Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

KLIMATSKE PROMJENE Veliki japanski pivar Kirin počeo je uzgajati hmelj u staklenicima

Uzgajivači hmelja za pivarsku industriju suočeni s klimatskim promjenama moraju tražiti alternative u proizvodnji. Nepovoljne vremenske prilike, poremećene sezone, ekstremne vrućine i suše ugrožavaju urod i kvalitetu hmelja diljem svijeta.  

U studiji Češke akademije znanosti, znanstvenici su nedavno upozorili da će, ne dođe li do prilagodbe, europski hmelj biti sve teže uzgajati zbog klimatskih promjena koje utječu na prinose i sadržaj alfa kiselina. Predviđa se da će se prinosi u Europi smanjiti između 4 i 18 posto do 2050, prenosi Drinks Business.

Jedno od rješenja upravo se testira u Japanu. Španjolska tvrtka Ekonoke lani je objavila da je otkrila kako uzgajati hmelj u zatvorenom prostoru. Taj pristup sada ispituje veliki japanski proizvođač piva Kirin. Kirinov institut za istraživanja i Culta Sveučilišta u Tokiju hmelj u staklenicima, pod lampama, uzgajaju od lani. Hmelj nije pogodan za uzgoj u zatvorenom jer mu se korijen jako širi i zahtijeva puno vode i svjetla. No stručnjaci s Culte su uspjeli uzgojiti hmelj i brali su ga tijekom cijele godine, dok se na otvorenom mogao brati samo ljeti, objavio je Kirin Holdings.

“Ubrzavamo istraživanje o prilagodbi hmelja na klimatske promjene povećanjem broja berbi u godini i ocjenjivanja hmelja,” poručili su iz Kirin Holdingsa.

Istodobno, pivska industrija suočena s dramatičnim povećanjem troškova zbog klimatskih promjena, a to se uvelike odnosi i na slabiji urod hmelja i ječma kao glavnih sastojaka piva, pokušava razviti nove sorte otpornije na kiše i vrućine.  

Sapporo je ove godine predstavio ječam otporan na kišu, koji pivu daje bolji okus i postojaniju pjenu. Ječam često proklija ako je izložen dugotrajnoj kiši neposredno prije žetve, i takav je neupotrebljiv za pivo. Nova sorta drastično smanjuje rizik od klijanja u takvim uvjetima, tvrde u Sapporu. Pivovara novi ječam od 2035. planira koristiti za sva svoja piva uključujući Black Label, a od 2050. ga komercijalno proizvoditi i prodavati drugim pivarima. 

Treći veliki japanski proizvođač Asahi u partnerstvu s Microsoftom razvija nove metode praćenja tla i klime. Istraživanja se provode u Češkoj, najvećem proizvođaču hmelja. Industrija piva nema puno manevarskog prostora s cijenom piva. Prema nekim analizama, cijena limenke piva bi, ne poduzme li se ništa, mogla narasti do tri eura, što bi bilo katastrofalno za prodaju i potrošnju. Pivari se nadaju da će tehnologija i inovacije spriječiti takav scenarij. 

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.