna. Primjerice, jedan od predstavnika trgovačke udruge na prvi je dan bojkota govorio o “navodnom” bojkotu, premda su podaci Porezne uprave pokazali da su pretprošlog petka trgovine ostvarile 53 posto manji promet nego tjedan dana ranije. Morate biti zaista neobično komunikacijski i socijalno neinteligentni da očigledno masovno uspjelu akciju nazovete “navodnim” bojkotom kao što je učinio taj gospodin.
A jutros smo u Novom listu pročitali kako jedan trgovac tvrdi da trgovački sektor radi s 0,5 posto profita, što je debela laž. Naime, prema službenim podacima, poslovni sektor koji se zove Trgovina na veliko i malo, u 2023. zabilježio je najvišu neto dobit u Hrvatskoj od ukupno 2,1 milijardu eura. Među trgovačkim lancima najuspješniji je bio Lidl s više od milijardu eura prometa i više od 60 milijuna eura dobiti. I Lidl i DM značajno su povećali promete i dobit u vrijeme dvoznamenkaste inflacije.
To su javno dostupne činjenice. Prema tome, tvrditi da trgovci rade s minimalnom dobiti potpuno je netočno i ne pridonosi trgovačkoj obrani od bojkota. Trgovci bi zaista žurno trebali pronaći ozbiljnu PR agenciju koja bi znala braniti njihove interese bez prijetnji, bez podcjenjivanja potrošača i bez izvrtanja javno dostupnih podataka.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.