Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Odlazak Denija Srdoča u Njemačku teži je debakl za hrvatsku restoransku i hotelsku industriju, koji pokazuje njenu zapanjujuću osrednjost

chef-godine-2022-srdoc

Godinama slušamo kako u Hrvatskoj nema dovoljno kompetentnih chefova zbog čega su, uostalom, plaće glavnih kuhara odletjele u nebo. Hotelijeri, ugostitelji, nadležni ministri i predstavnici strukovnih udruga godinama lamentiraju o teškom, kritičnom manjku visokokvalificirane radne snage u kulinarstvu.

Hrvatska godinama uvozi kuhare ne samo iz Azije i neposrednog susjedstva već i iz zapadne Europe. I sada odjednom, usred kronične nestašice vrhunskih kuhara, jedan od nesporno najboljih hrvatskih chefova odlazi raditi u Njemačku.

Kvarnerski chef Deni Srdoč , podsjetimo, osvojio je Michelinove zvjezdice za dva potpuno različita restorana, obiteljskoj Dragu di Lovrana i Hiltonovu Nebu. Uz to je još stigao razviti Hidden Wine Bistro, uvjerljivo najmoderniji i vjerojatno najkomercijalniji riječki restoran. Deni Srdoč dokazao je, dakle, da je iznimno kompetentan po visokim međunarodnim standardima i da je ekscentrično uspješan.

Kako je, pobogu, moguće da menadžeri hrvatskih hotelskih kuća (onih koje imaju hotele s pet zvjezdica) ne stoje u redu pokušavajući nagovoriti dvostrukog Michelinova chefa da postane njihov korporacijski chef kao što je to Jeffrey Vella u Maistri, ili da preuzme ili koncipira njihove flagship restorane (umjesto toga, lošinjska, kvarnerska Jadranka primjerice drži ljude iz Austrije i Turske na glavnim chefovskim pozicijama)? 

Kako je moguće da ni jedan od privatnih hrvatskih restoranskih investitora ne pokušava oko Srdoča stvoriti uspješnu restoransku grupu, koja bi sadržavala fine dining, nekoliko bistroa, street food i proizvodnju potpisnih delikatesa za bolje supermarkete kako se to već radi u inozemstvu?

Nažalost, sve je to moguće i sve to govori o teškom nedostatku ambicija i znanja u hrvatskoj hotelskoj i restoranskoj industriji, u kojima strateške odluke, čast iznimkama, donose mediokriteti bez stvarne vizije o važnosti vrhunske gastronomije za turističku zemlju. Odlazak Denija Srdoča u Njemačku težak je debakl za hrvatsku gastronomsku scenu.

U Sloveniji Anu Roš danas tretiraju kao nacionalno dobro. U Hrvatskoj, zemlji s preniskim institucionaliziranim gastronomskim ambicijama, nitko ne može postati Ana Roš. Prilično smo sigurni da će gospodin Srdoč uspjeti u Frankfurtu. Za Srdočev je profesionalni razvoj više nego dobro što je otišao u zemlju s ukupno 340 Michelinovih zvjezdica, jer će u tako kompetitivnom okruženju dodatno napredovati. A hrvatski će se hotelijeri, ugostitelji i političari i idućeg ljeta samosažaljevati zbog nedostatka vrhunskih hrvatskih chefova. Prilično jadno.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.