Globalno tržište organskih vina stalno raste, a zadnjih nekoliko godina zdravstvenog osvještavanja taj rast značajno ubrzava. Prema novom izvještaju firme InsightAce Analytic Pvt. Ltd., tržište organskih vina, čija je vrijednost 2021. procijenjena na 9,84 milijarde dolara, a do 2030. bi trebalo doseći impresivnih 25,07 milijardi dolara, uz godišnji rast od 11,3%.
Jednake trendove očitava i IWSR, jedan od najvažnijih svjetskih analitičara tržišta pića. Prema njihovim podacima, od svih alternativnih i novijih pojmovima u vinskoj industriji, svijest potrošača najviše raste upravo o organskim vinima, i to u trenutku kad vinsko tržište počinje osjećati stukturne probleme.
Motor ovog trenda su mlađi kupci koji nose većinu potražnje za organskim vinima. Riječ je uglavnom o identitetskom refleksu koji se ne temelji na osobito kritičkom pristupu. Ili jasnije, mlađim kupcima bitnije je da je vino organsko nego je li zaista dobro za cijenu za koje se prodaje. InsightAce i IWSR ističu ključni fenomen: mlađi potrošači smatraju organska vina a priori kvalitetnijima i usklađenijima s njihovim vrijednostima, puno više nego starije generacije.
Na tržištima poput SAD-a, Velike Britanije i Australije, mlađi kupci su najangažiranija demografija koja najčvršće povezuje organska vina s vrhunskom kvalitetom i održivošću. Najviše se to vidi u Americi, gdje 30 posto tzv. milenijalaca povezuje organska vina s visokom kvalitetom.
Europa dominira tržištem organskih vina, zahvaljujući klimi, tradiciji i snažnoj svijesti potrošača. Najjači europski proizvođači organskih vina su Francuska, Italija i Njemačka. Dok IWSR ističe Njemačku i Švedsku kao zrela tržišta organskih vina, InsightAce ističe Ameriku kao ključno područje rasta. SAD kao treći najveći globalni potrošač organskog crnog vina u 2021, pokazuje primjetan pomak s konvencionalnih na organska vina. Rastuća tržišta Azije, Pacifika, Južne Amerike i Bliskog istoka pridonose širenju trenda.
Pod egidom održivosti, kupci organskih vina jače reagiraju i na inovativna pakiranja. S obzirom na rast troškova za vinare je to dobra vijest, jer su lakše, praktičnije ambalaže i njima povoljnije i sve ih češće koriste.
Dok su tradicionalne staklene boce i dalje dominantne, sve je više vina u limenkama, posebno organskih. Među važnijim inovacijama su i limenke vina od 250 ml, veličine jedne čaše, namijenjenih pijenju vina u pokretu i umjerenijem pijenju.
Naravno, tržište organskih vina izuzetno je zahtjevno. Organska proizvodnja bitno je skuplja od konvencionalne, i vinari taj trošak ne mogu uvijek prebaciti na potrošače jer većini kupaca vrijednost za novac je još važnija od etičkih signala. To se vidi na lanjskim trendovima koje je IWSR zabilježio u Americi kad su se kupci suočili s inflacijom.
Unatoč tome, organska vina pokazuju zavidnu otpornost na tržišne prepreke, posebno ona najviše kvalitete. Vrhunska organska vina najbrže šire publiku i to lojalnu publiku, pokazuju istraživanja, koja zaključuju da su organska vina nakon nekoliko desetljeća proboja u dovoljno snažnoj fazi da se počnu postavljati kao ozbiljna konkurencija konvencionalnoj proizvodnji.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.