“Ovo nisam doživio u 42 godine ugostiteljske karijere,” pričao nam je jučer u vrijeme ručka Baltazarov maître d’, “Ljudi su počeli rezervirati termine za krizme i prve pričesti još prije Nove godine. Zahvaljujući ručkovima za prvu pričest i za krizmu, svibanj bi nam mogao postati najjači mjesec u godini. Moram priznati da ne razumijem što se dešava, ali pritisak gostiju oko proslave krizmi i prvih pričesti raste iz godine u godinu, a za svibanj 2025. najjači je dosad. Restoranima se sada pričesti i krizme u stanovitom smislu isplate više nego svadbe. Kad imate svadbu morate raditi cijelu noć, angažirati dodatno osoblje, raščišćavati kaos koji često ostaje iza svadbe. A ručkovi za prvu pričest i krizmu odrade se, načelno, se za tri sata i svi su sretni i zadovoljni,” objašnjavao je naš sugovornik.
Čini se, dakle, da hrvatska ugostiteljska sakramentomanija nikad nije bila snažnija. No, važno je reći da se ne radi samo o restoranima. Glas Koncila, vodeći hrvatski katolički tjednik, još je prije desetak godina kritički pisao o novim običajima vezanima uz krizmu.
Glas Koncila upozoravao je na činjenicu da su se krizmene svečanosti pretvorile u modne revije, izložbe luksuznih darova i općenito neprimjerene proslave koje nemaju mnogo veze sa značenjem krizme. Trend pretvaranja krizmi i prvih pričesti u zabavne konzumerističke društvene događaje nastavio je, međutim, jačati; dapače, s rastom kupovne moći taj će trend postati još izraženiji. Što je svakako dobro za hrvatske restoratere. Posebni meniji za krizme i prve pričesti baziraju se na jednostavnim, široko prihvatljivim jelima, gosti uglavnom ne pitaju za cijenu a restorani su rezervirani mjesecima unaprijed.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.