Prvog siječnja ujutro sjeli smo na terasu opatijskog hotela Milenij, koji ima pet zvjezdica. Milenijeva kavana jedno je od najpopularnijih mjesta u Opatiji, što je i logično s obzirom na superiornu lokaciju u centru kraj mora.
Naručili smo Colu Zero s puno leda i počeli, valjda zbog profesionalne deformacije, proučavati vinsku kartu. Koja je dobar primjer loše vinske karte. Dapače, vinska karta hotela Milenij treba se predavati na sommelierskim tečajevima kao primjer kako se ne smije pisati vinska karta. Evo zašto.
Prvo, gotovo nijedno vino na Milenijevoj karti nema oznaku berbe. To se može razumjeti kad je riječ o mladim vinima, koja se mijenjaju svake godine.
Ali uz vina namijenjena duljem odležavanju, poput, recimo Toljeva Dingača, naprosto mora stajati godina berbe.
Drugo, potpuno je nevjerojatno da čak ni Chateau Lafite nema oznaku godišta. Chateau Lafite u Mileniju košta, naime, 4500 eura za butelju.
Baš nas zanima koji to genijalni F&B menadžer misli da će bilo kojem gostu, osim možda nekom pijanom istočnoeuropskom milijarderu, prodati Chateau Lafite bez godine berbe. Svatko tko naručuje tako luksuzna vina vrlo dobro zna da godište definira cijenu: Lafite iz 2005. trenutno se u vinotekama i na sekundarnom tržištu može kupiti za 700 do 900 eura.
Lafite iz mnogo lošije 2012. u vinotekama počinje već s 450 eura. Prodavati vina poput Lafitea bez oznake berbe na vinskoj karti jest kao prodavati MacBook Pro bez garancije ili zlato i dijamante bez oznake karata. A opatijski hotel s pet zvjezdica radi baš to.
Zanimljivo je, nadalje, da Milenij nije konzekventan u neoznačavanju berbi, jer su uz pojedina vina poput Simčičeva Teodora i Dom Perignona, godišta uredno napisana.
Drugo, nije baš jasno kako Milenij preračunava cijenu butelje u cijenu čaše. Moët et Chandon u Mileniju košta 185 eura ( što je, usput govoreći, nekoliko eura više nego u pariškom Bristolu, jednom od najskupljih hotela u Europi). Čaša Moëta košta, međutim, 22,50 eura što znači da je jeftinije popiti butelju Moëta na čaše nego da je naručite cijelu.
Još je interesantnije da butelja Veuve Clicquota košta 160 eura, ali čaša zato košta 27,50 eura. Dakle, u Mileniju čaša jeftinijeg šampanjca (Veuve Clicquot, 160 eura butelja) košta više od čaše skupljeg šampanjca (Moët, 185 eura butelja).
Očito se radi o previdu: netko je pomiješao cijene Moëta i Clicquota, a nitko u Mileniju to nije primijetio.
Milenijeva vinska karta urnebesni je egzemplar nepažnje prema vinu, kakva vlada mnogim velikim hrvatskim hotelskim kućama.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.